Bendrovės grynasis pelnas trečiąjį jos finansinių metų ketvirtį padidėjo nuo 24,1 mlrd. juanių 2017 metų spalio–gruodžio mėnesiais iki 33 mlrd. juanių (apie 4,9 mlrd. JAV dolerių).
„Alibaba“ užima dominuojančią padėtį besivystančioje Kinijos vartojimo kultūroje ir jos veiklos rezultatų buvo nekantriai laukiama, nes iš jų matyti, ar, lėtėjant Kinijos ekonomikos augimui ir tęsiantis JAV ir Kinijos prekybos karui, šalies pirkėjai jau ima riboti išlaidas apsipirkimui.
„Alibaba“ įplaukų augimo tempas praėjusį ketvirtį išties sulėtėjo – iki 41 procento. Lėčiau augo ir pardavimai pagrindiniame elektroninės prekybos veiklos segmente – jų prieaugis siekė 40 procentų.
Nors dauguma įmonių galėtų tik pavydėti tokių rezultatų, augimo tempas buvo lėčiausias per daugiau nei dvejus metus, juolab kad bendrovė yra įpratusi prie kur kas spartesnio augimo, kurio tempas viršydavo 50 ar net 60 procentų.
Agentūros „Bloomberg“ apklausti analitikai prognozavo, kad „Alibaba“ įplaukos padidės vidutiniškai beveik 44 procentais.
2018 metais Kinijos bendrasis vidaus produktas (BVP) padidėjo 6,6 proc. ir prieaugis buvo mažiausias per 28 metus, parodė oficialūs duomenys, visame pasaulyje sukėlę nerimą dėl antro pagal dydį pasaulyje ūkio plėtros perspektyvų.
„Alibaba“ paskelbtoje veiklos ataskaitoje šalies ekonomikos augimo lėtėjimas nebuvo paminėtas, nes bendrovės generalinis direktorius Danielis Zhangas daugiausia dėmesio skyrė vis didėjančiam į ateitį orientuotų segmentų, kaip antai debesijos kompiuterijos ir duomenų technologijų, indėliui į bendrus rezultatus.
„Mūsų augimą taip pat skatina mūsų debesijos kompiuterijos ir duomenų technologijos, kurios padeda paspartinti milijonų įmonių skaitmeninę transformaciją“, – pažymėjo D. Zhangas.
„Sudėtingesnė verslo aplinka“
Analitikai prognozuoja, kad Kinijos interneto sektorius šiais metais susidurs su sunkumais, kuriuos lems vidaus ekonomikos problemos ir įtampa prekyboje.
Investicijų tyrimų bendrovė CLSA neseniai paskelbtoje ataskaitoje nurodė, jog vartotojų išlaidų augimas 2019 metais sulėtės, o Kinijos elektroninės prekybos įmonėms greičiausiai teks veikti „sudėtingesnėje verslo aplinkoje“, nebent Pekinas aktyviai imsis įgyvendinti skatinimo priemones.
Pernai rugsėjį „Alibaba“ paskelbė, jog po 12 mėnesių atsistatydins charizmatiškasis bendrovės įkūrėjas Jackas Ma. Dėl to dar padaugėjo klausimų apie bendrovės ateitį.
Visgi analitikai tikisi, kad Kinijos vartotojų išlaidos toliau nuosekliai didės.
„Kinijos vartotojai gerina savo gyvenimo kokybę, todėl jie pirks kokybiškesnius gaminius, taip pat daugiau paslaugų ir pramogų“, – pareiškė CLSA ir pridūrė, kad „Alibaba“ turi puikių galimybių iš to pasipelnyti.
Tokios įmonės kaip „Alibaba“ yra nacionalinės ekonomikos strategijos, kuria siekiama skatinti vidaus vartojimo išlaidas ir mažinti priklausomybę nuo permainingos Kinijos eksporto paklausos užsienio rinkose, jungiamoji grandis.
JAV tyrimų įmonė „eMarketer“ praėjusį mėnesį paskelbtoje ataskaitoje nurodė, kad Kinija 2019 metais aplenks Jungtines Valstijas pagal vartotojų išlaidas, kurios pasieks 5,64 trln. JAV dolerių ir toliau didės.
Bendrovės skaičiavimais, pirkimas internetu Kinijoje sudarys 35 proc. visos mažmeninės prekybos apyvartos, o Jungtinėse Valstijose – 10,9 procento. „Alibaba“ gi atiteks net 53 proc. elektroninės prekybos apyvartos Kinijoje dalis.
„Alibaba“ ne tik plečia savo debesijos kompiuterijos paslaugas: bendrovė taip pat žengia į užsienio rinkas ir investuoja į tai, ką vadina „naująja mažmenine prekyba“, pagal kurios sampratą optimizuojama prekyba parduotuvėse ir paslaugų teikimas naudojant internetu surinktus duomenis.