• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos aviacijos ir kosmoso korporacija „Airbus“ sustiprino savo lyderystę civilinės aviacijos srityje, antradienį pranešdama apie 2022 metais gautą didesnį užsakymų ir pristatymų skaičių nei varžovė iš JAV „Boeing“.

Europos aviacijos ir kosmoso korporacija „Airbus“ sustiprino savo lyderystę civilinės aviacijos srityje, antradienį pranešdama apie 2022 metais gautą didesnį užsakymų ir pristatymų skaičių nei varžovė iš JAV „Boeing“.

REKLAMA

Kalbant apie pagamintų orlaivių pristatymus klientams, „Airbus“ teigė per praėjusius metus užsakovams pristačiusi 661 lėktuvus, tuo metu „Boeing“ paskelbė apie 480 vienetų rodiklį.

Visgi „Airbus“ pranašumas naujų sutarčių srityje buvo mažesnis – čia 820 grynųjų užsakymų rodiklis viršijo „Boeing“ gautus užsakymus vos 12 vienetų.

Tuo metu JAV milžinei 2022-ieji buvo geriausi metai nuo 2018-ųjų – paskutinių metų prieš 2019 ir 2020 metais įvykusias 737 MAX katastrofas, po kurių šio modelio orlaivius buvo uždrausta eksploatuoti beveik dvejiems metams, bei prieš COVID-19 pandemiją.

„Boeing“ veiklą taip pat apkartino daugiau nei vieneriems metams sustabdyti kito geriausiai parduodamo lėktuvo „787 Dreamliner“ pristatymai, kurie buvo atnaujinti tik rugpjūtį, po ilgo derinimo su JAV skrydžių saugos reguliavimo institucijomis.

REKLAMA
REKLAMA

Bendrovei pernai pavyko pasiekti 40 proc. metinių pristatymų šuolį; 

„2022 metais sunkiai dirbome, kad stabilizuotume 737 gamybą, atnaujintume 787 pristatymus, pradėtume „777-8 Freighter“ pardavimus ir, svarbiausia, įvykdytume savo įsipareigojimus klientams“, – pažymėjo „Boeing Commercial Airplanes“ prezidentas Stanas Dealas.

REKLAMA

„Mes ir toliau sutelksime dėmesį į stabilumo užtikrinimą savo veikloje ir tiekimo grandinėse bei sunkiai dirbsime, siekdami įvykdyti klientų užsakymus 2023 metais ir vėliau“, – pridūrė jis.

„Airbus“ pristatymai pernai išaugo 8 proc. palyginti su 2021 metų lygiu, tačiau dėl užsitęsusių tiekimo grandinių problemų rodiklis atsiliko nuo anksčiau skelbtų bendrovės tikslų.

Iš pradžių Europos milžinė ketino pristatyti 720 orlaivius 2022 metais.

Visgi faktinis pristatymų lygis buvo „akivaizdžiai mažesnis, nei siekėme, tačiau, atsižvelgiant į sudėtingą veiklos aplinką, noriu padėkoti komandoms ir mūsų partneriams už sunkų darbą ir galutinį rezultatą“, kalbėjo „Airbus“ generalinis direktorius Guillaume‘as Faury.

REKLAMA
REKLAMA

Didieji tiekėjai aviacijos sektoriuje susidūrė su darbo jėgos trūkumu, sunkumais gauti svarbių medžiagų ir nepastoviomis energijos kainomis po Rusijos invazijos į Ukrainą.

Abi bendrovės buvo priverstos pakoreguoti savo lūkesčius dėl galimybės pastatyti lėktuvus taip greitai, kaip to norėtų pramonė.

Oro linijų bendrovės norėtų didinti skrydžių skaičių, kad galėtų išnaudoti po pandemijos atsigavusį kelionių poreikį, taip pat siekdamos eksploatuoti orlaivius, kurie efektyviai naudoja degalus ir išskiria mažiau teršalų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pandemijos metu „Airbus“ sumažino lėktuvų A320 gamybą iki 40 vienetų per mėnesį, nors anksčiau planavo iki 2023 metų pabaigos padidinti gamybos apimtis iki 65 orlaivių per mėnesį.

Visgi bendrovė šį tikslą nukėlė į 2024 metus, nurodydama tiekimo grandinių problemas.

Tuo metu „Boeing“ paminėjo variklių tiekimo apribojimus kaip suvaržymą didinti 737 MAX gamybą virš dabartinio lygio – 31 orlaivio per mėnesį.

REKLAMA

„Boeing“ generalinis direktorius Dave‘as Calhounas spalį teigė, jog bendrovė pasiekė pažangą spręsdama problemas, susijusias su tiekėjais, tačiau galutinį sprendimą pavyks pasiekti tik 2023 metų pabaigoje.

„Boeing“ 2022-ieji yra ketvirti metai iš eilės, kai bendrovė pagal pristatymus smarkiai atsiliko nuo „Airbus“ – šį rodiklį atidžiai stebi Volstrytas, nes jis yra susijęs su įmonės pajamomis.

REKLAMA

Visgi bendrovei  ketvirtasis ketvirtis buvo pats stipriausias pristatymų atžvilgiu.

Minėtu laikotarpiu „Boeing“ taip pat paskelbė apie svarbius naujus užsakymus, įskaitant susitarimą su „United Airlines“ dėl šimto papildomų orlaivių 787, o tai yra ženklas, kad atsigaunant kelionėms didėja tolimųjų reisų paklausa.

Lapkritį bendrovė pranešė, kad 2025–2026 metais grįš į tvirtesnių finansinių rezultatų laikotarpį, o laisvųjų grynųjų pinigų srautai tuo laikotarpiu sieks 10 mlrd. JAV dolerių. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų