Nors dėl infliacijos kainos pakilo, paklausa nesumažėjo: populiariausios prekės išlieka tos pačios, tačiau yra ir naujų.
Pardavėjai neatskleidžia, kiek gyventojai pinigų vidutiniškai išleidžia parduotuvėse prieš šventes. Tačiau tikina besistengiantys, kad jie nepatirtų finansinės įtampos.
Vieni ruošiasi dieną prieš, kiti – prieš mėnesį
„Rimi Lietuva“ atstovė Gabrielė Šerėnienė atskleidžia, jog „Rimi“ pirkėjai Velykoms pradeda ruoštis jau kovo mėnesį, prekyba suintensyvėja paskutinėmis savaitėmis prieš šventes, o piką pasiekia prieš pat Velykų savaitgalį.
Tą patį sako parduotuvių tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė. Jos teigimu, pats suintensyvėjimas yra šios dienos: ketvirtadienis, penktadienis ir šeštadienis. O apskritai velykines prekes žmonės pradeda pirkti netgi prieš tris savaites, o kartais ir prieš mėnesį.
„Dažniausiai iš anksto perka velykinius zuikius, saldainius, šokoladinius kiaušinius. O jau kelios dienos prieš pat Velykas perka šviežią maistą: ančiukus, visokius mėsos patiekalus, drebučius ir panašiai“, – pasakoja pašnekovė.
Tuo metu parduotuvių tinklas „Lidl“ velykinį asortimentą pristatė jau kovo mėnesio viduryje ir iki šiol jį pildo.
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomenė Lina Skersytė paaiškina, jog kiekvienais metais šventinį asortimentą „Lidl“ parduotuvėse stengiamasi pristatyti anksčiau, kad pirkėjai galėtų planuoti savo pirkinius ir nepatirtų finansinės įtampos.
„Įvairia Velykoms skirta atributika, kiaušinių dažais ir dekoracijomis prekiaujame jau nuo kovo 21 d. Galima sakyti, kad pirkėjai šiomis prekėmis susidomėjo jau nuo jų pardavimų pradžios“, – pasakoja L. Skersytė.
Parduotuvių tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis atskleidžia, kad pirkimai Velykoms prasidėjo maždaug prieš 10 dienų.
Parduotuvių tinklai tikina, kad Velykinės prekės kasmet būna tos pačios ir beveik nesiskiria.
„Visos prekės Velykų stalui yra panašios – paliekame tai, kas visuomet buvo populiaru, ir padedame šiek tiek paįvairinti“, – sako D. Ryliškis.
„Rimi“ atstovė papildo, kad pagrindiniai Velykų patiekalams reikalingi ingredientai yra populiariausi ir šiemet. Tai – įvairių rūšių kiaušiniai, majonezas, šakočiai, skruzdėlynai, saldainiai velykinėse pakuotėse, „Rimi“ gamybos tortai ir „Pannetone“ pyragai, sūriai, kumpiai, antys, įvairios žuvys ir kt.
Populiarios tvarkymosi priemonės ir putpelių kiaušiniai
Paklausus, ar šiais metais pastebima naujų tendencijų apsiperkant Velykoms, „Iki“ komunikacijos vadovė V. Budrienė pastebi, jog naujovių ruošiantis Velykoms nėra, nes tai tradicinė šventė, kur karaliauja kiaušiniai. Taigi žmonės visad perka panašius produktus.
„Populiariausi – tai kiaušiniai, ančiukai, mėsos patiekalai, mūsų gaminami drebučiai, kurie, bent jau mūsų prekybos tinkle, yra tikrai labai populiari prekė. Taip pat majonezas, baltosios mišrainės – visi tokie tradiciniai patiekalai ir ingredientai, iš kurių daromi tie patiekalai“, – vardina pašnekovė.
Tačiau vis dėlto pastebima didėjanti paklausa putpelių kiaušiniams. V. Budrienė pažymi, kad putpelių kiaušinių pardavimai auga kasmet, o velykiniu laikotarpiu išauga net 2–3 kartus.
„Lietuviai atranda tuos putpelių kiaušinius. Sako mums klientai, kad nereikia jų dažyti, juos mėgsta vaikai, nes jie yra maži, ir stalą labai gražu papuošti“, – priduria „Iki“ atstovė.
Tačiau tendencijos skirtinguose parduotuvių tinkluose skiriasi. Pavyzdžiui, „Lidl Lietuva“ atstovė L. Skersytė pastebi, jog prieš artėjančias šventes yra išaugęs susidomėjimas namų tvarkymosi priemonėmis, virtuvės prekėmis: „Tai rodo, kad žmonės pradeda ruošti namus artėjančioms šventėms. Pirkėjai taip linkę įsigyti įvairių išskirtinių, egzotiškų maisto produktų“.
