• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos pirkėjų įpročius tyrę užsienio prekybos centrų specialistai pastebi pietiečiams būdingų pirkimo įpročių.

REKLAMA
REKLAMA

Jie tikina, kad mūsų šalies vartotoją ekonominis sunkmetis palietė labiau nei kitų Europos valstybių, praneša LTV „Šiandien“.

REKLAMA

Tarptautinės kompanijos, valdančios prekybos centrus Vokietijoje, atstovė sako, kad lietuviams būdingi Pietų Europos valstybių pirkėjų įpročiai.

„Lietuvos pirkėjams, labai panašiai kaip Portugalijoje ar kitose Pietų Europos šalyse, apsipirkimas taip pat yra ir laisvalaikio praleidimo būdas. Į prekybos centrą einama susitikti su žmonėmis.

REKLAMA
REKLAMA

Vokiečiai, pavyzdžiui, daugiau reikšmės teikia pačiam apsipirkimui. Prekybos centruose lietuviai praleidžia daugiau laiko“, – sako Joana Fisher, prekybos centrus valdančios bendrovės ECE atstovė Vokietijai ir Lietuvai.

J. Fisher teigimu, maisto produktus lietuviai perka dažniau nei vakariečiai, kurie paprastai apsiperka tik kartą per savaitę. Tačiau Lietuvos vartotojus sunkmetis palietė labiau – daugiau pinigų tenka skirti kasdienėms reikmėms, maistui ir komunaliniams patarnavimams, todėl kitiems pirkiniams vidutinis mūsų šalies vartotojas skiria mažiau pinigų nei vakariečiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos didžiųjų prekybos centrų atstovai sako, kad pastaruoju metu lietuviai į parduotuves eina su labai aiškiu tikslu ir vengia neplanuotų išlaidų.

„Pirkėjai nebėra spontaniški, jie racionaliai planuoja savo pirkinius, puikiai žino kainas, puikiai žino, kokioje parduotuvėje yra akcija ir kur didesnės nuolaidos. Į parduotuvę eina su sąrašu, tiksliai susiplanavę, kiek pirks ir kiek už tai sumokės“, – sako Renata Saulytė, „Maximos“ atstovė spaudai.

REKLAMA

„Lietuvos pirkėjas pastaruoju metu daug daugiau dėmesio skiria kainai ir nuolaidų pasiūlymams. Tarkim, 50 proc. žmonių, užsukę į parduotuvę apsipirkti, įsideda į savo krepšelį bent jau vieną akcijos prekę“, – teigia Valdas Lopeta, „Iki“ atstovas spaudai.

Tačiau prekybininkai tikina, kad, kitaip nei artimiausi kaimynai latviai ir estai, Lietuvos pirkėjai išlieka labai reiklūs pirkinių ir paslaugų kokybei. Apklausose jie nurodo, kad apsipirkinėjant svarbu viskas: prekių šviežumas, malonus aptarnavimas, erdvios parduotuvės ir žemos kainos.

Lina Laurinaitytė

LTV „Šiandien“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų