Tarptautinis kilęs skandalas, vadinamas „dyzelgeitu“, smarkiai pakenkė „Volkswagen“ įvaizdžiui.
Automobilių gamybos milžinė 2015 metais prisipažino 11 mln. transporto priemonių visame pasaulyje įdiegusi įrangą, klastojančią taršos duomenis bandymų laboratorijoje metu.
„Volkswagen“ arba „Porsche“ – Volfsburge įsikūrusios gamintojo patronuojamoji įmonė – automobilių savininkams buvo suteikta galimybė pasirinkti, ar grąžinti savo automobilį ir gauti kompensaciją, ar modifikuoti jį taip, kad transporto priemonė atitiktų emisijų taisykles.
„Daugiau nei 86 proc. tų, kurie baigė reikalavimų procesą, pasirinko grąžinti savo automobilius, pasinaudodami išpirkimo programa ar nutraukdami išperkamosios nuomos sutartis anksčiau laiko“, – sakoma Federalinės prekybos komisijos (FTC) pranešime, kuriame apibendrinama jos galutinė ataskaita apie tai, ką komisija pavadino „didžiausia žalos atlyginimo vartotojams programa JAV istorijoje “.
Pasak pareiškimo, svarbiausia yra tai, kad žalos atlyginimui skirtų lėšų „visiškai pakako kompensuoti vartotojams“.
Po skandalo „Volkswagen“ teko spręsti daugybę teisinių reikalavimų – tiek baudžiamosiose, tiek civilinėse bylose.
Manoma, kad skandalas iš viso „Volkswagen“ atsieis daugiau nei 30 mlrd. eurų, įskaitant 9,5 mlrd. eurų, kuriuos gamintoja jau išmokėjo klientams Jungtinėse Valstijose.