Anonimu panoręs išlikti gyventojas dalinasi atkreipęs dėmesį į situaciją kelyje tarp Mažeikių ir Kuršėnų. Jo teigimu, kelio atkarpoje ties 16–16,3 km ruožu bendrovė AB „Kelių priežiūra“ pradėjo kelio rekonstrukcijos darbus – buvo išmontuoti apsauginiai atitvarai, įrengta technikos aikštelė, atkastas gilus šlaitas.
Gyventojas pridėjo ir keletą nuotraukų, kuriose matyti stati nuokalnė šalia važiuojamosios kelio dalies bei pašalinti atitvarai.
Tačiau, kaip tvirtina jis, po kelių dienų visi darbai sustojo, o rekonstrukcija neva buvo nutraukta, nes, anot gyventojo, tuo metu keliu pageidavo naudotis viena transporto paslaugų įmonė, kuri šiame ruože gabens vėjo jėgaines.
Visgi gyventojas neslepia turintis abejonių dėl sprendimo sustabdyti rekonstrukcijos darbus. Negana to, jo teigimu, dabar paliktas kelias sukelia pavojų eismo dalyviams.
„Nėra jokių oficialių viešų paaiškinimų, o sustabdytas remontas sukūrė pavojingą situaciją: kelias atviras, bet netvarkytas, su išrautu atitvaru, kuris yra ant posūkio ir dideliu giliu šlaitu ir nebaigtais darbais.
Viešojo intereso klausimas čia ypač ryškus – ar tikrai infrastruktūros darbai gali būti stabdomi dėl privataus verslo poreikių? Ar buvo atliktas rizikos vertinimas? Ar priimti sprendimai buvo skaidrūs“, – svarstė gyventojas.
Kito kelio tvarkymo darbų rezultatai nustebino
Gyventojas taip pat pasidalijo kritika dėl kitame kelyje atliktų darbų – šį kartą Papilės–Gumbakių–Švendrių ruože.

„Deklaruojamos tokios vertybės kaip kokybė, efektyvumas, skaidrumas ir socialinė atsakomybė. Tačiau realybė, kurią užfiksavome kelio Nr. 1011 (Papilė–Gumbakiai–Švendriai) atkarpoje, verčia užduoti vieną klausimą: ar pelnas sukuriamas brokuojant darbus“, – stebėjosi jis.
O pridėtose nuotraukose – dar vienas vaizdas, kaip, anot gyventojo, atrodo ką tik sutvarkytas kelias.
„Neišfrezuota danga, neiššluotas paviršius, neužtepta bitumine emulsija, o vietomis tiesiog primesta juodos masės be jokių rišamųjų medžiagų.
Rezultatas – nelygus, byrantis, akivaizdžiai trumpalaikis lopymas, kuris ne tik negerina kelio būklės, bet dar labiau blogina ją. Dar blogiau – tai finansuojama valstybės lėšomis, o „sutaupyti“ pinigai pavirsta milijoniniais dividendais“, – piktinosi anonimu panoręs likti gyventojas.
„Via Lietuva“ pateikė savo atsakymą
Dėl gyventojo pasidalintos informacijos naujienų portalo tv3.lt žurnalistai raštu kreipėsi ir į „Via Lietuva“ atstovus, kurie patvirtino, jog asmens pasidalintos fotografijos iš tiesų yra iš minėtų kelių.
Visgi komentuodami situaciją Kuršėnų–Mažeikių kelio ruože, atstovai paaiškino, jog 2025 m. balandžio 10 d. buvo pateiktas užsakymas pažeistos pralaidos pakeitimui. Tačiau netrukus darbai buvo laikinai sustabdyti.
„Rangovui pradėjus darbus pagal suderintą projektą, buvo gauta informacija, kad nuo gegužės vidurio iki liepos pabaigos planuojamas negabaritinių krovinių (vėjo jėgainių) vežimas šiuo kelio ruožu.
Siekiant nestabdyti suplanuotų privačių investicijų, nutarta sustabdyti pralaidos pakeitimo darbus. Darbus numatoma atnaujinti liepos pabaigoje–rugpjūčio pradžioje, baigus vežti negabaritinius krovinius“, – komentare raštu nurodė „Via Lietuva“.
Anot įmonės, iki darbų sustabdymo rangovas buvo spėjęs įvykdyti dalį paruošiamųjų darbų – išardyti dalį metalinių apsauginių kelio atitvarų ir nukasti dalį augalinio grunto nuo kelio šlaitų bei pradėti įrenginėti laikiną apvažiavimą.
O šiuo metu šiame kelyje yra įrengti laikinio kelio ženklai ir gairės, kuriomis yra užtikrinamas saugus eismas iki kol bus užbaigti statybos darbai.
Kalbėdami apie kitą situaciją – kelio Papiliai–Gumbakiai–Švendriai atkarpą – „Via Lietuva“ paaiškino, kad čia AB „Kelių priežiūra“ vykdė laikinus pavojingų išdaužų šalinimo darbus, naudodama šalto asfalto technologiją.
„Toks tvarkymo būdas, kai pavojinga išdauža laikinai užtaisoma šaltais arba karštais asfalto mišiniais, taikomas daugelyje šalių kaip laikinas sprendimas užtikrinti saugias eismo sąlygas.
Atėjus tinkamoms meteorologinėms sąlygoms ir pradėjus veikti asfaltbetonio gamykloms vietos, kuriose buvo atliekami laikini išdaužų tvarkymo darbai yra defektuojamos ir tvarkomos patvaresnėmis priemonėmis arba metodais planine tarka“, – aiškina „Via Lietuva“.
Įstaigos atstovai atkreipia dėmesį, jog atlikus asfalto dangos taisymo darbus, juos įvertins techninis apžiūrėtojas, o už netinkamai atliktus darbus, kurie neatitinka technologijos rangovams yra numatytos sankcijos.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
Bet vienam protu nesuvokiamam, niekaip jie man neisaiskins, kad jie teisūs.
MOLĖTAI UTENA BETONKĖ, kokiu tikslu buvo nukastas ir susiaurintas kelias?
Sako gerina sauguma, ar tikrai?
Net darbu samata sumažėjus būtu jei tik nuėmus betoninę dangą, ir ją panaudojus ant viršaus ir supylus asfaltui.
Koks smėlis buvo geresnis už rusiską gruntą?
Kam ją siaurinti, kam kast griovius? Kam????
Plačia kelio danga nebūtina visa asfaltuot!!!
Buvo įmonamo sustot nusimyžt bet kurioj kelio dely 30km. Dabar pabandykit sustot.
KODEL NEBUVO ĮRENGTA NEI VIENA NEMOKAMA POILSEVIETĖ? PER 30KM. APSIŠIKS MAN MANO KŪDIKIS, VERKS TAI MAN JI KAMUOT 30KM?