• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Telefono ar interneto ryšio operatoriai Lietuvoje daro viską, kad klientai nusipirktų kuo daugiau paslaugų ir kad jų atsisakyti būtų kuo sunkiau. Pavyzdžiui, taiko nepagrįsto dydžio baudas, reikalauja gyvai atvykti nutraukti sutartį ir pan.

Telefono ar interneto ryšio operatoriai Lietuvoje daro viską, kad klientai nusipirktų kuo daugiau paslaugų ir kad jų atsisakyti būtų kuo sunkiau. Pavyzdžiui, taiko nepagrįsto dydžio baudas, reikalauja gyvai atvykti nutraukti sutartį ir pan.

REKLAMA

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) pastebi, kad tokios praktikos sukelia daug ginčų tarp ryšio paslaugų tiekėjų ir jų klientų.

Dėl to siekdama labiau apginti vartotojų interesus, ji teikia Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių pakeitimus.

Žada riboti taikomas baudas

Naujais pakeitimais operatorius siūloma įpareigoti klientų aptarnavimo vietose, interneto svetainėse iš anksto pranešti apie pareigą identifikuotis tiems, kas perka išankstinio mokėjimo paslaugas.

Kai sutartyje yra numatytas paslaugų teikimas tam tikrą laiką nemokamai ar už mažesnę kainą, siūloma operatorius įpareigoti informuoti vartotojus apie šio laikotarpio pabaigą ir atitinkamų paslaugų atsisakymo tvarką.

REKLAMA
REKLAMA

Esą taip siekiama užtikrinti, kad vartotojai būtų tinkamai informuoti apie nemokamo ar mažesnės kainos taikymo pabaigą ir galėtų įvertinti tolesnį paslaugų poreikį.

REKLAMA

Kaip teigiama pataisų aiškinamajame rašte, didžiausia dalį RRT pasiekiančių ginčų ir skundų sudaro abonentų kreipimaisi dėl sutarties nutraukimo pasekmių.

Tai yra, ar pagrįstai teikėjai taiko su sutarties nutraukimu susijusius mokesčius (pvz., suteiktų nuolaidų paslaugoms ir įrenginiams, kurias reikalaujama grąžinti, taikomų administravimo mokesčių ir pan.).

Kad tokie mokesčiai netaptų baudomis, o atliktų nuostolių kompensavimo funkciją, siūloma įtvirtinti taisyklę, kad jie būtų pagrįsti dėl sutarties nutraukimo patirtais nuostoliais ir neviršytų abonentui likusių mokėti mėnesinių mokesčių sumos.

REKLAMA
REKLAMA

Nutraukti sutartis bus lengviau?

Pasak RRT, ryšių sutarties nutraukimo sąlygos neturi atgrasyti klientų nuo paslaugų teikėjo keitimo.

„Vartotojai yra nepatenkinti tuo, kad sutartį galima sudaryti nuotoliu (pvz., telefonu), o nutraukti – jau ne. Taip pat pasitaiko perteklinių paslaugų teikėjų reikalavimų dėl sutarties nutraukimo atvykti gyvai į saloną, nors objektyvaus ir pagrįsto pagrindo tam nėra.

Iš esmės, vartotojas turėtų turėti galimybę nutraukti sutartį tokiais pačiais būdais (formomis), kokiomis tokią sutartį galima ir sudaryti“, – pastebi RRT.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl to ji siūlo įtvirtinti pareigą paslaugų teikėjui sudaryti galimybę sutartį nutraukti visais būdais, kuriuos jis taiko sutarties sudarymui. 

Taisyklėse taip pat siūloma numatyti ne 1 mėnesio, kaip yra dabar, o 3 mėnesių terminą vartotojui pasinaudoti teise nutraukti sutartį be papildomų išlaidų, kai tiekėjas vienašališkai keičia sutarties sąlygas (pvz., dėl paslaugų kainos).

REKLAMA

RRT taip pat pastebi, kad dabar paskambinus padidinto tarifo numeriu, prieš suteikiant paslaugą, turi būti įvardytas konkretus įkainis (tarifas). Šis reikalavimas netaikomas vykdant labdaros ir (arba) paramos akcijas bei balsavimus.

„Visgi, aptariama nuostata nenumato pareigos vartotojui suteikti laiko, per kurį jis galėtų atsisakyti paslaugos, t. y. ja nepasinaudoti, pvz., nutraukiant skambutį, nepatiriant papildomų išlaidų.

REKLAMA

Kartu pastebėtina, kad ryšio numeriai, kuriais teikiamos padidinto tarifo paslaugos (įskaitant labdaros, paramos rinkimą ar tam tikrus balsavimus) nuolatos kinta. Praktikoje pasitaiko atvejų, kad vartotojai, paskambinę tam tikru ryšio numeriu, kuriuo anksčiau buvo galima užsisakyti, pvz., taksi paslaugas, išgirsta, kad jie paaukojo labdarai“, – nurodo RRT.

Pasak jos, tokia situacija yra nepriimtina, nes vartotojas gali nežinoti, kokios paslaugos yra teikiamos konkrečiu ryšio numeriu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paskambinęs jis neturi galimybės apsispręsti, ar jis iš tikrųjų nori gauti tuo numeriu teikiamas paslaugas (pvz., paaukoti), nepatirdamas papildomų išlaidų.

„Atsižvelgiant į tai, siūloma įtvirtinti viešųjų su numeriu siejamų asmenų tarpusavio ryšio paslaugų teikėjo pareigą užtikrinti, kad vartotojui būtų suteikiama pakankamai laiko atsisakyti paslaugos nemokamai, kartu atsisakant išimties dėl labdaros, paramos akcijų bei balsavimų“, – aiškina RRT.

Taisyklių pakeitimai paskelbti 30 dienų konsultacijai. Po jos turėtų būti priimtas galutinis jų variantas. Numatoma, kad viena dalis pakeitimų įsigalios jau nuo kitų metų pradžios, o kita dalis – nuo kitų metų gegužės.

tv3.lt

tarnyba tik imituoja darbą ir dirba ranka rankon su visais ryšių operatoriais. Jokių teisių neturėtume, jei nebūtume EU. Ši tarnyba tai visiška sovietinė atgyvena, dirbanti tik verslui.
Kas kart linksmiau gyventi darosi(stalin
Kas kart linksmiau gyventi darosi(stalin
Šį menesi turi aibe problemų su dviem tiekėjais, internetinis ryšis praktiškai nustojo veikti nuo spalio 29d..
Skandalinausi su TELE2 ir TELIUKAIS ju atstovybesi dirba ne spelistai o sugedusios plokštelės transliuojančios ju irašytus garso takelius, žiauriai nekompetetingi, tingi nors ką padaryti, kad ryši sutvarkyti ar atsiunčia 5G routerius kai pas veikia, dabar, vos vos tik 4G.
O jau biurokratiniu reikalavimų...- baisiau nei valdiškose įstaigose. Kurjeriai reikalauja asmens kortelės Nr.?- nors atvažiuoja ir iteikia pagal adresą. Kuo daugiau reikalavimų, atseit saugumui užtikrinti, tuo daugiau lnadsderginių kreivi foxpėjai ir stepukoniai daugiau milijonų ir milijardų IŠVAGIA.

Jaučiu , tuo piliečiai bus čipuojami, kaip šunys..
jie nx
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų