• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Stellantis“ koncerno vadovas po nuviliančio šių metų pusmečio pareiškė, jog jis yra pasiruošęs atsikratyti nepelningai dirbančių prekės ženklų.

„Stellantis“ koncerno vadovas po nuviliančio šių metų pusmečio pareiškė, jog jis yra pasiruošęs atsikratyti nepelningai dirbančių prekės ženklų.

REKLAMA

„Jeigu jie neuždirba pinigų, mes jais atsikratysime. Negalime sau leisti turėti prekės ženklų, kurie dirba nuostolingai“, – žiniasklaidos atstovams sakė „Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas.

Tokį pareiškimą iššaukė nuviliantys „Stellantis“ koncerno rezultatai. Per pirmąjį šių metų pusmetį „Stellantis“ grynosios pajamos sumažėjo 48 proc. – iki 5,6 mlrd. eurų. Tuo tarpu pelno marža susitraukė iki beveik 10 proc.

C. Tavaresas kalbėdamas su naujienų agentūros „Bloomberg“ žurnalistais sakė, jog šiuo metu kiekvienas prekės ženklas yra labai svarbus ir nešantis pelną, tačiau jis patikino, kad jam nesudrebės ranka imtis atitinkamų sprendimų, jeigu prekės ženklų finansinė padėtis pablogėtų.

Koncerno vadovas pabrėžė, jog kiekvienas „Stellantis“ koncernui priklausantis prekės ženklas yra skirtas tam, jog galėtų būti išnaudotas.

REKLAMA
REKLAMA

C. Tavareso įspėjimas dėl nuostolingai dirbančių prekės ženklų yra netikėtas. Dar „Fiat-Chrysler“ ir „PSA Group“ jungtuvių pradžioje jis sakė, jog kiekvienas prekės ženklas turės galimybę įrodyti savo vertę, tačiau žvelgiant į tam tikrų gamintojų padėtį rinkoje ir reikalingų investicijų badą, yra didžiulė tikimybė, jog ant prekystalio gali keliauti ne vienas, bet keli prekės ženklai. 

REKLAMA

Nuviliantys „Maserati“ rezultatai

Išskyrus „Maserati“, „Stellantis“ yra nusprendusi viešai neskelbti atskirų prekės ženklų finansinių ataskaitų, tačiau žvelgiant į „Maserati“ šių metų rezultatus, jie parodo kokioje padėtyje yra garsus prekės ženklas iš Italijos.

Šiemet „Maserati“ pardavimų apimtys sumažėjo daugiau nei 50 proc. – iki 6 500 vienetų. Praėjusiais metais italų markė per tą patį laikotarpį pardavė gerokai daugiau – 15 300 automobilių.

REKLAMA
REKLAMA

Šis nuosmukis atsispindėjo bendrovės finansiniuose rezultatuose. Šiemet „Maserati“ patyrė 82 mln. eurų nuostolių, kuomet praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu uždirbo 121 mln. eurų pelno.

Nuviliantį pusmetį „Maserati“ atstovai pateisina prisidengdami sumažėjusia modelių gamos pasiūla. Vadovybės sprendimu buvo sustabdyta „Ghibli“, „Quattroporte“ ir „Levante“ modelių gamyba, rinkai nepasiūlant pilnaverčių jų įpėdinių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vietoje to, „Maserati“ išleido nišinius „MC20“ ir „GranTurismo“ modelius, bei „Alfa Romeo Stelvio“ pagrindu sukurtą „Maserati Grecale“. Vis dėlto, net ir „Grecale“ pasirodymas nesugebėjo amortizuoti „Ghibli“, „Quattroporte“ ir „Levante“ modelių trūkumo.

„Dataforce“ duomenimis, Europoje „Grecale“ pardavimų apimtys šiemet sumažėjo 42 proc. – iki 2 108 vienetų. 

Atsilieka nuo konkurentų

Vertinant vien pardavimų statistiką, didžiulėje „Stellantis“ grupėje geriausiai sekasi „Citroën“, „Fiat“, „Jeep“ ir „Peugeot“ prekės ženklams, tačiau už to slypi gerokai gilesnės problemos.

REKLAMA

Pagal pardavimų apimtis, „Fiat“ yra populiariausia „Stellantis“ markė. Praėjusiais metais „Fiat“ visame pasaulyje pardavė 1,35 mln. automobilių (12 proc. daugiau), tačiau didžiąją dalį šių pardavimų sudarė Pietų Amerikos rinka, kurioje italų markė turi efektyviai dirbantį padalinį, kuriantį būtent Pietų Amerikos rinkai skirtus modelius.

Tuo tarpu Europoje „Fiat“ gyvybę palaiko komercinių automobilių gama ir Italijos rinka, kurioje „Fiat“ įtaka ir rinkos dalis pamažu bliūkšta.

REKLAMA

Gerokai niūresnėje padėtyje yra „Chrysler“ ir „Dodge“ markės. „Chrysler“ paskutinį kartą naują modelį pristatė 2017 metais ir šiuo metu kliaunasi tik dviem modeliais: „300“ sedanu ir „Pacifica“ vienatūriu. Nors „Chrysler“ vadovai ne vieną kartą žadėjo pristatyti naują modelį, tačiau šie pažadai tęsiasi jau penkerius metus.

„Dodge“ per pastarąjį dešimtmetį taip pat pristatė tik du naujus modelius: „Alfa Romeo Tonale“ kloną – „Dodge Hornet“ ir naujos kartos „Dodge Charger“, kuris bus siūlomas su benzininiu arba elektriniu varikliais, tačiau automobilių rinkos analitikai spėja, jog to neužteks.

„Dodge“ nusprendė šiemet nutraukti populiarių „Challenger“ ir senesnės kartos „Charger“ modelių gamybą, o daugiausiai pirkėjų į „Dodge“ salonus pritraukiančio „Durango“ SUV gamyba bus sustabdyta 2025 metais, taip pat nepasiūlant jo pamainos.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų