LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas Egidijus Janavičius teigia, kad BMW tapo absoliučiai populiariausiu automobiliu lenktynių pasaulyje dėl keleto kertinių priežasčių.
„Kalta“ BMW genetika. Šie automobiliai jau sukonstruoti taip, kad net visiškai standartinis sedanas gali turėti daugiau galios, nei kai kurie kitų markių „karštieji“ modeliai po pakankamai sudėtingų ir brangių procedūrų tiuningo dirbtuvėse. Be to, dirbant su BMW viskas lengvai prieinama ir lengvai gaunama, didžiulis visų reikiamų detalių asortimentas“, – vardija E. Janavičius.
Technikos ekspertui antrina ir nutrūktgalvišku vairavimo ralio trasose publiką hipnotizuojantis Aras Kalėda. Jo teigimu, nei vienas kitas gamintojas nesiūlo tokios didelės skirtingų charakteristikų variklių gamos, kurie turi vieną bendrą ir itin svarbią ypatybę – patikimumą.
„Aš į savo kovinę mašiną įsidėjau standartinį Vokietijoje pirkto „M“ serijos automobilio motorą ir šešis sezonus sėkmingai juo važiavau keisdamas tik alyvą karteryje. Variklių „kantrybė“ iš tiesų daro labai didelį įspūdį, o detalių kainos beveik visada maloniai stebina. Kad ir ko reikėtų ruošiantis lenktynėms – pvz. įdėti blokiruotes, pasikeisti pusašius ar transmisiją – viską galima gauti kone kelis kartus pigiau, nei dirbant su analogiško pajėgumo kitų gamintojų automobiliais. Jei piloto koja nėra labai „sunki“, o vairavimo stilius pernelyg „aštrus“, be didesnių išlaidų įmanoma važiuoti ne vieną sezoną. Sugalvojus kažką keisti visuomet galima panaudoti agregatus ar detales iš dyzelinių versijų, atlaikančių didesnes apkrovas, nieko nekeičiant. Pavarų dėžės praktiškai tinka visos visiems modeliams. Gali skambėti kaip anekdotas, bet išgirdęs įprastą triukšmo lygį perkopiantį ūžimą, lupu pavarų dėžę lauk, keliauju į „šrotą“ – ten priduodu saviškę ir primokėjęs kelis eurus pasiimu kitą“, – atvirauja A. Kalėda.
Ne paskutinę vietą užima ir pojūčiai prie vairo. Aro teigimu, lenktynės su galu varomu automobiliu beveik visuomet generuoja labai daug teigiamų emocijų, susijusių su vairavimo tikslumu ir valdomu slydimu. Vertinant iš žiūrovų pozicijų – net tikrai greitai važiuojantis „Opel Astra“ ar „Honda Civic“ niekada neatrodo taip efektingai, kaip tame pačiame posūkyje lekiantis BMW.
Gyva Lietuvos automobilių sporto legenda Ramūnas Čapkauskas į „Rally Žemaitija 2020“ grįžtantis su savo vyresnėliu sūnumi Titu šturmano krėsle, taip pat tikina, kad BMW invazija į Lietuvos lenktynių pasaulį tik atkartoja tai, kas vyksta visoje Europoje.
„BMW iš tiesų itin gerai tinka sportui, nes jau baziniai modeliai turi savybes, leidžiančias lėkti trasoje. Kai pilotas pasiekai greičio „lubas“ su tokiomis mašinomis, bet neturi pinigų persėsti į aukščiausioje lygoje startuojančius „M Power“ serijos automobilius – gali tikrai sąlyginai nebrangiai įsigyti „M Power“ detalių kopijų. Puikiai pagamintų ir patikimai laikančių. Pavyzdžiui, suomiai sukonstravo pakabos šakes, kurių tiesiog neįmanoma sulaužyti. Estai gamina „nemirtingus“ pusašius ir t. t. BMW pirmenybę teikiantys sportininkai elgiasi labai racionaliai. Aš pats su „Mitsubishi“ į ralį grįžtu tik todėl, kad jau turiu tam paruoštą egzempliorių“, – teigia R. Čapkauskas.
Išankstiniais duomenimis „Rally Žemaitija 2020“ trasose tarp 100 dalyvių turėtų būti maždaug 34 BMW bolidai.