Į tv3.lt žurnalistus kreipėsi Vilniaus rajono gyventojas Ignas (vardas pakeistas). Ignas sako jau gana ilgai besipykstantis su Avižienių seniūnija ir nebegalintis toliau kentėti.
Prieš kurį laiką Avižienių seniūnijoje buvo išasfaltuota Ilgoji gatvė. Kaip Ignas pasakoja, Bendorių gyventojai labai apsidžiaugė nauju asfaltu, tačiau džiaugsmas truko neilgai.
„Viskas būtų labai smagu, jei ne faktas, kad įrengus kelią, jis buvo nesujungtas su pagrindiniu keliu“, – tv3.lt pasakoja Ignas.
Vyras sako labai nustebęs, mat šeši metrai gatvės liko neišasfaltuoti. Iki pat šiol šešių metrų atkarpa gatvių sankryžoje yra dengta žvyru. Ignas dalijasi, kad nuo neišasfaltuotos atkarpos žvyras važiuojant automobiliais patenka ant naujai išpilto asfalto, jį teršia.
„Tas asfaltas jau vos ne po žeme pasislėpęs. Mėšlynas! Anksčiau tą kelią grederiuodavo, o dabar tų šešių metrų neprigrederiuosi“, – piktinasi Ignas.
Vyras sako kreipęsis ir į Avižienių seniūniją, ir į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD), tačiau sprendimo planu su Ignu nepasidalina nė viena iš jų.
„Avižienių seniūnija tiesiogiai jokių atsakymų nepateikia. Iš seniūnaičio gavome informaciją, kad čia yra biurokratinė situacija. <...> Nebelaiko nervai gyventi tokioj sistemoj. Tuos šešis metrus tikrai važiuoji nulio kilometrų per valandą greičiu“, – nuogąstauja Ignas.
Kelias priklauso kelių direkcijai
Susisiekus su Avižienių seniūnu Michail Bortkevič, jis sako, kad Igno minima kelio atkarpa yra LAKD priklausančiame sklype ir būtent direkcija turėtų rūpintis likusios šešių metrų atkarpos išasfaltavimu.
„Seniūnija negali naudoti kelių plėtros programos lėšų ne savivaldybei priklausančiose sklypuose. Nuvažiavimą turi prižiūrėti ir asfaltuoti LAKD“, – tv3.lt rašo M. Bortkevič.
Panašią informaciją žurnalistams pateikia ir Vilniaus rajono savivaldybė. Neišasfaltuota šešių metrų atkarpa yra LAKD nuosavybė.
„Minimas neasfaltuotas kelio ruožas (maždaug 6 metrų Draugų g. atkarpa) – tai nuovaža nuo valstybinės reikšmės kelio Nr. 5210 Bendoriai–Riešė–Kalinas ir patenka į Lietuvos automobilių kelių direkcijos valdomą kelio juostą, kurioje tik kelio valdytojas gali vykdyti darbus“, – tv3.lt komentuoja Vilniaus rajono savivaldybės administracijos viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėja Jolanta Gulbinovič.
Vilniaus rajono savivaldybė sako, kad apie susidariusią situaciją informavo LAKD.
„Savivaldybė savo ruožtu informavo LAKD, tačiau kada bus atlikti nuovažos asfaltavimo darbai priklauso nuo kelio valdytojo“, – sako J. Gulbinovič.
Savivaldybė laiku nepranešė
Naujienų portalui tv3.lt susisiekus su LAKD, pateikiamas atsakymas raštu. Jame rašoma, kad būtent Igno skunde minima kelio atkarpa yra dviejų kelių susikirtimas. Vienas kelias (Bendoriai–Riešė–Kalinas) yra valstybinės reikšmės ir priklauso LAKD, o Ilgoji gatvė yra vietinės reikšmės ir priklauso savivaldybei. LAKD sako, kad neišasfaltuota atkarpa iš tikrųjų priklauso jiems.
LAKD teigia, kad kelio atkarpą būtų išasfaltavusi, jei būtų laiku gavusi savivaldybės informaciją apie planuojamą asfalto dengimą.
„Kelio asfaltavimo darbai, net ir nedidelės apimties, reikalauja laiko – parengti projektus, numatyti lėšas, užsakyti darbus ir juos atlikti. Kadangi Vilniaus rajono savivaldybė laiku neinformavo Kelių direkcijos apie Ilgosios gatvės asfaltavimo planus ir atliekamus darbus, negalėjome numatyti likusios kelio dalies asfaltavimo poreikio ir susiplanuoti šių darbų.
Nuoseklus ir planingas kelių tinklo vystymas galimas tik tuomet, kai visos šalys bendradarbiauja ir dalinasi planais“, – tv3.lt komentuoja LAKD tarptautinių ryšių ir komunikacijos vadybininkas Evaldas Tamariūnas.
LAKD sako, kad stengiasi, jog kelio atkarpa būtų kuo greičiau išasfaltuota.
„Siekiame, kad asfaltavimo darbai būtų atlikti kiek įmanoma greičiau. Tačiau, pasikartosime, tokia situacija nebūtų nutikusi jei savivaldybė būtų laiku informavusi apie planus asfaltuoti gatvę ir būtų su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį dėl darbų atlikimo vienu metu“, – sako E. Tamariūnas.
LAKD sako informavusi įmonę, prižiūrinčią šį kelią, kad neasfaltuota kelio atkarpa būtų prižiūrėta ir nekeltų pavojaus eismo saugumui.