• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis vairuotojų parduodami savo automobilį susitaiko su mintimi, kad pinigai, investuoti į jį, negrįš, nes transporto priemonės vertė pradeda mažėti vos jį įsigijus.

Daugelis vairuotojų parduodami savo automobilį susitaiko su mintimi, kad pinigai, investuoti į jį, negrįš, nes transporto priemonės vertė pradeda mažėti vos jį įsigijus.

REKLAMA

Dėl to neretas žmogus ieško, kaip rinkos svyravimus išnaudoti savo naudai ir prarasti kuo mažiau pinigų ar net užsidirbti. 

Važinėjant kasdieniu automobiliu jis sensta ir dėvisi. Tačiau sėkmingai parduoti automobilį tikrai įmanoma. Svarbiausia žinoti kada, kur ir kaip parduoti.

Automobilį pardavė daug mažesne kaina

Praeitų metų lapkritį savo nuosavą automobilį pardavęs Deividas sako patyręs itin smarkų automobilio nuvertėjimą bei finansinį nuostolį.

„Mašiną 2021 metais pirkau už 7,5 tūkst. eurų, daug brangiau nei kiti tokie patys. Kol važinėjau, dariau aptarnavimus ir „įmerkiau“ tikrai daug pinigų.

REKLAMA
REKLAMA

Galiausiai, pernai metų rugsėjį mašiną įdėjau parduoti už penkis su puse tūkstančio, galvojau, gerai išeis, nes labai tvarkinga mašina buvo, bet deja“, – nuogąstavo vyras.

REKLAMA

Parduodamas automobilis buvo beveik tris mėnesius, galiausiai vairuotojas buvo priverstas smarkiai nuleisti automobilio kainą. Automobilį jis pardavė už mažiau nei keturis tūkstančius eurų. 

„Realiai nesąmonė, nesuprantu, ką pirkti, kad tiek kaina nenukristų. Gal vokiškų mašinų kainos mažiau krenta, nežinau, nenoriu dar kartą „sėsti į minusą“. Pigesnė mašina – mažiau bėdų“, – pasakojo jis.

REKLAMA
REKLAMA

Uždirbti pavyks ne visada

Laikui bėgant automobilis reikalauja remonto ar aptarnavimo. Visa tai savininkui atsieina nemažas pinigų sumas, taigi bendra jo kaina vairuotojui nuolat auga.

Automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius naujienų portalui tv3.lt teigė, kad pasipelnyti parduodant kasdien naudojamą automobilį nepavyks.

„Jeigu nuperkame pigiau, parduodame brangiau ir neturime kažkokių išlaidų, tai galima išskaičiuoti kažkokį pelną. Bet jeigu su tuo automobiliu važiuojame du, tris, penkis ar dešimt metų, apie kokį pelną galime kalbėti, nėra čia to pelno niekaip“, – aiškino ekspertas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau, jei naudotas automobilis yra perkamas perparduoti ir taip iš jo uždirbti, svarbu jį nupirkti žymiai pigiau rinkos kainos. V. Milius teigia, kad jei automobilį pavyksta nupirkti pigiai, jį visada galima parduoti su pelnu. Be to, svarbu turėti ir gerą pardavimo kanalą.

Reikia nepamiršti, kad pigiai nupirkti automobiliai gali turėti ir įvairių defektų. Norint tokį automobilį parduoti pelningai, reikia visų pirma sutvarkyti esamus defektus. 

REKLAMA

Kadangi automobilių taisymo kainos dažnai būna aukštos, pravartu ketinamą parduoti automobilį taisyti sugebėti pačiam.

Tokiu atveju sutaupoma autoservisų išlaidoms, o mokama tik už automobilio detales. Taip sumažinama bendra automobilio kaina, todėl jį parduodant galima uždirbti daugiau.

Svarbu suvokti automobilio kainą

Automobilių pardavėjai dar prieš pirkdami automobilį dažniausiai puikiai supranta, už kiek galės jį parduoti. Norint parduoti savo kasdienį automobilį labai svarbu nustatyti jo kainą.

REKLAMA

„Jeigu tai nėra super retas automobilis, tai kaina nustatoma lyginamuoju būdu – kiek tokie automobiliai kainuoja Lietuvoje, jeigu norima jį Lietuvoje parduoti“, – teigė V. Milius.

Pasak jo, vieni naudoti automobiliai nuolat juda tik Lietuvos rinkoje. Tokios mašinos buvo Lietuvoje tiek pirktos naujos, tiek Lietuvoje parduotos jau naudotos. Tačiau daug naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja iš svetur.

„Naudotų automobilių iš tikrųjų mes daug atsivežam iš užsienio. Naudoti pirmą kartą registruojami Lietuvoje automobiliai sudaro apskritai didelę dalį Lietuvos automobilių prekybos, stipriai didesne apimtim negu naujų automobilių rinka“, – pasakojo jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galimybės įsigyti automobilį nuolat kinta

Automobilių kainoms įtakos taip pat turi ir sezoniškumas. Ateinant pavasariui automobilių rinka kiek sujuda. Tiesa, V. Milius sako, kad automobilių kainoms įtaką daro ne tik saulė ar sniegas.

„Rinka priklauso ir nuo visokių finansinių dalykų, tai reiškia nuo žmonių galimybės pirkti, nuo galimybės finansuotis, ir net nuo tų pačių palūkanų. Naudotas automobilis yra labai plati sąvoka.

