Europos orlaivių gamintoja savo naujausioje pasaulinės rinkos prognozėje ateinantiems dvidešimčiai metų numato, kad oro eismas kasmet augs 4,3 proc. – mažiau nei pernai prognozuotas 4,4 proc. augimas.
Nepaisant to, „Airbus“ dabar tikisi didesnės naujų orlaivių paklausos nei skaičiavo pernai, kadangi oro bendrovės vis dažniau atsisako senesnių lėktuvų ir renkasi naujesnius orlaivius, kurie yra ekonomiškesni, nes sunaudoja mažiau degalų.
„Airbus“ prognozuoja, kad per ateinančius du dešimtmečius prireiks 39 210 naujų lėktuvų – beveik 2 tūkst. daugiau nei praėjusių metų prognozėje, o naujų lėktuvų paklausa didins sparčiai augantis poreikis pakeisti senuosius. Kitaip nei pernai, bendrovė nepateikė išlaidų sąmatos.
„Degalų naudojimo efektyvumo pokyčiai lemia poreikį pakeisti esamus orlaivius mažiau degalų naudojančiais lėktuvais“, – sakoma „Airbus“ pranešime.
Visgi „Airbus“ sumažino lėktuvų, kuriuos, kaip ji tikisi, įsigis oro linijų bendrovės, kad patenkintų didėjantį oro kelionių poreikį, daugiau nei 1,5 tūkst. lėktuvų iki 25 tūkst. orlaivių.
Pasak „Airbus“, vis dėlto daugiau kaip 4 proc. metinis augimas rodo aviacijos atsparumą ekonominiams sukrėtimams ir vis svarbesnį jos vaidmenį pasaulio ekonomikoje.
„Oro transportas klesti. Žmonės nori susisiekti ir gabenti prekes“, – pažymėjo „Airbus“ vyriausiasis komercijos direktorius ir „Airbus International“ vadovas Christianas Schereris.
„Pasauliniu mastu komercinė aviacija skatina bendrojo vidaus produkto (BVP) augimą ir suteikia pragyvenimo šaltinį 65 mln. žmonių, o tai rodo didžiulę naudą, kurią mūsų verslas teikia visoms visuomenėms ir pasaulinei prekybai“, – pridūrė jis.
Bendrovė taip pat pabrėžė, kad naujausi degalus taupantys modeliai padės oro linijų pramonei apriboti poveikį aplinkai.