Tradiciškai automobilių projektavimas prasidėdavo nuo važiuoklės ir galios pavaros. Elektroninės sistemos, tokios kaip pagalba vairuotojui, multimedija ar ryšio sprendimai, buvo prijungiamos vėliau, dažnai naudojant dešimtis atskirų valdymo blokų. Toks modelis ribojo našumą ir apsunkino atnaujinimų diegimą.
Naujieji SDV pagrįsti visiškai priešinga logika – tai kaip modernūs kompiuteriai su viena operacine sistema. Visos funkcijos sujungtos į centrinę programinę aplinką, kuri valdo ne tik važiavimo sistemą, bet ir pagalbos vairuotojui funkcijas, duomenų srautą, telemetriją, multimediją. Šią sistemą „Ampere“ pavadino CAR OS.
Lyg automobilio „smegenys“
Šiuose modeliuose veikia galingi centriniai kompiuteriai, apdorojantys informaciją iš visų transporto priemonės jutiklių – nuo važiavimo sistemų iki ryšio paslaugų. Svarbiausia tai, kad visos šios funkcijos gali būti atnaujinamos nuotoliniu būdu, kaip išmanusis telefonas ar nešiojamas kompiuteris.
Tai leidžia transporto priemonę modernizuoti viso jos eksploatavimo laikotarpiu, o tai ilgina jos naudojimo laiką, didina vertę ir mažina sąnaudas. „Trafic“, „Estafette“ ir „Goelette“ taps pirmaisiais šios naujos kartos platformos naudotojais.
Pritaikytas konkrečiam verslui
Verslo klientai galės pasirinkti funkcijas pagal konkrečius poreikius. Pavyzdžiui:
- Policijos, greitosios pagalbos ar gaisrinės automobiliai galės naudoti specialias programėles, integruotas į automobilio sistemą;
- Pristatymų bendrovės galės įkelti maršrutus, kontaktus, pastabas tiesiai į vairuotojo multimediją;
- Automobilių parkų naudotojai galės prisijungti prie savo profilio su asmeniniais nustatymais.
- Tai kuria lankstesnį, ekonomiškesnį ir tikslingesnį automobilių naudojimą.
Daugiau saugumo ir mažiau prastovų
SDV architektūra leis gerokai tiksliau numatyti, kada transporto priemonę reikėtų remontuoti – techninė diagnostika bus atliekama nuotoliniu būdu, realiuoju laiku. Galimybė prognozuoti komponentų susidėvėjimą padės sumažinti neplanuotas prastovas, ypač svarbias parkų valdytojams.
Galimybė nuolat atnaujinti automobilį skaitmeniniu būdu reiškia ir tai, kad po trejų ar ketverių metų jis vis dar galės turėti naujausias funkcijas. Tai mažina nuvertėjimą ir didina likutinę vertę – ypač svarbu komercinių transporto priemonių segmente, kur eksploatavimo laikas ilgesnis nei lengvųjų automobilių.