„Traukinys apie 10 val. išvažiavo iš Klaipėdos, apie 16 val. jis bus Radviliškyje, čia pasikeis įgulos, tai truks apie pusvalandį, o apie 22 val. jis atvažiuos į Keną, kur bus pradėtos sienos kirtimo procedūros“, – BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Tomas Digaitis.
Kenos pasienio punkte sąstatą perims baltarusių lokomotyvas.
„Maždaug vidurnaktį krovinys turėtų kirsti sieną“, – teigė T. Digaitis.
Anot jo, per parą bus išvežama po 90 vagonų arba du sąstatai po 40–50 vagonų. Kada pajudės antrasis sąstatas, kol kas neaišku.
T. Digaičio teigimu, visą krovinį „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LG Cargo“ iki Baltarusijos sienos gabens maždaug dvi savaites.
„Klaipėdos naftos“ atstovės Orintos Barkauskaitės teigimu, visa nafta iš „Klaipėdos naftos“ bus išvežta maždaug iki vasario vidurio.
Tanklaivis „Breiviken“ į Klaipėdą atgabeno apie 80 tūkst. tonų žaliavinės naftos, skirtos Baltarusijos Naftano naftos perdirbimo gamyklai.
Pastarąjį kartą nafta per Lietuvą į Baltarusiją gabenta 2017 metais.
Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka šią savaitę pareiškė, kad šalis pasiruošusi pirkti naftos iš Azerbaidžano, Saudo Arabijos, Norvegijos, JAV ar kitų šalių pasaulinėmis kainomis, o naftos importą iš Rusijos ji planuoja sumažinti iki 40 proc. viso poreikio.
Maskvai ir Minskui nepasiekus susitarimo dėl naftos tiekimo 2020 metais sąlygų, Rusija nuo sausio 1 dienos sustabdė naftos tiekimą Baltarusijos gamykloms, po kelių dienų tiekimas iš dalies atnaujintas.