Pirmadienį „Facebook“ grupėje „Pranešk, kur keleivių kontrolė. Vilnius“ vilnietė pasidalino istorija, kai keleivių kontrolė paskyrė jai baudą teigdama, kad mergina bilietą pažymėjo tik pamačiusi kontrolę.
„Įlipau į autobusą, atsisėdau ir pasižymėjau elektroninį bilietą. Sekančioje stotelėje, iki kurios labai nedaug važiuoti, buvo keleivių kontrolė.
Pasižymėjau laiku, spėjo ir praeiti tos 15 sekundžių. Netgi daugiau, tačiau įlipęs kontrolierius man pareiškė, kad bilietą pasižymėjau per vėlai“, – „Facebook“ pranešime rašė mergina.
Nors merginos bilietas jau buvo aktyvuotas, tačiau viešojo transporto keleivių kontrolė skyrė jai baudą.
„Susinervinusi ją suplėšiau ir numečiau kontrolieriui po kojomis į šiukšlių dėžę“, – teigė vilnietė.
Viešojo transporto keleivių kontrolės komunikacijos vadovė Milda Bielinytė teigė, kad darbuotojai kiekvieną situaciją nagrinėja atsižvelgdami į aplinkybes, tačiau kartu jie remiasi numatytomis taisyklėmis ir administracinių nusižengimų kodeksu.
„Keleivis laikomas važiuojančiu be bilieto, jei pateikia jau kontrolės metu pažymėtą/aktyvuotą bilietą. Keleivių kontrolės pradžia – tai momentas, kai autobusas / troleibusas privažiuoja stotelės, prie kurios artėjama ir kurioje vykdoma kontrolė, įvažą.
Tai reiškia, jog įlipdami į viešąjį transportą keleiviai turi būti iš karto pasiruošę aktyvinti bilietą tiek mobiliosiose programėlėse, tiek Vilniečio kortelėje“, – komentavo M. Bielinytė.
Nuo praėjusių metų bilieto aktyvinimui mobiliosiose programėlėse „m.Ticket“ ir „Trafi“ skiriamas 15 sekundžių laikas – tai reiškia, jog paspaudus mygtuką „aktyvinti“ bilietas aktyvinasi ir kontrolei gali būti paruoštas per šį laiko tarpą.
„Pastebime, kad gana nemaža dalis mobiliųjų programėlių naudotojų bilietus aktyvina jau kontrolės metu, o toks bilietas pagal taisykles negalioja. Dėl šios priežasties, atlikę įvairias naudotojų elgesio analizes ir pasidomėję gerosiomis kitų šalių praktikomis, nusprendėme įvesti 15 sekundžių atidėjimo laikotarpį bilieto aktyvinimui“, – teigė komunikacijos vadovė.
15 sekundžių laiko tarpas bilieto aktyvinimui mobiliosiose programėlėse pasirinktas paskaičiavus, jog minimali trukmė, per kurią viešasis transportas nuvyksta nuo vienos iki kitos stotelės sostinėje siekia 15 sekundžių.
„Tokie atstumai tarp stotelių fiksuojami tik keliose vietose visame Vilniuje – vidutinė laiko trukmė, per kurią viešasis transportas važiuoja nuo vienos iki kitos stotelės siekia 60 sekundžių“, – sakė M. Bielinytė.
Milda Bielinytė komentuodama vilnietės situacija teigė, kad tiksliai ją vertinti trūksta detalesnių faktų.
„Kadangi bauda paskirta, šiuo atveju viešojo transporto kontrolė įvertinusi visas aplinkybes užfiksavo faktą, jog bilietas, panašu, buvo žymimas jau kontrolės metu. Visgi iš pateiktos informacijos trūksta konkrečių faktinių duomenų, norint detaliai įvertinti, kada bilietas buvo pažymėtas, kada pradėta bilietų kontrolė“.
Jei keleiviai nesutinka su paskiriama bauda ar turi klausimų dėl jos, reikėtų kreiptis į viešojo transporto kontrolės skyrių el. paštu [email protected] arba atvykti į nagrinėjimą – posėdžio vieta ir paskirtas laikas visuomet nurodomas administracinių nusižengimų protokole.