Taip pat žmonės nepamiršta ir saldumynų. Anot „Lidl“ atstovės, jau nuo kovo mėnesio vidurio asortimente atsirado įvairiausių saldumynų: šokoladinių kiaušinių, šokoladinių kiškių, įvairiausių saldainių, sausainių.
Ji sako, kad prieš Velykas pirkėjai yra linkę įvairiausius kepinius gaminti ir namuose, todėl asortimente galima rasti specialiai prieš šventes siūlomos produkcijos – įvairiausių dekoracijų saldiems, šokoladiniams kepiniams ir pan.
Šiemet Velykos kitokios
„Norfa“ atstovas D. Ryliškis pripažįsta, jog prekės šiais metais šiek tiek brangesnės, tačiau karas tam įtakos neturi.
„Ne paslaptis, kad dabar brangsta pragyvenimas, didėja infliacija, makroekonomika daro poveikį produktų kainoms“, – komentuoja pašnekovas.
Tą patvirtina ir „Rimi“ atstovė G. Šerėnienė. Jos teigimu, kainų augimas yra susijęs su infliacija ir išaugusiomis energijos, transportavimo, žaliavų kaštų ir gamintojų išlaidomis.
„Velykoms ruošėmės gerokai iš anksto, kartu su tiekimo partneriais užtikrinome, kad galėsime pasiūlyti įvairių skanėstų akcijų kainomis. Todėl mūsų pirkėjai galės įsigyti savo šeimos šventinio stalo patiekalams reikalingų produktų už prieinamą kainą“, – pasakoja ji.
G. Šerėnienė pripažįsta, jog taupymo tema šiuo metu – labai aktuali, tačiau atsilaisvinus pandemijos suvaržymams žmonės galės švęsti platesniame šeimos rate, todėl pirkinių reikės daug: „Mūsų tikslas – padėti jiems apsipirkti protingai“.
Į tai atkreipia dėmesį ir „Iki“ atstovė V. Budrienė. Ji prisimena, jog praėjusiais metais buvo uždarytos savivaldybės ir kiekvienas namų ūkis Velykas šventė atskirai. Taigi žmonės daugiau pirko šviežius produktus, nes gaminosi patys ir Velykas šventė savo namuose. O šiais metais galima laisvai keliauti, viskas labiau atlaisvinta, taigi žmonės keliauja pas savo tėvus ir natūralu, kad ne kiekvienas šeimos ūkis šiemet perka maistą, nes žino, kad vyks pas artimuosius ir ten ras šventinį stalą.
Asortimentas – įvairus, rūpi gyvūnų gerovė
„Rimi“ atstovė G. Šerėnienė tikina, jog artėjant Velykoms pirkėjams atsiranda daugybė pasiūlymų tiek namų jaukumui, tiek gausiam lietuviškam Velykų stalui. Prekyboje atsiranda ne tik maisto produktai, bet ir įvairūs indai, šventinio stalo dekoracijos ir pavasariškos dovanos.
Ji tikina, kad šią ir kitą savaitę – geromis kainomis galima įsigyti vištų ir putpelių kiaušinių, sūrių, ekologiškų pieno produktų, šaldytų ančių bei išskirtinių vytintos mėsos gaminių iš Ispanijos: mentė su kaulu, mini vytintas kumpis, kumpis su kaulu. Taip pat paruoštas platus žuvies ir velykinių saldainių asortimentas.
„Šventės – tai metas, kai daugelis mūsų pirkėjų mėgaujasi delikatesiniais gaminiais ir pasinaudoja galimybe išbandyti mūsų privačios etiketės produktus, tarp kurių yra aukščiausios kokybės alyvuogės, sūriai, kumpiai ir daugelis kitų prekių“, – kalba G. Šerėnienė.
Švenčių metu parduotuvės rūpinasi ne tik klientais, bet ir gyvūnų gerove.
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene atvirauja, jog tvarumas, socialinė atsakomybė ir gyvūnų gerovės klausimai jų komandai yra labai aktualūs, todėl pirkėjams siūlomas platus kiaušinių asortimentas, kuriame yra ir laisvėje, ir ant kraiko auginamų vištų kiaušiniai, taip pat ir ekologiški kiaušiniai.
Ji tikina, jog toks kiaušinių asortimentas vyrauja ne tik prieš Velykas, o ir visus metus. Baltus narvuose laikomų vištų kiaušinius tinklas vežasi tik iš patikimų, vištų gerovės standartus užtikrinančių tiekėjų.