Pasak britų leidinio šaltinių, su Rusija susiję operatoriai įsigijo iki 29 VLCC kategorijos supertanklaivių, kurių kiekvienas gali gabenti daugiau kaip 2 mln. barelių naftos. Be to, įsigytas 31 „Suezmax“ tanklaivis, galintis gabenti apie 1 mln. barelių, ir 49 „Aframax“ tanklaiviai, kurių kiekvieno talpa – apie 700 tūkst. barelių.
Energetikos konsultacinės bendrovės „Rystad“ duomenimis, Rusijos žinioje atsidūrė 103 tanklaiviai, perimant ir perskirstant Iraną ir Venesuelą aptarnaujančius laivus.
„Laivų, kurių Rusijai prireiks savo naftai pergabenti, skaičius tiesiog pribloškiantis. Pastaraisiais mėnesiais stebėjome nemažai pardavimų neįvardytiems pirkėjams, o po kelių savaičių nuo šių sandorių sudarymo daugelis tų tanklaivių atsirado Rusijoje žaliavinės naftos siuntoms priimti“, – sakė Harvardo Daviso centro ekspertas Craigas Kennedy.
Laivybos brokerio kompanijos „Braemar“ atstovo Anoopo Singho teigimu, dauguma tai – 12-15 metų senumo laivai, kuriuos planuojama per artimiausius kelerius metus atiduoti į metalo laužą.
„Tai pirkėjai, kurių mes, ilgamečiai brokeriai, nepažįstame. Esame tikri, kad dauguma šių laivų skirti Rusijai“, – pabrėžė jis.
Netiesiogiai Kremliaus planus didinti tanklaivių laivyną spalį patvirtino VTB vadovas Andrejus Kostinas, pareikšdamas, jog teks išleisti „mažiausiai 1 trln. rupijų“ (16,2 mlrd. eurų) „tanklaivių laivynui plėsti“.
„Financial Times“ kalbinti analitikai mano, kad kitąmet Rusijai vis dar neturės pakankamai tanklaivių naftos eksporto lygiui išlaikyti.