• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Antradienį susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis Taline susitiko su Estijos infrastruktūros ministru Vladimiru Svetu. Aptardami dvišalį valstybių bendradarbiavimą ir regiono aktualijas, Lietuvos ir Estijos susisiekimo ministrai diskutavo, kaip užtikrinti sklandų „Rail Baltica“ įgyvendinimą ir reikalingą Europos Sąjungos (ES) finansavimą.

Antradienį susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis Taline susitiko su Estijos infrastruktūros ministru Vladimiru Svetu. Aptardami dvišalį valstybių bendradarbiavimą ir regiono aktualijas, Lietuvos ir Estijos susisiekimo ministrai diskutavo, kaip užtikrinti sklandų „Rail Baltica“ įgyvendinimą ir reikalingą Europos Sąjungos (ES) finansavimą.

REKLAMA

„Šiuo metu visa Europa susiduria su vis naujais iššūkiais, į kuriuos galime atsakyti tik susitelkę. Šiame kontekste išskirtinį dėmesį skiriame europinės geležinkelio vėžės „Rail Balticos“ projektui, kuris abiejose šalyse pereina į aktyvių statybų etapą. Ieškome būdų, kaip užtikrinti šio ir kitų strateginių susisiekimo projektų europinį finansavimą ir kuo spartesnį jų įgyvendinimą“, – sakė E. Sabutis.

Ministro teigimu, papildomos ES investicijos prioritetiniams karinio mobilumo ir dvejopos paskirties transporto infrastruktūros projektams yra būtinos siekiant didinti Europos transporto koridorių pralaidumą ir užtikrinti, kad mūsų sąjungininkai galėtų naudotis efektyvia logistikos sistema, atitinkančia NATO standartus. 

REKLAMA
REKLAMA

Pasak E. Sabučio, artėjantis Lietuvos pirmininkavimas ES Tarybai 2027 m. gali tapti reikšmingu postūmiu, stiprinant Baltijos šalių balsą derybose dėl ES biudžeto. 

REKLAMA

Taip pat pažymėta, kad Lietuvos ir Estijos geležinkeliai atveria naujų bendradarbiavimo galimybių plėtoti keleivių ir krovinių vežimą. Aptarta galimybė nuo 2027 m. paleisti keleivinį traukinį maršrutu Vilnius–Ryga–Tartu, taip užtikrinant patogesnį persėdimą link Talino.

Šiuo metu Lietuvoje vyksta 46,3 km „Rail Balticos“ pagrindinės linijos sankasos ir inžinerinių statinių statybos atkarpoje nuo Kauno iki Panevėžio. Planuojama, kad statybos darbai šių metų pabaigoje plėsis iki 114 km. 

REKLAMA
REKLAMA

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kai bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.

Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Anksčiau planuota pirmąjį „Rail Baltica“ projekto etapą užbaigti 2025 metais, dabar jo įgyvendinimas perkeltas į 2030 metus, o vėžės eksploatavimo pradžia nusikelia į 2031 metus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų