Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Bravo p. Čičinskui - aiškiai, suprantamai visiems, be jokių aistrų ir su mintim. Man asmeniškai, vienas geriausių straipsnių paskutiniuoju metu. Lenkiu galvą :)
Ka galiu siuo klausimu pasakyti.Turtingose salyse dirbantieji gyvena taip pat blogai.gerai gyvena tose salyse,kur vyksta AUGIMAS.Todel visai nesvarbu,nuo kokiu skaiciu tas augimas vyksta.Dirbanciuju atlygis ima sparciai dideti,kai ekonomikos augimas ima augti.:)Augantis augimas arbdavius vercia darbuotojams moketi daugiau,nes sparciai dideja pelnai.Todel visiskai nesutinku su pesimistinemis nuotaiukomis.
Ar ekonomikos kilimo priežastis, kai pasaulio "konjunktūra vėl keisis mūsų naudai"??? Tai yra mūsų vierslininkų, pramoninkų, komercininkų, antreprenerių, inovatorių, biznismenų ir kt pastangos yra NIEKIS? -----------Labai įdomu: o kas man uždirba pensiją?
Ką turim daryti – pačia esme taip pat aišku: laukti, kol konjunktūra vėl keisis mūsų naudai.
Deja, kol kas net ir geriausiame scenarijuje Lietuvos ekonomika tebežada būti tokiu sveiku padieniu darbininku.
Va tas požiūris išsakytas pirmam sakiny yra padėties išdėstytos antrajame priežastis. Tokis kontrastas su tuo ką suomijos prezidentė išsakė apie jų veiksmus krizės po 90 metu.
Deja, kol kas net ir geriausiame scenarijuje Lietuvos ekonomika tebežada būti tokiu sveiku padieniu darbininku.
Va tas požiūris išsakytas pirmam sakiny yra padėties išdėstytos antrajame priežastis. Tokis kontrastas su tuo ką suomijos prezidentė išsakė apie jų veiksmus krizės po 90 metu.
Tomas J.
2009-05-01 17:48:03
D.Grybauskaitė „Pretendento būti kandidatu į respublikos prezidentus anketoje“ (turiu tą anketą) p. „14.Kokios politinės partijos narys esate (buvote):“ užpildė taip:
„1979-1988 KP narė, nuo 1990 – nepartinė“.
(Kodėl internete VRK tinklapyje jos anketoje prie p.14 įrašyta "nenurodė" - čia jau reikia labai rimtai Vaigauską paklausti).
Viename interviu (tarp š.m. vasario 26 ir kovo 9) Grybauskaitė apie savo narystę Komunistų partijoje pasakė, kad buvo nare kol įvyko Lietuvos komunistų atsiskyrimo nuo TSKP suvažiavimas.
Kaip žinome tai įvyko 1989.12.19, taigi arba interviu arba anketoje ji nurodė netiesą.
Remiantis Grybauskaitės VRK pateikta anketa - 1989 m. gruodį Grybauskaitė Komunistų partijai jau nepriklausė, tačiau dirbo TSKP Vilniaus aukštojoje partinėje mokykloje DOCENTE ir 1989.12.29 (po LKP XX-o suvažiavimo) mokyklos rektoriaus S.Šimkaus įsakymu Nr.193 nurodyta nuo 1989.12.01 jai mokėti 30 proc. didesnį atlyginimą. Kokiu pagrindu? – „Remiantis TSKP CK, TSRS Ministrų Tarybos ir Profsąjungų (ВЦСПС) 1987 m. kovo 13-os dienos nutarimu Nr.329“, „už aukštus pasiekimus darbe“.
Ar ji tuo metu galėjo būti nepartinė?
Yra 1990 metų balandžio 2 d. Grybauskaitės pareiškimas TSKP Vilniaus aukštosios partinės m-klos rektoriui - prašo išleisti atostogų nuo balandžio 16 iki gegužės 4 d. Prorektoriaus įsakymas išleisti atostogų kažkodėl parašytas atbuline data – 1990.03.30.
Ar ji tuo metu galėjo būti nepartinė?!
Negalėjo. Išstojusiai iš partijos tos mokyklos docentei nei alga nebūtų pakelta, nei aplamai nebūtų palikta ten dirbti.
Svarbiausi klausimai:
1. Kokiai partijai ji po LKP XX-ojo suvažiavimo (1989.12.19) priklausė ir kodėl anketoje VRK meluoja kad „1979-1988 KP narė“?
Kadangi Brazausko partijos LKP bendražygiai nepamena jog Grybauskaitė po atsiskyrimo „būtų buvusi su jais“, išvada belieka viena – Dalia Grybauskaitė 1990 m. Nepriklausomoje Lietuvoje buvo LKP (TSKP platforma) narė, t.y. BUROKEVIČININKĖ.
2. Kodėl Vaigausko VRK oficialiame tinklapyje Grybauskaitės anketoje p.14 apie partiškumą įrašė: „nenurodė“?
2009-05-01 17:48:03
D.Grybauskaitė „Pretendento būti kandidatu į respublikos prezidentus anketoje“ (turiu tą anketą) p. „14.Kokios politinės partijos narys esate (buvote):“ užpildė taip:
„1979-1988 KP narė, nuo 1990 – nepartinė“.
(Kodėl internete VRK tinklapyje jos anketoje prie p.14 įrašyta "nenurodė" - čia jau reikia labai rimtai Vaigauską paklausti).
Viename interviu (tarp š.m. vasario 26 ir kovo 9) Grybauskaitė apie savo narystę Komunistų partijoje pasakė, kad buvo nare kol įvyko Lietuvos komunistų atsiskyrimo nuo TSKP suvažiavimas.
Kaip žinome tai įvyko 1989.12.19, taigi arba interviu arba anketoje ji nurodė netiesą.
Remiantis Grybauskaitės VRK pateikta anketa - 1989 m. gruodį Grybauskaitė Komunistų partijai jau nepriklausė, tačiau dirbo TSKP Vilniaus aukštojoje partinėje mokykloje DOCENTE ir 1989.12.29 (po LKP XX-o suvažiavimo) mokyklos rektoriaus S.Šimkaus įsakymu Nr.193 nurodyta nuo 1989.12.01 jai mokėti 30 proc. didesnį atlyginimą. Kokiu pagrindu? – „Remiantis TSKP CK, TSRS Ministrų Tarybos ir Profsąjungų (ВЦСПС) 1987 m. kovo 13-os dienos nutarimu Nr.329“, „už aukštus pasiekimus darbe“.
Ar ji tuo metu galėjo būti nepartinė?
Yra 1990 metų balandžio 2 d. Grybauskaitės pareiškimas TSKP Vilniaus aukštosios partinės m-klos rektoriui - prašo išleisti atostogų nuo balandžio 16 iki gegužės 4 d. Prorektoriaus įsakymas išleisti atostogų kažkodėl parašytas atbuline data – 1990.03.30.
Ar ji tuo metu galėjo būti nepartinė?!
Negalėjo. Išstojusiai iš partijos tos mokyklos docentei nei alga nebūtų pakelta, nei aplamai nebūtų palikta ten dirbti.
Svarbiausi klausimai:
1. Kokiai partijai ji po LKP XX-ojo suvažiavimo (1989.12.19) priklausė ir kodėl anketoje VRK meluoja kad „1979-1988 KP narė“?
Kadangi Brazausko partijos LKP bendražygiai nepamena jog Grybauskaitė po atsiskyrimo „būtų buvusi su jais“, išvada belieka viena – Dalia Grybauskaitė 1990 m. Nepriklausomoje Lietuvoje buvo LKP (TSKP platforma) narė, t.y. BUROKEVIČININKĖ.
2. Kodėl Vaigausko VRK oficialiame tinklapyje Grybauskaitės anketoje p.14 apie partiškumą įrašė: „nenurodė“?
Tomas J.
2009-05-01 17:48:03
D.Grybauskaitė „Pretendento būti kandidatu į respublikos prezidentus anketoje“ (turiu tą anketą) p. „14.Kokios politinės partijos narys esate (buvote):“ užpildė taip:
„1979-1988 KP narė, nuo 1990 – nepartinė“.
(Kodėl internete VRK tinklapyje jos anketoje prie p.14 įrašyta "nenurodė" - čia jau reikia labai rimtai Vaigauską paklausti).
Viename interviu (tarp š.m. vasario 26 ir kovo 9) Grybauskaitė apie savo narystę Komunistų partijoje pasakė, kad buvo nare kol įvyko Lietuvos komunistų atsiskyrimo nuo TSKP suvažiavimas.
Kaip žinome tai įvyko 1989.12.19, taigi arba interviu arba anketoje ji nurodė netiesą.
Remiantis Grybauskaitės VRK pateikta anketa - 1989 m. gruodį Grybauskaitė Komunistų partijai jau nepriklausė, tačiau dirbo TSKP Vilniaus aukštojoje partinėje mokykloje DOCENTE ir 1989.12.29 (po LKP XX-o suvažiavimo) mokyklos rektoriaus S.Šimkaus įsakymu Nr.193 nurodyta nuo 1989.12.01 jai mokėti 30 proc. didesnį atlyginimą. Kokiu pagrindu? – „Remiantis TSKP CK, TSRS Ministrų Tarybos ir Profsąjungų (ВЦСПС) 1987 m. kovo 13-os dienos nutarimu Nr.329“, „už aukštus pasiekimus darbe“.
Ar ji tuo metu galėjo būti nepartinė?
Yra 1990 metų balandžio 2 d. Grybauskaitės pareiškimas TSKP Vilniaus aukštosios partinės m-klos rektoriui - prašo išleisti atostogų nuo balandžio 16 iki gegužės 4 d. Prorektoriaus įsakymas išleisti atostogų kažkodėl parašytas atbuline data – 1990.03.30.
Ar ji tuo metu galėjo būti nepartinė?!
Negalėjo. Išstojusiai iš partijos tos mokyklos docentei nei alga nebūtų pakelta, nei aplamai nebūtų palikta ten dirbti.
Svarbiausi klausimai:
1. Kokiai partijai ji po LKP XX-ojo suvažiavimo (1989.12.19) priklausė ir kodėl anketoje VRK meluoja kad „1979-1988 KP narė“?
Kadangi Brazausko partijos LKP bendražygiai nepamena jog Grybauskaitė po atsiskyrimo „būtų buvusi su jais“, išvada belieka viena – Dalia Grybauskaitė 1990 m. Nepriklausomoje Lietuvoje buvo LKP (TSKP platforma) narė, t.y. BUROKEVIČININKĖ.
2. Kodėl Vaigausko VRK oficialiame tinklapyje Grybauskaitės anketoje p.14 apie partiškumą įrašė: „nenurodė“?
2009-05-01 17:48:03
D.Grybauskaitė „Pretendento būti kandidatu į respublikos prezidentus anketoje“ (turiu tą anketą) p. „14.Kokios politinės partijos narys esate (buvote):“ užpildė taip:
„1979-1988 KP narė, nuo 1990 – nepartinė“.
(Kodėl internete VRK tinklapyje jos anketoje prie p.14 įrašyta "nenurodė" - čia jau reikia labai rimtai Vaigauską paklausti).
Viename interviu (tarp š.m. vasario 26 ir kovo 9) Grybauskaitė apie savo narystę Komunistų partijoje pasakė, kad buvo nare kol įvyko Lietuvos komunistų atsiskyrimo nuo TSKP suvažiavimas.
Kaip žinome tai įvyko 1989.12.19, taigi arba interviu arba anketoje ji nurodė netiesą.
Remiantis Grybauskaitės VRK pateikta anketa - 1989 m. gruodį Grybauskaitė Komunistų partijai jau nepriklausė, tačiau dirbo TSKP Vilniaus aukštojoje partinėje mokykloje DOCENTE ir 1989.12.29 (po LKP XX-o suvažiavimo) mokyklos rektoriaus S.Šimkaus įsakymu Nr.193 nurodyta nuo 1989.12.01 jai mokėti 30 proc. didesnį atlyginimą. Kokiu pagrindu? – „Remiantis TSKP CK, TSRS Ministrų Tarybos ir Profsąjungų (ВЦСПС) 1987 m. kovo 13-os dienos nutarimu Nr.329“, „už aukštus pasiekimus darbe“.
Ar ji tuo metu galėjo būti nepartinė?
Yra 1990 metų balandžio 2 d. Grybauskaitės pareiškimas TSKP Vilniaus aukštosios partinės m-klos rektoriui - prašo išleisti atostogų nuo balandžio 16 iki gegužės 4 d. Prorektoriaus įsakymas išleisti atostogų kažkodėl parašytas atbuline data – 1990.03.30.
Ar ji tuo metu galėjo būti nepartinė?!
Negalėjo. Išstojusiai iš partijos tos mokyklos docentei nei alga nebūtų pakelta, nei aplamai nebūtų palikta ten dirbti.
Svarbiausi klausimai:
1. Kokiai partijai ji po LKP XX-ojo suvažiavimo (1989.12.19) priklausė ir kodėl anketoje VRK meluoja kad „1979-1988 KP narė“?
Kadangi Brazausko partijos LKP bendražygiai nepamena jog Grybauskaitė po atsiskyrimo „būtų buvusi su jais“, išvada belieka viena – Dalia Grybauskaitė 1990 m. Nepriklausomoje Lietuvoje buvo LKP (TSKP platforma) narė, t.y. BUROKEVIČININKĖ.
2. Kodėl Vaigausko VRK oficialiame tinklapyje Grybauskaitės anketoje p.14 apie partiškumą įrašė: „nenurodė“?
12.6% GDP smukimas yra kaip ir rekordinis šiai globaliai krizei kol kas. Ar tai nesusiję su Kubiliaus vyriausybės bene uoliausiu taupymu?
Iš kitos pusės, į "pabuvotą kalno viršūnę" nebūtina žiūrėti pernelyg rimtai. Tai buvo butaforinė viršūnė, atspindinti nesveikų finansinių madų vėjus, o ne realius ekonominius pasiekimus. Geriau me būtumėm nelipę aklai taip aukštai.
Ir ta palankioji konjunktūra nebūtinai yra natūrali norma, kurios greitai galėtumėm vėl tikėtis. Yra rimta galimybė, kad palankioji konjunktūra yra tokia pat "Viagrinė" kaip ir finansinės "įplaukos" už užstatytus namus. Gali ilgai užtrukti, kol pasaulis pasiūlys panašiai "kietą" konjunktūrą. Situacija vis dėlto tokia, kad ne tik Lietuvos gyventojai yra įsiskolinę. Vos ne visas pasaulio verslas yra paremtas įsiskolinimais "investuotojams", ir visos skolos (ar akcininkams, ar kredito kortelių gigantams, ar nekilnojamo turto paskolų bankininkams) tampa didele našta. Jei jums valstybės mokesčiai atrodo rimtai įtakojantys ekonomiką, pagalvokite, ką reiškia nuolatinis pinigų nusiurbimas į Švedijos bankus.
Ekonomikos ilgai nesilaiko iš paskolų bei procentų lupimo. Apie tai perspėja Biblija, ar jau net senovės Babilono patirtis. Šiais laikais skolintojai įgavo labai dideles galias - jiems ir atstovauja TVF bei Pasaulio Bankas. Net akiplėšiška "grifų fondų" (vulture funds) veikla yra palaikoma - plėšti keliagubai Afrikos ir kitas šalis už jų diktatorių pridarytas skolas yra, pasirodo, "garbingas" užsiėmimas. Tik pabandykite "garbingai" negražinti skolų!
Taigi, krizė gali užsitęsti kol skolinimų balansas vis toliau skėsis. Per tą laiką dar globalaus klimato atšilimo ir kitokios problemos prisidės. "Reikšmingi" investuotojai siūlo savo kapitalą ne tam, kad mums būtų lengviau, bet tam, kad netrukus daugiau nusiurbti. Kur tau padienio samdytojo svajonės! Būsime laimingi, jei tik išlaikysime civilizuotas institucijas ir kasdieninį ritmą.
Globalios prekybos "dievas" gal kris paskiausiai. Bet juo jau dabar neverta pasitikėti, nes energetiniai ištekliai vis dėlto "tyliai" senka. Galima daug išlošti kuo anksčiau perisorientuojant į Rytų Europos rinkų formavimą ir išlaikymą. Ar pasaulis išliks globalus, ar energetiniai apribojimai sumažins prekybos bei gamybos distancijas, anksčiau ar vėliau reikės išmokti gyventi be "išorinės" prekybos augimo.
Iš kitos pusės, į "pabuvotą kalno viršūnę" nebūtina žiūrėti pernelyg rimtai. Tai buvo butaforinė viršūnė, atspindinti nesveikų finansinių madų vėjus, o ne realius ekonominius pasiekimus. Geriau me būtumėm nelipę aklai taip aukštai.
Ir ta palankioji konjunktūra nebūtinai yra natūrali norma, kurios greitai galėtumėm vėl tikėtis. Yra rimta galimybė, kad palankioji konjunktūra yra tokia pat "Viagrinė" kaip ir finansinės "įplaukos" už užstatytus namus. Gali ilgai užtrukti, kol pasaulis pasiūlys panašiai "kietą" konjunktūrą. Situacija vis dėlto tokia, kad ne tik Lietuvos gyventojai yra įsiskolinę. Vos ne visas pasaulio verslas yra paremtas įsiskolinimais "investuotojams", ir visos skolos (ar akcininkams, ar kredito kortelių gigantams, ar nekilnojamo turto paskolų bankininkams) tampa didele našta. Jei jums valstybės mokesčiai atrodo rimtai įtakojantys ekonomiką, pagalvokite, ką reiškia nuolatinis pinigų nusiurbimas į Švedijos bankus.
Ekonomikos ilgai nesilaiko iš paskolų bei procentų lupimo. Apie tai perspėja Biblija, ar jau net senovės Babilono patirtis. Šiais laikais skolintojai įgavo labai dideles galias - jiems ir atstovauja TVF bei Pasaulio Bankas. Net akiplėšiška "grifų fondų" (vulture funds) veikla yra palaikoma - plėšti keliagubai Afrikos ir kitas šalis už jų diktatorių pridarytas skolas yra, pasirodo, "garbingas" užsiėmimas. Tik pabandykite "garbingai" negražinti skolų!
Taigi, krizė gali užsitęsti kol skolinimų balansas vis toliau skėsis. Per tą laiką dar globalaus klimato atšilimo ir kitokios problemos prisidės. "Reikšmingi" investuotojai siūlo savo kapitalą ne tam, kad mums būtų lengviau, bet tam, kad netrukus daugiau nusiurbti. Kur tau padienio samdytojo svajonės! Būsime laimingi, jei tik išlaikysime civilizuotas institucijas ir kasdieninį ritmą.
Globalios prekybos "dievas" gal kris paskiausiai. Bet juo jau dabar neverta pasitikėti, nes energetiniai ištekliai vis dėlto "tyliai" senka. Galima daug išlošti kuo anksčiau perisorientuojant į Rytų Europos rinkų formavimą ir išlaikymą. Ar pasaulis išliks globalus, ar energetiniai apribojimai sumažins prekybos bei gamybos distancijas, anksčiau ar vėliau reikės išmokti gyventi be "išorinės" prekybos augimo.
jei vyriausybė neužsiims rizikingais gigantomaniškais projektais, tokiais kaip naujos AE statyba arba bankų "gelbėjimas"(arba užsiėmusi - labai tikiuosi - negaus pasiskolinti pinigų jiems finansuoti), kurių finansinė našta gultų ant verslo ir žmonių, o "apsišienautų pakeles" - būtų puiku.
Nelabai supratau, kodėl specializaciją autorius, ieškodamas ūkio stiprybių, ima ir suriša su valstybiniu subsidijavimu. Logikos tame nėra. Beje, turim vieną pavyzdį su šiltinimu, tačiau valstybės subsidijavimas ten nežymus ir daugiau tokių (bent prie šios vyriausybės) vargu ar turėsim.
Trūktelėjimai, prveržiai ir pan. "greiti ir paprasti" sprendimai tėra iliuzija, kuria paprastai naudojasi populistai-gelbėtojai. Rezultatą duoda apgalvotas ir sistemingas darbas.
Nelabai supratau, kodėl specializaciją autorius, ieškodamas ūkio stiprybių, ima ir suriša su valstybiniu subsidijavimu. Logikos tame nėra. Beje, turim vieną pavyzdį su šiltinimu, tačiau valstybės subsidijavimas ten nežymus ir daugiau tokių (bent prie šios vyriausybės) vargu ar turėsim.
Trūktelėjimai, prveržiai ir pan. "greiti ir paprasti" sprendimai tėra iliuzija, kuria paprastai naudojasi populistai-gelbėtojai. Rezultatą duoda apgalvotas ir sistemingas darbas.
Sutinku, kad mūsų verslinykai yra labai jau statiški. Įsikando praėjusio penkmečio kainų ir atitinkamai pelno lygio ir niekaip negali perjungti savo smegenėlių. Dabar gi statant ant kainų ir kokybės galima atkurti normalų vartojimą. A jie inkščia ir pirštelio nepajudina. Maxima su savo apgaulingomi akcijomis žaidžia, apie širpotreba tai net kalba neina - tie tai visiški idijotai. Drabužius ir ūkiniu rakandus aš jau seniai per intra susierku. Buvau ir Lenkijon nuvares.
Čia neseniai buvau Jogolei, tai už neatliktas paslaugas reikalauja iš anksto susimokėti, tipo sako pas mus ne sandėlys. Tai jeigu nemoka tvarkytis savo klėtyje tai aš turiu dėl to iš ankstoo susimokėti. Tegu taiko lankstesnius metodus klientams aptarnauti, o ne perkėlinėja savo nesugebėjima tvarkytis ant mano pečių. Ir šis pavyzdys tinka labai daugeliui mūsų mankurtų-verslinyku nesiorentuojančių vartotojų poreikiuose.
Čia neseniai buvau Jogolei, tai už neatliktas paslaugas reikalauja iš anksto susimokėti, tipo sako pas mus ne sandėlys. Tai jeigu nemoka tvarkytis savo klėtyje tai aš turiu dėl to iš ankstoo susimokėti. Tegu taiko lankstesnius metodus klientams aptarnauti, o ne perkėlinėja savo nesugebėjima tvarkytis ant mano pečių. Ir šis pavyzdys tinka labai daugeliui mūsų mankurtų-verslinyku nesiorentuojančių vartotojų poreikiuose.
Geras straipsnis. Ir išvadoje gražus ir labai retas ekonomisto prisipažinimas: "Bet kad taptų „samdytoju“ – vis dar sunku įžiūrėt".------ Lietuvos posocialistinio kapitalizmo achilo kulnis. Gal greit paskaitysime ir apie "samdytojo" (novatoriško antreprenerio, įskaitant "social-") atsiradimo modelius čia, pas mus? Gal pasirodys statistika kiek tų "samdytojų" atsiranda per metus Lietuvoje, ir kiek numiršta? Pastarieji gali nusibaigti ir dėl kitos priežasties: jei finansininkai (financiers)- pelnagaudžiai(Samonis) neįžiūri inovacijoje(se) greitos ir didelės naudos sau. Kaip rašo Phelpsas, tokia nemoksliukų finansininkų rūšis pasaulyje dominavo pastaruoju dešimtmečiu, kas ir privedė prie finansinės krizės. ----Taigi, Lietuva tenkinasi "sveiku padienio darbininko" vaidmeniu. Svajonė? Gal vis dėlto atsiras gerų užsienio kapitalistų, kurie atveš INVESTICIJAS į žalią pievą ir nelauktos KRIZĖS metu ir aprūpins darbu? Tai pono Rudzkio žodis: jie jau ateina...
REKLAMA
REKLAMA
Pabuvojome kalno viršūnėje