Lietuvis išskirtinės komplektacijos „Dodge Durango“ automobilį įsigijo Jungtinėse Amerikos Valstijose ir parsigabeno į Lietuvą. Konkrečiai tokios specifikacijos ir galingumo automobilių pasaulyje viso labo keliasdešimt. Tik paklaustas, kiek toks automobilis kainuoja, jis sakė, kad visiems smalsuoliams turi vieną ir tą patį atsakymą.
„Kainas puikiai parodo mobile.de svetainė“, – kalbėjo automobilio savininkas.
Savininkai – kuklūs
Mat konkrečiai tokio automobilio Europoje, pasak jo, apskritai nenusipirksi. Todėl jos vertė esą neaiški. Gali siekti ir virš šimto tūkstančių eurų, priklausomai nuo komplektacijos.
„Mes gyvename vieną kartą, tai aš stengiuosi išnaudoti tas progas. Net pašiurpau pats sakydamas“, – pridėjo jis.
Negana to, kad yra išskirtinis ir prabangus, šis vyro „Dodge“ dar dalyvauja „drago“ varžybose. Savininkas tikino, kad tokį automobilį naudoti trasoje jam negaila.
„Šitos emocijos, kurias suteikia šitas automobilis būdamas trasoje, o ne garaže – atperka viską“, – tikino jis.
Įdomu tai, kad vyras vienas iš keliasdešimt apklaustų lietuvių, turinčių prabangius automobilius, sutikusių kalbėti. Paprastai kalbinti prabangių automobilių savininkai kalbėti atsisako, baimindamiesi, jog sulauks ne tik vagių, bet VMI dėmesio.
„Atrodo truputį keista – žmonės nori išsiskirti, bet viduje yra truputį kuklūs, pernelyg užsidarę“, – stebėjosi „Carvertical“ atstovas Matas Buzelis.
Norint įsigyti reikia ne tik pinigų
Neretai tokius automobilius žmonės perka įmonės vardu, bet važinėja savo reikmėm. Jei jo automobilio vertė gali siekti ir 100 tūkst. eurų, tai pastaraisiais metais Lietuvos gatvėmis važiuoja vis daugiau ir kur kas brangesnių automobilių. Kai kurių vertė gali siekti ir beveik milijoną eurų.
„Galima laikyti tikrai prabangiu automobiliu, jei jo kaina viršija 200 tūkstančių eurų. Na, tai jau tikrai išskirtinis automobilis“, – pabrėžė M. Buzelis.
„Bet tai nebūtinai pasirodymas prieš kitus. Yra ir kitos prabangių, brangių, išskirtinių automobilių pasaulio dalys, kurios yra ir kolekcijos, žmogus net nerodo automobilio su juo. Rodo žmonėms, rodo kaip istoriją, rodo kaip meno kūrinį“, – tvirtino automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius.
„Šalyje yra registruotų ir tokių automobilių kaip „Buggati“. Arba keli „Porsche“ modeliai, kurių vieneto kaina, naudotų automobilių rinkoje, smarkiai viršija milijoną eurų“, – vardijo „Carvertical“ atstovas.
Kasmet Lietuvoje įregistruojama vis daugiau prabangių automobilių, kurių vertė viršija 200 tūkstančių eurų. Šiemet Lietuvoje registruota nemažai prabangių „Rolls Royce Phantom“ modelių, kurių kaina gali siekti ir 800 tūkst. eurų.
„Žinot, jeigu automobilio durys atsidaro į kitą pusę negu įprasto automobilio. Jeigu vairas plonas ir pakaba minkštesnė nei Australijos avinėlio kailis, žmonėms tikriausiai to labai norisi“, – svarstė M. Buzelis.
„Kostiumas neblogas išeina ir už 1,5 tūkstančio, bet kažkas perka ir už 15 tūkstančių. Ką tas kostiumas už 15 padaro geriau? Tai reiškia, kad kažkas įvertina, įvertina ir tuos automobilius“, – dėstė V. Milius.
Štai Lietuvoje šiais metais registruotas vienas tikrai išskirtinis, pirmasis „Ferrari“ visureigis „Purosangue“, kurio kaina – apie 400 tūkst. eurų. Negana to, net ir turint pinigų, tikimybė, kad pavyks tokį automobilį nusipirkti bet kam yra pakankamai maža.
„Jūs turite nusipirkti eilę „Ferrari“ modelių tam, kad taptumėte vertingu klientu. Vos tik kažkas nusipirkęs tokį automobilį, jį perparduoti gali kone dvigubai brangiau. Atsiras eilė žmonių, kurie tokį automobilį įsigyti norės“, – paaiškino „Carvertical“ atstovas.
O perpardavęs tokį automobilį, buvęs savininkas iš gamintojo gali sulaukti nemalonės – greičiausiai taip pasielgęs žmogus, jau niekada negalėtų įsigyti iš gamintojo kokio nors „Ferrari“ modelio.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.