REKLAMA

Vienus automobilius žmonės perka tiesiog už grynuosius, kitus lizinguojasi. Jeigu pagerėja banko ar lizingo kompanijos sąlygos, tai žmonės irgi labiau nori pirkti geresnius automobilius“, – atskleidė ekspertas.

Jis taip pat teigė, kad kasmet artėjant šaltajam sezonui, Lietuvoje taip pat yra aktualūs tampa ir vadinamieji „winterbeateriai“ – automobiliai, skirti naudoti žiemai.

REKLAMA

„Prieš žiemą nemažai žmonių romantizuoja tas mašinas ir nori pirkti kažką tinkamesnio žiemai, kaip automobilį su didesniu pravažumu, turintį visus varančiuosius ratus“, – papildė jis.

Tiek naujo, tiek naudoto automobilio paklausa rinkoje priklauso ir nuo jo komplektacijos. Gausesnę įrangą ar daugiau privalumų turinčius automobilius įprastai parduoti už didesnę kainą gali būti lengviau.

Nors naudotų automobilių rinkoje tokios ypatybės kaip automobilio spalvų pasirinkimas jo kainai įtakos neturi, V. Milius sako, kad komplektacija yra svarbus aspektas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Gera komplektacija turi reikšmę, ir tikrai žmonės tos geros komplektacijos nori. Dažnu atveju jie nenori sumokėti daugiau už gerą komplektaciją, bet tokią mašiną tikrai galima greičiau parduoti“, – atskleidė jis.

Išsamus skelbimas – privalumas

Dažnai žmogui, besirenkančiam automobilį, pirmą įspūdį apie jį sudaro automobilio skelbimas bei nuotraukos. Dažniausiai tai būna pagrindinis kriterijus, ar verta automobiliu domėtis giliau.

REKLAMA

V. Milius teigia, kad bandant parduoti įprastus automobilius viską reikia padaryti kokybiškai. Mat bet kaip sudėtas skelbimas gali sukelti įspūdį, kad ir požiūris į automobilį galėjo būti labai atmestinas. Geros automobilio nuotraukos – itin svarbu. Tačiau profesionali automobilio fotosesija reikalinga tikrai ne visada.

„Jei žmogus pats geba padaryti geras fotografijas, kas nėra raketų mokslas, ir moka surašyti tekstą, tai nieko ir nereikia investuoti“, – teigė jis

REKLAMA

Visgi, išsamios fotografijos gali padėti sukurti gerą automobilio ar jį parduodančio žmogaus įvaizdį. Jos parodo įvairias automobilio vietas, kurias norėtų matyti būsimas pirkėjas. Taip pat suteikia jausmą, kad nuo pirkėjo niekas nėra nuslepiama.

Svarbu laiko skirti ir išsamiam automobilio aprašymui. Tai gali smarkiai palengvinti pirkėjo apsisprendimą.

„Kada yra surašoma nebūtinai literatūrine kalba, bet dauguma kažkokių dalykų, kurie žmones jaudina, kaip tam tikra to automobilio istorija ir taip toliau, tai bet kuriuo atveju yra didžiulis pliusas“, – tvirtino V. Milius.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau ekspertas pabrėžia, kad yra ir atskira grupė žmonių, kurie ieško senovinių ar istorinių automobilių. Tokią, nebe naują ir entuziastams skirtą techniką dažnai turi jau pagyvenę žmonės. Jie nebūtinai moka naudotis šiuolaikinėmis technologijomis ar įdėti gražų skelbimą. Tokių variantų V. Milius pataria nesibaiminti.

„Kartais ne tokia gera fotografija, padaryta prie garažiuko, kurioje matosi, kad senolis pats su „Nokia“ nufotografavo, ir pats kaip sugebėjo, taip įdėjo, irgi sukelia tam tikrą interesą.

Tai yra truputį kitoks sprendimas, ir galvoji, gal čia yra kažkoks perlas, gal aš čia radau kažką tikrai ekskliuzyvaus ir  kitokio, išlaikytą bei mylėtą mašiną“, – pasakojo jis.

Elektromobilių kainos išlaikyti nepavyksta

Itin dažnai kalbama apie smarkų elektromobilių nuvertėjimą. Dažniausiai už dideles pinigų sumas perkami nauji elektromobiliai naudotų automobilių rinkoje praranda daug savo pradinės vertės. Paklaustas, ar galima parduoti elektromobilį be didelio „minuso“, V. Milius smarkiai abejojo.

„Jeigu perkate naują elektromobilį, turite tikėtis jo kainos kritimo bet kuriuo atveju. Kol kas elektromobilių baterijos turi degradavimą ir tam tikrą riziką, kurios žmonės bijo pirkdami kaip naudotą automobilį, kiek dar ta baterija tarnaus“, – pareiškė jis.

REKLAMA

Ekspertas teigė neturintis atsakymų, kaip išlaikyti elektromobilių kainą, tačiau manantis, kad kažkada pati rinka kiek sutvarkys elektromobilių kainas.

„Kai stabilizuosis elektromobilių rinka, kainos nusistovės ir susilygins su vidaus degimo variklius turinčių automobilių ir hibridų kainomis, galbūt žmonės jau turės patirtį ir nebeturės baimių dėl baterijų ilgaamžiškumo. Tada ta kaina labiau bus išlaikoma, dabar tai yra tiesiog neįmanoma“, – aiškio V. Milius.

Straipsnio autorius yra Rokas Andruškevičius, atliekantis praktiką naujienų portale tv3.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų