• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių pasaulyje yra vardų, kuriuos atpažįsta kiekvienas – „Volkswagen Golf“, „Ford Mustang“, „Range Rover“ ar „Toyota Corolla“. Tai modeliai, tapę ikonomis, kurios ne tik išgyveno dešimtmečius, bet ir tebėra svarbios šiandienos vairuotojams. Komercinių automobilių segmente tokį statusą neabejotinai pelnė ir „Mercedes-Benz Sprinter“. Šiemet šis legendinis modelis mini reikšmingą sukaktį – 30 metų nuo pasirodymo rinkoje.

48

Automobilių pasaulyje yra vardų, kuriuos atpažįsta kiekvienas – „Volkswagen Golf“, „Ford Mustang“, „Range Rover“ ar „Toyota Corolla“. Tai modeliai, tapę ikonomis, kurios ne tik išgyveno dešimtmečius, bet ir tebėra svarbios šiandienos vairuotojams. Komercinių automobilių segmente tokį statusą neabejotinai pelnė ir „Mercedes-Benz Sprinter“. Šiemet šis legendinis modelis mini reikšmingą sukaktį – 30 metų nuo pasirodymo rinkoje.

REKLAMA

Tris dešimtmečius nepraradęs aktualumo

Pirmą kartą pristatytas 1995 metais, „Sprinter“ tapo vienu žinomiausių ir perkamiausių komercinių mikroautobusų ne tik Europoje, bet ir kituose žemynuose. Jau pirmoji karta išsiskyrė galinių varančiųjų ratų pavara ir net 3 tonų krovumu – tai buvo solidūs parametrai savo laikmečiui.

Vėlesnės modelio kartos nuolat stebino pažangiomis technologijomis, efektyviais varikliais ir išskirtiniu saugumo lygiu. Būtent šie trys aspektai tapo „Sprinter“ populiarumo pagrindu.

Per 30 metų modelio pardavimai nuosekliai augo – 2018 m. pasiektas 3 mln. vienetų ribas, o šiemet laukiama, kad bendras skaičius viršys 5 mln. Beveik 75 proc. parduotų „Sprinter“ modelių yra pritaikyti specifiniams verslo poreikiams. Šis universalumas ir išliekamoji vertė užtikrina tvirtą poziciją rinkoje, kur pirkimai dažnai grindžiami tik racionaliais argumentais.

Konkurencija šiame segmente įtempta – tokie varžovai kaip „Renault Master“ ar „Volkswagen Crafter“ reikalauja nuolatinio tobulėjimo. Tad kuo gi „Sprinter“ pelnė klientų pasitikėjimą?

Sauga – neatsiejama DNR dalis

„Mercedes-Benz“ vardas visada buvo siejamas su kokybe ir prestižu, o šios vertybės sėkmingai perkeltos ir į komercinių automobilių segmentą. „Sprinter“ ne tik atitiko, bet ir nustatė naujus šio segmento standartus, ypač saugumo srityje.

REKLAMA
REKLAMA

Dar pirmosios kartos modelis išsiskyrė ne tik 120 AG dyzeliniu varikliu, bet ir modernia įranga: visų ratų diskiniais stabdžiais, ABS sistema, trijų taškų saugos diržais su aukščio reguliavimu. Be to, jau tuomet buvo galima užsisakyti vairuotojo oro pagalvę – tai buvo išskirtinumas savo klasėje.

REKLAMA

1995-aisiais „Sprinter“ pelnė prestižinį „Tarptautinio metų komercinio automobilio“ titulą – jam padėjo ne tik saugumas, bet ir efektyvesnė aerodinamika, geresnis degalų ekonomiškumas bei erdvesnė vairuotojo kabina.

Nuo 2000-ųjų vairuotojo oro pagalvė tapo standartine, atsirado galimybė papildomai užsakyti keleivio pagalvę, vėliau – šonines oro pagalves ir traukos kontrolės sistemą (ASR). 2002 m. visiems „Sprinter“ modeliams pradėta diegti elektroninė stabilumo kontrolė (ESP), tapusi nauju klasės etalonu.

REKLAMA
REKLAMA

O 2018 m. į mikroautobusą atėjo ir naujausių laikų technologijos – automatinis avarinis stabdymas, adaptyvioji kruizo kontrolė bei sistema, padedanti stabilizuoti automobilį šoninio vėjo metu.

Didžiausias pripažinimas saugos srityje pasiektas 2024 m., kai „EuroNCAP“ naujajam „Sprinter“ suteikė aukščiausią – platininį – įvertinimą. Elektroninės saugos sistemos, tarp jų – pėsčiųjų, dviratininkų ir automobilių atpažinimas, eismo juostos palaikymas, greičio stebėjimas bei vairuotojo dėmesio kontrolė, buvo įvertintos net 89 proc. balų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarbu ir tai, kad visa ši įranga – tiek modeliams su dyzeliniu, tiek su elektriniu varikliu – yra standartinė. Tai dar kartą parodo, kaip „Mercedes-Benz“ siekia užtikrinti aukščiausią saugumo lygį visiems klientams.

Komfortas, technologijos ir pasirinkimo laisvė

Saugumas yra svarbu, bet ne mažiau reikšmingas – ir komfortas. Šiuolaikiniuose „Sprinter“ modeliuose montuojama MBUX multimedijos sistema su dideliu, aiškiai skaitomu ekranu, „Apple CarPlay“, „Android Auto“ ir balso valdymo funkcijomis. Tokios funkcijos svarbios siekiant užtikrinti patrauklią darbo aplinką vairuotojui.

REKLAMA

Per trisdešimt metų „Mercedes-Benz“ išvystė plačią kėbulo konfigūracijų gamą – siūlomos skirtingo ilgio, aukščio, tūrio versijos, galima pasirinkti ir bazę be kabinos. Klientams taip pat siūloma pasirenkama pneumatinė pakaba, o variklio skyriuje – ekonomiškesni ir mažiau taršūs agregatai.

Šiandieninėje gamoje vietą užima ir elektrinė „eSprinter“ versija, galinti viena įkrova nuvažiuoti iki 478 kilometrų. Modelis gaminamas ant trijų modulių platformos, leidžiančios lengvai pritaikyti automobilį konkretiems poreikiams – nuo krovinių pervežimo iki specializuotų modifikacijų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų