Vyriausybės prašoma išvados dėl nekilnojamojo turto mokestinės lengvatos įtakos fiskalinei valstybės politikai, praneša Seimo kanceliarijos spaudos tarnyba.
Seimo valdyba, remdamasi Seimo statuto 138 straipsniu ir atsižvelgdama į Biudžeto ir finansų komiteto siūlymą, nusprendė prašyti Vyriausybės išvados dėl Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio papildymo įstatymo projekto Nr. XP-1537 (3).
Priėmus teikiamo įstatymo projekto nuostatas, būtų neapmokestinamas nekilnojamas turtas (arba jo dalis), naudojamas teikiant tik sveikatos priežiūros paslaugas. Pagal teikiamą įstatymo projektą ši mokestinė lengvata būtų taikoma nuo 2009 metų sausio 1 dienos.
Seimo Teisės departamentas, vertindamas šį projektą, pastebėjo, jog nėra įvertinta, kiek savivaldybių biudžetai netektų mokestinių pajamų, kurios turėtų būti kompensuojamos iš kitų šaltinių.
Biudžeto ir finansų komitetas, pritardamas Seimo Teisės departamento išvadai, taip pat mano, jog neįvertinus įstatymo projektu teikiamos mokestinės lengvatos poveikio valstybės biudžeto pajamoms, diskutuotina, ar bus tinkamai užtikrintos Fiskalinės drausmės įstatyme įtvirtintos fiskalinės drausmės taisyklės. Atsižvelgdamas į tai, Biudžeto ir finansų komitetas nusprendė, kad turėtų būti gauta Vyriausybės išvada dėl teikiamo įstatymo projekto nuostatų įtakos fiskalinei valstybės politikai.
Pagal Biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalį, valstybės biudžeto projektas yra rengiamas trejiems biudžetiniams metams remiantis Vyriausybės programa, Valstybės ilgalaikės raidos strategija, strateginio planavimo principais, Biudžeto sandaros įstatymu, Fiskalinės drausmės ir kitais teisės aktais. Fiskalinės drausmės įstatymo 3 straipsnis įtvirtina principą, kad valdžios sektoriaus finansai turi būti tvarkomi siekiant, kad vidutiniu laikotarpiu valdžios sektoriaus finansų dydis būtų perteklinis arba artimas subalansuotam.