Saulėlydžio komisija pradėjo vartotojų teisių apsaugos sisteminę peržiūrą, praneša Vyriausybės spaudos tarnyba.
Siekiama paskatinti ikiteisminį ginčų nagrinėjimą, supaprastinti procedūras įdiegiant vieno langelio principą, sukurti duomenų bazę skundų stebėsenai. Dabar veikiančias institucijas ir tvarką komisija vertina pirmiausia vartotojų teisių apsaugos efektyvumo požiūriu.
„Vartotojų teisių apsauga Lietuvoje kol kas, deja, nėra efektyvi. Čia veikia daug institucijų, jos dubliuojasi, vartotojai nežino, į kurią kreiptis, ginčų nagrinėjimas užsitęsia, netaupiai naudojamos valstybės lėšos. Be to, neturime duomenų bazės, kuri padėtų nustatyti vartotojams problemines sritis bei stebėti skundo būseną. Todėl dabar turime daryti ryžtingus sprendimus, sutvarkyti institucijų sistemą, pereidami prie vieno langelio principo“, – pranešime cituojamas Saulėlydžio komisijos pirmininkas Valentinas Milaknis.
Pasak V. Milaknio, tvarkant vartotojų teisių apsaugos sritį reikia atsižvelgti ir į planuojamos apskričių reformos tikslą – priartinti valstybės teikiamas paslaugas prie žmonių. Žmogus turi turėti galimybę pateikti skundą bet kuriai valstybės vartotojų apsaugos institucijai ar savivaldybei, nepriklausomai nuo problemos, su kuria susidūrė vartotojas, pobūdžio. Tokį vieno langelio principą turėtų užtikrinti bendra informacinė sistema, kuri pagreitintų tarpinstitucinį bendradarbiavimą bei duomenų apie vartotojų skundus stebėseną. Be to, dauguma vartotojų skundų turėtų būti galutinai išsprendžiama ikiteismine tvarka. Šiuo metu vartotojų teisių apsaugos institucijų sprendimai nėra privalomi.
Saulėlydžio komisija atkreipė dėmesį ir į nevyriausybinių vartotojų asociacijų vaidmenį. Siūloma stiprinti valstybės institucijų ir nevyriausybinių asociacijų bendradarbiavimą šviečiant visuomenę apie vartotojų teises.
Kol kas nėra apsispręsta, ar vartotojų skundų koordinavimas ir analizė turėtų būti centralizuota dabartinėje Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje. Taip pat nėra apsispręsta, kuriai ministerijai – Ūkio ar Teisingumo – tikslinga būtų pavesti politikos formavimas šioje srityje. Bus peržiūrimos ir valstybinių institucijų, susijusių su vartotojų teisių apsauga, besidubliuojančios funkcijos.