• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Baltijos šalims ketinant kartu derėtis dėl Europos Sąjungos (ES) finansavimo strateginės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektui, kurį užbaigti planuojama iki 2030-ųjų, premjeras Gintautas Paluckas tikina, kad susitarti būtina, nes nacionalinių valstybių lėšų projektui finansuoti neužteks.

Baltijos šalims ketinant kartu derėtis dėl Europos Sąjungos (ES) finansavimo strateginės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektui, kurį užbaigti planuojama iki 2030-ųjų, premjeras Gintautas Paluckas tikina, kad susitarti būtina, nes nacionalinių valstybių lėšų projektui finansuoti neužteks.

REKLAMA

Vilniuje viešintys Baltijos šalių susisiekimo ir transporto ministrai anksčiau antradienį pasirašė bendrą pareiškimą, kuriuo sutarė kartu derėtis, kad būsimoje bendrijos finansinėje perspektyvoje būtų numatyta daugiau lėšų kariniam mobilumui svarbios geležinkelio vėžės nuo Estijos iki Lenkijos projektui.

„Taip, esame padarę klaidų regione, bet, jeigu to finansavimo nebus, visa našta, milijardai eurų kris ant nacionalinių valstybių pečių ir tokių sumų biudžetai tiesiog nepaveš“, – žurnalistams antradienį kalbėjo G. Paluckas.

REKLAMA
REKLAMA

Premjero teigimu, trūkstant finansavimo, bendrijos šalims narėms gali tekti mažinti planuojamos strateginės infrastruktūros apimtis. 

REKLAMA

Anksčiau skelbta, kad „Rail Balticos“ projektui užbaigti iki 2030 metų Baltijos šalims reikia papildomų 10 mlrd. eurų, Lietuvai – 4 mlrd. eurų.

Todėl, pasak G. Palucko, pokalbiuose su Europos Komisijos (EK) ir valstybių narių vadovais prašoma paramos derantis dėl ateinančios naujos europinio biudžeto finansinės perspektyvos, lėšų infrastruktūros projektams būtų numatyta pakankamai.

REKLAMA
REKLAMA

„Kalbant apie infrastruktūrą plačiąja prasme – tiek energetinės, tiek susisiekimo – tai turbūt vienas didžiausių ir svarbiausių uždavinių Lietuvai, visoms valdžios grandims suderėti ir sutarti, jog ateinančioje daugiametėje finansinėje perspektyvoje pinigų būtų ir būtų tiek, kad užtektų tuos projektus įgyvendintume“, – tikino Vyriausybės vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. 

Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų