• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iki šiol vairuotojai automobiliu nuvažiuoti į techninių apžiūrų centrą su laikinu leidimu gali net ir tuo atveju, jeigu jos techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs. Tačiau jau nuo spalio 1 d. tokia tvarka bus pasikeis, o laikino leidimo išdavimas bus griežtesnis.

Iki šiol vairuotojai automobiliu nuvažiuoti į techninių apžiūrų centrą su laikinu leidimu gali net ir tuo atveju, jeigu jos techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs. Tačiau jau nuo spalio 1 d. tokia tvarka bus pasikeis, o laikino leidimo išdavimas bus griežtesnis.

REKLAMA

Tą numato neseniai priimtas Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus įsakymas. Jo tikslas – sumažinti vairuotojų piktnaudžiavimo atvejus, kuomet yra prašoma išduoti laikiną leidimą nuvykti į techninių apžiūrų centro stotį.

Tai gali tapti galvos skausmu daugeliui vairuotojų, nes „Regitra“ skaičiuoja, kad šiuo metu įregistruotų lengvųjų (M1 ir M2 klasės) automobilių, kurių privalomoji techninė apžiūra pasibaigusi, yra 145,7 tūkst.

Jais važinėdami be laikino leidimo rizikuoja gauti baudas ar netgi prarasti transporto priemonę.

Dalis vairuotojų piktnaudžiauja

Nuvyktų į automobilių patikros vietą iki šiol vairuotojai taip daryti vis dar gali nevaržomai, t.y. laikinas leidimas išduodamas neribotą kartų skaičių, o tam reikia tik pateikti prašymą. 

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau esą pribrendo laikas pokyčiams, mat dalis vairuotojų tokiais leidimais naudojasi piktnaudžiaudami.  

„Transeksta“ jau kurį laiką stebėjo blogą tendenciją, kai dalis vairuotojų, gavę laikiną leidimą, taip ir nepasirodydavo TAC. Ir tai piktybiškai kartodavo, nes teikti prašymą gauti leidimą dabar galiojantys teisės aktai leidžia neribotą kartų skaičių.

REKLAMA

Todėl nusprendėme griežtinti tvarką, nes techniškai tvarkingas automobilis yra vienas iš saugaus eismo garantų“, – kiek anksčiau komentavo LTSA Kelių transporto departamento vyresnysis patarėjas Remigijus Valatkevičius.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus naujienų portalui tv3.lt pasakojo, kad piktnaudžiavimas vienos dienos leidimais vis dar klesti.

„Vien šių metų liepos mėnesį buvo užsakyti beveik 59 tūkst. vienkartinių leidimų, tačiau į techninės apžiūros stotis atvyko tik šiek tiek daugiau nei pusė automobilių.

REKLAMA
REKLAMA

Yra nemažai asmenų, kurie per kalendorinius metus pasiima po 30–40 leidimų, bet techninių apžiūrų stotyse nepasirodo. T. y. naudojasi egzistuojančia teisės aktų spraga tam, kad galėtų dalyvauti eisme kasdien“, – paaiškino A. Glėbus.

Asociacijos „Transeksta“ specialistams panagrinėjus keletą tokių atvejų, pasak jų, peršasi nemaloni išvada – dauguma vienadienių leidimų užsakovų važinėja ne vieną didelį trūkumą turinčiais automobiliais ir neabejotinai kelia padidintą grėsmę kitiems eismo dalyviams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kas lemia tokį elgesį galima tik spėlioti, bet labiausiai neramina tai, kad dalis žmonių neadekvačiai vertina technikos būklę, yra apsileidę ir linkę į avantiūras“, – svarstė pašnekovas.

Leidimai nebegalios neatvykus TA

LTSA Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja Eglė Kučinskaitė naujienų portalui tv3.lt patvirtino, kad jau nuo spalio 1 d. tokius leidimus užsakę ir į techninių apžiūrų stotį neatvykę asmenys trečio leidimo negaus.

REKLAMA

Tuo metu „Transeksta“ atstovas A. Glėbus paaiškina, kad tam pačiam automobiliui vienkartinis leidimas būtų išduotas tik tuo atveju, jei pasikeis jo savininkas.

„Beje, Latvijoje vienkartinius leidimus pasiekti techninės apžiūros įmones galima gauti du kartus per metus. 

Vienos dienos leidimai išduodami tik Lietuvoje registruotoms transporto priemonėms, kurių paskirtis – pristatyti automobilį į techninę apžiūrą atlikti techninės apžiūros, bet ne rengti kokius nors jo bandymus ar netgi naudoti komerciniais tikslais“, – teigė A. Glėbus.

REKLAMA

Pasak jo, toks tvarkos sugriežtinimas papildomų problemų sąžiningai dirbantiems autoverslo atstovams neturėtų sukelti.

Taigi, rudenį įsigaliojus naujai tvarkai, leidimus bus galima gauti fiziškai nuvykus į techninių apžiūrų centą arba nuotoliniu būdu prisijungus prie Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos interneto svetainės.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, 2023 m. išduoti 398 222 laikini leidimai, tačiau laiku atlikti techninės apžiūros atvyko tik 57 procentai vairuotojų. Lyginant su 2022 m., kai šių leidimų buvo išduota du kartus mažiau, išduodamų leidimų skaičius auga.

REKLAMAAutobilis.lt
Senai laikas uzdaryti monopoli
Senai laikas uzdaryti monopoli
Atiduokite TA atlikti autoservisams kaip pvz. UK. Atvarei i autoservisa, jei reikia kazka tvarkyti, tai sutvarko ir gauni pazyma, kad automobilis tvarkingas. Dabar LT krecia nesamones, sudarydami kazkam pasipinigauti. Jei nepraeini TA, turi ieskoti tralo, kad nuveztu i koki autoservisa, o ten tuoj irgi niekas nepriims, nes visur eiles. Sutvarkius vel negali pats vaziuoti, nes visur kameros fiksuoja ir gausi bauda, kad be TA vazineji. Tai vel reikia samdyti trala. Gal laikas baigti tas nesamones ir atiduoti TA atlikti, kad ir autorizuotiems autoservisams.
Tikiuosi naujos sudėties seimas pakeis tokį ministrą ir jo nesamoningus sprendimus, uždarys valstybės monopolio šėryklas
'Vien šių metų liepos mėnesį buvo užsakyti beveik 59 tūkst. vienkartinių leidimų, tačiau į techninės apžiūros stotis atvyko tik šiek tiek daugiau nei pusė automobilių'
Ir kiek tie beveik 30 tukst. neatvykusiu is TA, bet issipirkę leidima, sukele kazkokiu eismo negandu ar panasiai?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų