Vartojimo prekių kainos per minėtą laikotarpį padidėjo 1 procentu, paslaugų kainos sumažėjo 0,1 procento.
Rugsėjo mėn., palyginti su rugpjūčio mėn., dėl naujų rudens sezono kolekcijų avalynės kainos padidėjo 7,4 procento, drabužių – 6,7, kitų aprangos gaminių ir aprangos reikmenų – 2,3 procento.
Per tą patį laikotarpį iš transporto prekių ir paslaugų daugiausia – 4 procentais – pabrango suskystintos automobilinės dujos, 2,5 procento – benzinas, 2 procentais – dyzeliniai degalai, o atpigo keleivinio oro transporto paslaugos – 10,3 procento, dviračiai – 2,4 procento.
Iš maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų daugiausia – 2,8 procento – pabrango daržovės, po 0,4 procento – mėsa ir jos produktai, cukrus, uogienė, medus, šokoladas ir saldumynai bei mineraliniai vandenys, gaivieji gėrimai ir sultys. Atpigo kava, arbatžolės, kakava – 2,1 procento, sviestas, aliejus ir riebalai – 1,1, vaisiai ir uogos – 0,7 procento.
Per rugsėjo mėn. iš poilsio ir kultūros prekių ir paslaugų daugiausia – 3,6 procento – atpigo atostogų išvykos, 1,9 procento – garso ir vaizdo priėmimo, įrašymo ir dauginimo įrenginiai, 1,2 – fotografijos ir kinematografijos įrenginiai, 1 procentu – duomenų apdorojimo įrenginiai, 0,7 procento – raštinės reikmenys ir piešimo medžiagos.
Iš sveikatos priežiūros prekių ir paslaugų atpigo sanatorijų paslaugos – 9,9 procento.
2012 m. rugsėjo mėn. metinė (2012 m. rugsėjo mėn., palyginti su 2011 m. rugsėjo mėn.) infliacija sudarė 3,4 procento. Metinės infliacijos lygį daugiausia lėmė maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų, transporto prekių ir paslaugų, būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekių ir paslaugų, alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių pabrangimas bei ryšių prekių ir paslaugų atpigimas.
Vartojimo prekės per metus pabrango 3,6 procento, paslaugos – 2,6 procento.
2012 m. rugsėjo mėn., palyginti su 2011 m. rugsėjo mėn., valstybės ir savivaldybių institucijų reguliuojamos kainos padidėjo 6,3 procento, rinkos kainos – 2,8 procento.
2012 m. rugsėjo mėn. vidutinė metinė infliacija sudarė 3,4 procento (2011 m. rugsėjo mėn. – 3,9 procento).
Įtaka bendrajam vartotojų kainų pokyčiui priklauso ne tik nuo produkto kainų pokyčio dydžio, bet ir nuo to, kokia yra išlaidų šiam produktui įsigyti lyginamoji dalis bendrose vartojimo išlaidose.
COICOP – Individualaus vartojimo išlaidų pagal paskirtį klasifikatorius (angl. Classification of Individual Consumption by Purpose).