Pusmečio EBITDA rodiklis (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) buvo neigiamas ir siekė 1,6 mln. eurų.
Nepaisant to, bendrovės teigimu, pavyko pasiekti strateginį tikslą dinamiškomis aplinkybėmis išsaugoti lyderystę regione.
„Šio pusmečio rezultatą siejame su kompleksinėmis priežastimis, kurių dalį stebėjome jau ir pirmąjį ketvirtį. Viena pagrindinių – jau nuo praėjusių metų išaugusi ir toliau stiprėjusi konkurencija rinkoje. Ji lėmė susiformavusią perteklinę kelionių pasiūlą Baltijos šalyse, kuri šiemet viršijo paklausą ir lėmė intensyvią konkurenciją kainomis“, – pranešime sakė „Novaturo vadovas Kristijonas Kaikaris.
Pasak jo, ypač didelė pasiūla pirmą pusmetį fiksuota kelionėms į Turkiją, Graikijos salas ir kitas populiariausias kryptis.
Per pirmąjį šių metų pusmetį bendrovė Baltijos šalyse aptarnavo 112 tūkst. klientų – 9,4 proc. mažiau tuo pačiu metu 2023-aisiais.
K. Kaikario teigimu, lyderystės rinkoje išsaugojimas turėjo neigiamą poveikį pelningumui trumpuoju laikotarpiu.
Pasak jo, „Novaturo“ grupės vadovybė svarsto papildomo kapitalo pritraukimo alternatyvas ir šiuo metu kaip vieną jų vertina obligacijų emisijos platinimo galimybes – tokiu būdu būtų siekiama pritraukti lėšų investicijoms į paslaugų plėtrą, klientų patirties gerinimą ir finansiniam stabilumui užtikrinti.
Viena iš paslaugų plėtros sričių – hibridinio kelionių paketavimo sprendimas, kurį savo klientams tam tikrose kryptyse bendrovė siekia pristatyti dar šiemet.
„Šis sprendimas į mūsų naudojamas rezervacines sistemas leis integruoti naujus apgyvendinimo paslaugų teikėjus ir taip pasiūlyti klientams žymiai platesnį viešbučių pasirinkimą. (...) Mums šis sprendimas leis pritraukti platesnę klientų auditoriją, taip pat didinti pajamas bei gerinti lėktuvų užpildymą“, – aiškina K. Kaikaris.
„Novaturas“ skelbė, kad liepos mėnesį, kaip ir pernai, jau buvo pardavęs apie 75 proc. visos šių metų kelionių programos.
Bendrovės teigimu, išankstiniai žiemos sezono kelionių pardavimai viršija praėjusių metų rezultatą. Per vasaros mėnesius iki šiol 25 proc. daugiau išankstinių pardavimų fiksuojama Lietuvoje ir Latvijoje, tik Estijoje dėl makroekonominės situacijos jaučiamas rinkos sulėtėjimas.
Augusi paklausa stebėta ir egzotinių kelionių pardavimuose – pastarieji šį pusmetį augo beveik 30 proc., palyginus su pernai.