Elono Musko vadovaujamos bendrovės akcijos pinga jau daugiau nei metus, o penktadienio prekybos sesijos pradžioje jų vertė nukrito net 4,5 proc., prieš vėl atsigaudama.
„Ne paslaptis, kad „Tesla“ produkcijos paklausa ima silpnėti dėl pasaulinės ekonomikos sulėtėjimo 2023 metais“, – pažymėjo finansinių paslaugų ir investicijų bendrovės „Wedbush Securities“ analitikas Danas Ivesas.
Visgi jo teigimu, kainų sumažinimas yra „teisingas žingsnis“ ir „aiškus ženklas Europos automobilių gamintojoms bei varžovėms JAV [GM ir „Ford“] kad „Tesla“ nesirengia gražiam žaidimui smėlio dėžėje“.
Pastaraisiais mėnesiais „Tesla“ jau du kartus sumažino kainas Kinijoje, o praėjusių metų pabaigoje pasiūlė nedažnai skelbiamas nuolaidas akcijas Šiaurės Amerikoje.
Remiantis įrašais socialiniuose tinkluose, kainų sumažinimas Kinijoje sukėlė jau įsigijusių „Tesla“ pirkėjų nepasitenkinimą dėl praleistos galimybės sutaupyti.
2022 metais bendrovė pristatė klientams rekordinį 1,31 mln. elektromobilių skaičių, arba 40 proc. daugiau nei 2021-aisiais.
Visgi tai vis tiek neatitiko ilgalaikio E. Musko tikslo padidinti pristatymus vidutiniškai 50 proc. per metus.
Investuotojai nerimauja, kad dėl ekonomikos nuosmukio, taip pat dėl didėjančių palūkanų normų, dėl kurių brangs paskolos automobiliams įsigyti, pardavimai sulėtės.
Stebėtojai taip pat atkreipia dėmesį į daugelio konkurentų atėjimą į elektromobilių rinką, o didžiosios automobilių gamintojos dabar siūlo daugybę modelių, įskaitant prabangos segmentą, kuriame ilgą laiką dominavo „Tesla“.