• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įsigiję kokį nors elektroninį prietaisą, pavyzdžiui, telefoną, lygintuvą, šaldytuvą, ausines ar kt., tikimasi, kad jis tarnaus bent keletą metų. Dažniausiai pardavėjai jiems suteikia ir 2 metų garantiją. Tačiau pasitaiko atvejų, kai, prietaisui sugedus, pardavėjai neskuba jo remontuoti ar pakeisti kitu. O net ir pakeitę kitu, antrajam garantijos suteikti nebenori.

Įsigiję kokį nors elektroninį prietaisą, pavyzdžiui, telefoną, lygintuvą, šaldytuvą, ausines ar kt., tikimasi, kad jis tarnaus bent keletą metų. Dažniausiai pardavėjai jiems suteikia ir 2 metų garantiją. Tačiau pasitaiko atvejų, kai, prietaisui sugedus, pardavėjai neskuba jo remontuoti ar pakeisti kitu. O net ir pakeitę kitu, antrajam garantijos suteikti nebenori.

REKLAMA

Socialiniame tinkle gyventojai diskutavo apie elektronikos prekių garantijas.

„Neseniai įsigijau oro kondicionierių, kuris po 3 dienų sugedo. Pranešiau pardavėjui, tačiau jis į mano pranešimą nekreipė dėmesio. Todėl vėl išsiunčiau keletą elektroninių laiškų, skambinau. Tačiau jis mane ignoruoja.

Ar gali pardavėjas taip elgtis? Juk kondicionieriui buvo skirta 2 metų garantija“, – klausė vyras.

Komentatoriai patarinėjo ir dalijosi savo istorijomis.

„Negaiškite laiko su pardavėju, jeigu jis slapstosi. Iš karto kreipkitės į vartotojų teises (Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) – aut. past.). Jie iš karto paragins pardavėją susisiekti.

REKLAMA
REKLAMA

Buvau atsidūrusi panašioje situacijoje – nusipirkau šaldytuvą, garantija jau ėjo į pabaigą ir jis sugedo. Iš karto kreipiausi į pardavėją, bet jis vis vilkino laiką, matyt, laukė, kol pasibaigs garantinis laikotarpis. Tačiau, kai skundą nusiunčiau VVTAT, pardavėjas labai greitai su manimi susisiekė“, – pasakojo moteris.

REKLAMA

Nesutinka pratęsti garantijos

Kita komentatorė pasakojo, kad įsigijo lygintuvą, kuris labai greitai sugedo.

„Tačiau pardavėjas tikino, kad pati jį sugadinau, todėl net nesileido į kalbas. Teko kreiptis į VVTAT. Po šio kreipimosi labai greitai gavau kitą lygintuvą“, – džiaugėsi moteris.

Tuo metu kita gyventoja dalijosi kitokia istorija.

„Įsigijau ausines, jos sugedo ir pardavėjas man davė kitas, nes garantija dar nebuvo pasibaigusi. Dabar, praėjus daugiau nei metams, sugedo ir antrosios ausinės. Tačiau pardavėjas tikina, kad garantinį laiką skaičiuoja nuo pirmųjų ausinių pirkimo datos.

REKLAMA
REKLAMA

Todėl dabar naujų ausinių man neduoda. Tačiau juk naujoms ausinėms nauja ir garantija turėtų būti. Kodėl joms turėtų būti suteikiama senų ausinių garantiją, kurių net nebeturiu?“ – svarstė moteris.

Pardavėjui savivaliauti neleidžia VVTAT

Tarnyba nurodė, kad pardavėjas pateikti vartotojui motyvuotą ir pagrįstą atsakymą privalo per 14 dienų.

„Jei atsakymas vartotojo netenkina, ar atsakymo vartotojas negauna, jis turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka“, – komentavo VVTAT.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vartotojas, kreipdamasis į vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją, privalo pateikti:

  • prašymą nagrinėti vartojimo ginčą;
  • pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymo į vartotojo kreipimąsi kopiją (jeigu pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymas per nustatytą terminą nebuvo gautas – vartotojo kreipimosi į pardavėją ar paslaugų teikėją kopiją);
  • vartojimo sutarties, dėl kurios kyla ginčas, kopiją (sutarties, čekio, pavedimo kopija ar kt.), jeigu sutartis sudaryta raštu;
  • prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas;
  • paprastos rašytinės formos įgaliojimą, jeigu vartotojui atstovauja atstovas. Jeigu vartotojui atstovauja vartotojų asociacija, kurios narys jis yra, vietoj įgaliojimo pateikiamas dokumentas, patvirtinantis vartotojo narystę vartotojų asociacijoje;
  • jeigu vartotojui atstovauja vartotojų asociacija – dokumentų, patvirtinančių, kad vartotojų asociacija įregistruota Juridinių asmenų registre ir kad jos steigimo dokumentuose nurodytas veiklos tikslas – vartotojų teisių ir teisėtų interesų atstovavimas ir gynimas, kopijas.

Pasak VVTAT, jeigu nekokybiška prekė yra pakeičiama kita kokybiška preke, jai taikoma įstatyme numatyta 2 metų garantija, kaip naujai prekei.

REKLAMA

„Jei vartotojui pardavėjas suteikia pakaitinę prekę, kol pirmąją prekę taiso ar pan., garantinis laikotarpis pirmajai prekei pratęsiamas tiek, kiek įsigyta pirmąja preke nebuvo galima naudotis dėl ne nuo vartotojo priklausančių aplinkybių“, – komentavo tarnyba.

Garantijos rūšys

VVTAT išskyrė dviejų rūšių garantijas:

  • įstatyminė garantija (dviejų metų);
  • komercinė garantija (papildoma garantija, kuri gali būti suteikta arba ne).

Tarnybos aiškinimu, komercinė (sutartinė) garantija – tai pardavėjo / gamintojo įsipareigojimas garantijoje numatytomis sąlygomis atsakyti už per garantijos terminą atsiradusius prekės trūkumus ar ketinimas prisiimti atsakomybę už tam tikrus trūkumus, jeigu prekės neatitinka kokybės garantijos dokumente arba reklamoje, paskelbtoje sudarant sutartį arba iki jos sudarymo, išdėstytų sąlygų ar kitų reikalavimų.

Pirkėjas dėl atsiradusių prekės trūkumų visais atvejais gali kreiptis į pardavėją per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą), jei pardavėjas nenustato ilgesnio garantinio termino.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų