„Kasdien norime tobulėti ir siekti geriausių rezultatų, o tai neįmanoma be geriausių darbuotojų. Visuomet esame atviri ieškantiems darbo, tačiau labai dažnai tinkamiausius žmones naujoms pareigoms užimti surandame jau savame kolektyve. „Iki“ komandoje – per 5 tūkstančiai darbuotojų, todėl turime tikrai didelį talentų fondą, ir ambicingų, savo žinias gilinti norinčių žmonių „Iki“ netrūksta. Tad mūsų užduotis – užtikrinti, kad kiekvienas jų turėtų įrankius atrasti ir išnaudoti vidinės karjeros galimybes, kurių turime išties daug“, – sako „IKI Lietuva“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė.
Šių metų pradžioje įsteigtos „Užauk IKI“ akademijos veiklos pradžia – dar vienas svarbus žingsnis rūpinantis kryptingu savo komandos narių profesiniu tobulėjimu. Ši vidinės karjeros skatinimo programa skirta parduotuvių pamainų vadovams, kad jie galėtų auginti savo kompetencijas ir tapti aukščiausio lygio specialistais ar parduotuvių vadovais. Naujoji sklandaus profesinio orientavimo programa sukurta taip, kad suteiktų ne tik teorinių žinių, bet ir praktinio supratimo apie visos bendrovės veiklą.
Dar kursų metu Rūta jau ėmė vadovauti „Iki“ parduotuvei
Pirmąjį „Užauk IKI“ dalyvio kursą jau baigė arti dviejų dešimčių pamainų vadovų, ir sėkmės istorijų – ne viena. Dalyviams pavyko ir pakilti pareigose, ir atrasti naują būdą realizuoti save profesinėje srityje. Tai rodo, kad akademija ne tik suteikia naujas žinias, bet ir realias karjeros „Iki“ galimybes.
„Šie kursai davė žymiai daugiau nei tik palypėjimą dar vienu karjeros laipteliu. Lektoriai padėjo įgauti daugiau įgūdžių, kurie būtini vadovui – nuo to, kaip sėkmingai valdyti kolektyvą, iki tiesiog didesnio pasitikėjimo savimi ir daugiau drąsos. Jeigu tik būtų antras „Užauk IKI“ kursas – nedvejodama eičiau ir į jį“, – sako akademijos alumnė Rūta Galinskienė.
Kad Rūtai „Užauk IKI“ buvo išties naudinga, byloja faktai – dar programos nebaigus, ji jau „užaugo“. Kadaise pradėjusi nuo kasininkės-pardavėjos, ji šiemet jau tapo „Iki“ parduotuvės Garliavoje vadove. Akademijos galimybe pasinaudoti pastūmėta regiono vadovės, Rūta dabar sako norinti paraginti ir kitus nebijoti išeiti iš savo komforto zonos – juk niekas kitas žingsnio karjeroje už tave nežengs, pasitaikiusią progą būtina išnaudoti.
„Aš „Iki“ dirbu nuo 2017 metų, ir nors buvau mėnesį „paklydus“, greitai grįžau atgal. Esu tas žmogus, kuriam prekyba arčiau širdies, jaučiu didelį azartą kuo greičiau pasiekti tikslus, aistrą pirmauti – o „Iki“ ir yra apie lyderystę. Nors prekyboje jau dirbu gana ilgai, šioje akademijoje išvydau daug to, ko parduotuvėje dirbdamas nematai – nuo logistikos procesų iki kokybės užtikrinimo mechanizmų. Užsisukęs savame rate kartais nepastebi, kokios naujovės atsiranda, kokios inovacijos padeda lengvinti darbą, todėl programa atnešė tikrai daug naujų žinių“, – džiaugiasi R. Galinskienė.
Renatai akademija padėjo atrasti naują aistrą – tapo „Iki“ naujokų mokytoja
Kolegei antrina ir vilnietė pamainos vadovė Renata Pocienė – pasak jos, kiekvienas iš „Užauk IKI“ išsinešė didesnį žinių bagažą, taip pat ir praplėtė akiratį.
„Labai daug naudos atnešė ne tik aukščiausios kvalifikacijos išoriniai lektoriai, bet ir galimybė mums, dalyviams, betarpiškai pabendrauti savam rate. Susirinkome visi tų pačių pareigybių žmonės, todėl buvo vertinga pasidalyti sava patirtimi, išgirsti, kad ir kiti susiduria su panašiais iššūkiais, padiskutuoti, kaip juos kiekvienas sprendžia“, – dar vieną „Užauk IKI“ akademijos privalumą įvardija Renata.
Ji džiaugiasi galimybe nuosekliau pažinti ir pačią „Iki“ – daugiau suprasti apie tai, kaip visa komanda kartu siekia bendro tikslo, kad pirkėjus kasdien pasiektų šviežios, kokybiškos prekės.
„Dirbant parduotuvėje nėra dviejų vienodų dienų, bet visgi tu susikuri savo „kokoną“. Akademijoje galėjome pamatyti, kiek visko vyksta tokioje didelėje įmonėje – nuo kulinarijos iki buhalterijos, nuo parduotuvių iki biuro. Pamatai, kiek realiai galimybių šiame dideliame „Iki“ pasaulyje turi“, – sako Renata, akademijos metu atradusi ir dar vieną savąją.
Paraginta kurso draugų, R. Pocienė ryžosi naujai veiklai – be savo pamainos vadovės pareigų, ėmė savanoriauti ir „Iki“ mokymo centre Vilniuje. Siekiant, kad naujokams į darbą parduotuvėse įsilieti pavyktų sklandžiau, jie pirmąją dieną praleidžia viename iš Vilniuje, Kaune ar Klaipėdoje veikiančių mokymo centrų. Čia darbuotojai artimiau susipažįsta su įmone, jos vertybėmis bei perpranta darbui reikalingus praktinius aspektus: nuo darbo kasoje iki vidinių įmonės kompiuterinių programų.
„Pati esu praėjusi ir naujokų, ir pamainos vadovų kursus – dedu jiems didelį pliusą. „Užauk IKI“ akademijoje dar kartą prisiminiau, kokia naudinga ši iniciatyva, todėl ir priėmiau centro vadovės iššūkį. Tad akademija gali duoti ir tokių privalumų, apie kuriuos pradedant kursus net nepagalvotum“, – pažymi Renata.
Tikslas – paskatinti siekti karjeros „Iki“ tikslų
Pasak Monikos Milės, „Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovės, pirmosios „Užauk IKI“ laidos sėkmė išties džiugina, nes kryptingas darbuotojų ugdymas yra „Iki“ ilgalaikės strategijos prioritetas. Už visokeriopą rūpinimąsi darbuotojais „Iki“ tinklas šiemet ir vėl buvo įvertintas prestižiškiausiu „Top Employer 2024 Lietuva“ sertifikatu.
„Nuolat ieškome įvairių edukacinių priemonių, kurios leistų „Iki“ komandos nariams tobulėti skirtingose srityse. Investavome į mokymų centrus, rengiame visiems darbuotojams prieinamus įvairių sričių mokymus, taip pat turime Vidinių trenerių klubą, kur patys darbuotojai su kolegomis dalinasi savo sukaupta profesine patirtimi“, – pasakoja M. Milė.
„Užauk IKI“ programa kurta atsižvelgiant į aktualias temas, siekiant stiprinti lyderystės, komandiškumo ir kitas kompetencijas. Akademijos tikslas – motyvuoti, skatinti įsitraukimą ir siekti karjeros tikslų.
„Iki“ nuo pat pradžių laikosi tvirtos nuostatos, kad mūsų žmonės yra svarbiausias turtas. Todėl nuolat investuojame į jų ugdymą, profesinį tobulėjimą ir asmeninį augimą. Kiekvienam norinčiam padedame ne tik įgyti naujų žinių ir įgūdžių, bet ir išnaudoti plačias galimybes kilti karjeros laiptais bei realizuoti savo potencialą. Kiekvienas, prisijungęs prie „Iki“, turi galimybę nuolat augti kartu su organizacija“, – pabrėžia M. Milė.