Pakankamai dinamiškas
„Fabia vRS“ modelių istoriją galima suskirstyti į dvi dalis: pirmos kartos ir antros kartos. Pirmoji „vRS“ modelio karta buvo komplektuojama su 130 arklio galių išvystančiu dyzeliniu motoru, o antroji – 1,4 litro darbinio tūrio, 180 arklio galių ir 250 Nm sukimo momentą išvystančiu benzininiu jėgos agregatu.
Gamintojo teigimu, automobilis iki 100 km/val. įsibėgės per 7,3 sekundės ir pasieks 223 km/val. maksimalų greitį. Ne pačios įspūdingiausios charakteristikos, tačiau priekyje tūnantis variklis sugebės sužavėti savo eiklumu ir žvalumu. Jis tiesiog mėgsta, kuomet vairuotojas bando tachometro rodyklę kelti iki padebesių.
Daugelį automanų turėtų nustebinti ir „Fabia vRS“ valdymo savybės. Tai nėra grynakraujis ir tyras vairuotojo automobilis, tačiau „Fabia vRS“ į posūkius įvažiuoja pakankamai užtikrintai ir demonstruoja gerą sukibimą su kelio danga. Žinoma, mums iki pilnos laimės trūksta mechaninės pavarų dėžės, tačiau „DSG“ pavarų dėžė taip pat savo darbą atlieka nepriekaištingai.
Atsiliepimai
Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome šio automobilio savininką, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Šarūnas - 2011 metų „Fabia vRS“ hečbekas
„Mano nuomone – puikus automobilis. Kuomet prieš vienerius metus ieškojau naujesnio kasdieninio automobilio, žvalgiausi į kompaktiškus ir greitus hečbekus. Pačiupinėjau „Polo GTI“, „Ibiza Cupra“, „Mini Cooper S“ ir net „Clio RS“. Pastarasis man labai patiko, bet žmonai jis buvo pernelyg hardcore.“
„Fabia vRS“ buvo savotiškas kompromisas tarp smagaus hot hatch'o ir gero kasdieninio automobilio. Viduje – erdvės per akis. Mano ūgis – 1,93 metro ir aš puikiai jaučiuosi sėdėdamas už vairo. Gale telpa visas šlamštas, kuomet leidžiamės į ilgesnę kelionę.“
„Patikimumas? Tfu, tfu, tfu. Kol kas, automobilis veikia nepriekaištingai. Per metus nuvažiavome šiek tiek daugiau nei 30 000 kilometrų. Per šį laikotarpį keičiau tepalus, filtrus, dvi galinių žibintų lemputes, stabdžių diskus, porą daviklių ir priekinį buferį, nes žiemą atsidūriau pusnyje. Na patys suprantate....“
„Visiems iškart rekomenduočiau nuvažiuoti ir atsukti variklio galios kranelį. Naują variklio valdymo programa motoro pajėgumą padidino nuo 180 iki 205 AG. Dabar dinamikos užtenka visiems gyvenimo atvejams. Kartais pavyksta užvaikyti kokį piktesnį dyzelinį „BMW“.
Patarimai perkant
Nors tai yra apynaujis automobilis, tačiau „Škoda Fabia vRS“ nėra ilgaamžis automobilis. Kaip ir bet kuris kitas ratuotis, taip ir Čekijoje gimusi „Fabia“ turi trūkumų.
- Prieš pirkdami automobilį atsižvelkite į variklio kodą. Ankstyvieji modeliai buvo komplektuojami su „CAVE“ kodą dėvinčiais motorais, kurie pasižymėdavo didžiuliu apetitu alyvai. „CAVE“ kodą turintys varikliai taip pat galėjo būti komplektuojami su brokuotais stūmokliais. Jeigu renkatės modelį iki 2012 metų, įsitikinkite, jog šios problemos buvo pašalintos. Trumpai tariant – gamintojas turėjo pakeisti visą variklį pagal garantiją.
- Specialistai rekomenduoja rinktis nuo 2012 metų pagaminą modelį. Jie turi gerokai atnaujintus motorus, kurie pašalino anksčiau paminėtas problemas. Naujesni varikliai žymimi „CHTE“ kodu.
- 1,4 motorai mėgsta tik kokybišką alyvą
- Žvakes rekomenduojama keisti kas metus arba kas 30 000 kilometrų
- „DSG“ pavarų dėžė turi tik vieną trūkumą – hidromechaninį valdymo bloką. Statistika rodo, jog pati rimčiausia problema atkeliauja automobiliui pasiekus 210 000 - 250 000 kilometrų.
- 2014 metų pavasarį „Škoda“ atšaukė visus „Fabia vRS“ modelius, jog pakeistų alyvą pavarų dėžėse. Tuomet gamintojas sintetinę alyvą pakeitė į mineralinę ir atnaujino pavarų dėžės programinė įranga.
Detalių kainos
Galvojant apie konkretų automobilį, reikėtų pagalvoti ir apie atsarginių detalių kainas. Žemiau pateikiame vidutines tam tikrų detalių kainas.
- Spyruoklė ~ 40 eurų
- Vairo traukės antgalis ~ 11 eurų
- Valytuvai ~ 10 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 40 eurų
- Stabdžių diskas ~ 15 eurų
- Sankabos komplektas ~ 400 eurų
- Amortizatorius ~ 30 eurų
Malonumo kaina
„Škoda“ automobilių kainos antrinėje rinkoje visuomet atrodo patraukliai. Antrosios kartos „Škoda Fabia“ tikrai nebus išimtis.
Lietuvoje antrosios kartos „Fabia“ automobilių kainos svyruoja tarp 2500 ir 10 000 eurų. Tokį didžiulį kainų skirtumą galima pateisinti dėl gamybos metų, automobilio stovio, komplektacijos bei variklio. Jeigu dairotės į standartinę „Fabia“, tuomet mes rekomenduojame rinktis tik benzininį motorą. Jeigu važinėjate tik mieste, rinkitės 1,2 litro darbinio tūrio agregatą, kuris patenkins visus Jūsų poreikius. Jeigu retkarčiais leidžiatės į tolimesnę kelionę, nepraeikite pro 1,4 litro motorą. Jis pajėgus, efektyvus ir apskritai – mielesnis pasirinkimas negu triukšmingas 1,4 ar 1,6 litro dyzelis.
Vis dėlto, jeigu esate dyzelinių variklių šalininkas, rinkitės TIK 1,9 litro, 4 cilindrų jėgos agregatą, išvystantį 105 arklio galias. Jis bus kantrus, ištvermingas, pakankamai dinamiškas ir neužmušamas, jeigu į kuro baką pilsite kurą iš degalinės, o į variklį pilsite tik gamintojo rekomenduojamą alyvą.
O kaip gi „Fabia vRS“? Lietuvoje įsigyti „Fabia vRS“ bus pakankamai sunku, nes mūsų šalyje tokio tipo modelis bus įdomus tik automobilių entuziastams, tad jeigu pasiryšite įsigyti „Fabia vRS“, iškart keliaukite į „Mobile.de“ arba kitą naudotų automobilių skelbimų portalą.
Vokietijoje „Fabia vRS“ automobilių kainos svyruoja tarp 5500 ir 11 000 eurų. Jeigu apsišarvuosite kantrybe ir ieškote modelio su atnaujintu varikliu, esame užtikrinti, jog Jums pavyks rasti tokį egzempliorių už maždaug 7500 - 8000 eurų.
„Škoda“ markės automobiliai visuomet buvo skirti tiems, kurie ieško racionalaus pirkinio. Nepriklausomai nuo to, kurį modelį pasirinksite, „Škoda“ visuomet pasiūlys puikią ergonomiką, talpią bagažinę, taupų ir ekonomišką variklį, mažas eksploatacines išlaidas. „vRS“ emblemą dėvintys modeliai pasižymi tomis pačiomis savybėmis kaip ir tradiciniai „Škoda“ modeliai, bet tuo pačiu jie siūlo šiek tiek daugiau emocijų negu eilinė „Fabia“.
Jeigu bijote išlipti iš komforto zonos ribų ir sėsti už egzotiškiau skambančios markės automobilio, tačiau norite įdomesnio, sportiškesnio ratuočio su žiupsneliu charizmos, tuomet rimtai pagalvokite apie „Fabia vRS“. Ypač apie „vRS“ universalą, kuris su minimaliomis modifikacijomis gali tapti pilnaverčiu sleeperių kategorijos atstovu.
PRIVALUMAI
- 1,4 litro darbinio tūrio motoro dinamika ir žvalumas
- Smagus valdymas
- Puikus balansas tarp komforto ir sportiškumo
- Universalas – talpus ir praktiškas
- Įsigijimo kaina
- Maži eksploatacijos kaštai
TRŪKUMAI
- Blankus interjeras
- Siūlomas tik su automatine pavarų dėže
- Ankstyvieji modeliai pasižymi pakankamai dideliu apetitu alyvai