• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar ka­da nors su­si­mąs­tė­te, kur ke­liau­ja iš ne­blai­vių vai­ruo­to­jų kon­fis­kuo­ti au­to­mo­bi­liai? Kur ir už kiek jie par­duo­da­mi? Ar tik­rai kai­na ati­tin­ka jų būk­lę ir ver­tę, ne­pai­sant to, kad kon­fis­kuo­tos trans­por­to prie­mo­nės daž­niau­siai bū­na pa­ty­ru­sios ava­ri­ją, ap­ga­din­tos, pra­stos būk­lės? To­kiais au­to­mo­bi­liais Šiau­lių ap­skri­ty­je pre­kiau­jan­ti bend­ro­vė pi­giau­siai au­to­mo­bi­lį par­da­vė už... 250 Lt.

REKLAMA
REKLAMA

Kon­fis­kuo­tu tur­tu rū­pi­na­si VMI

Vals­ty­bi­nė mo­kes­čių ins­pek­ci­ja kon­fis­kuo­tą, pa­vel­dė­tą ar ki­taip vals­ty­bei per­duo­tą tur­tą rea­li­zuo­ja va­do­vau­da­ma­si nu­sta­ty­to­mis tai­syk­lė­mis. Pa­gal jas vals­ty­bei per­duo­tas kon­fis­kuo­tas tur­tas yra rea­li­zuo­ja­mas per įmo­nes, su ku­rio­mis VMI kon­kur­so bū­du yra su­da­riu­si rea­li­za­vi­mo su­tar­tis.

REKLAMA

Anot Vir­gi­li­jaus Ja­nuš­kos, Šiau­lių ap­skri­ties vals­ty­bi­nės mo­kes­čių ins­pek­ci­jos Per­so­na­lo ir ad­mi­nist­ra­vi­mo sky­riaus ve­dė­jo, at­lie­kan­čio vir­ši­nin­ko funk­ci­jas, Šiau­lių ap­skri­ty­je leng­vą­sias ir kro­vi­ni­nes trans­por­to prie­mo­nes par­duo­da UAB „Au­to­bas­tio­nas“, o ki­tą kil­no­ja­mą­jį tur­tą, pa­vyz­džiui, pra­mo­ni­nes, ūki­nes, elekt­ros pre­kes, bui­ti­nę tech­ni­ką, gar­so ir vaiz­do apa­ra­tū­rą ir kt., – koo­pe­ra­ti­nė bend­ro­vė „Ino­ves­ta“. Kil­no­ja­ma­sis tur­tas, ku­rio vie­ne­to ver­tė di­des­nė nei 60 tūkst. Lt, par­duo­da­mas kon­kur­so bū­du, ku­rį vyk­do ir or­ga­ni­zuo­ja VMI vir­ši­nin­ko su­da­ry­ta ko­mi­si­ja. Šiau­lių ap­skri­ty­je to­kių au­to­mo­bi­lių dar nė­ra bu­vę.

Šie­met par­duo­ti 86 au­to­mo­bi­liai

REKLAMA
REKLAMA

Ar­vy­do Rim­kaus, UAB „Au­to­bas­tio­nas“ di­rek­to­riaus, tei­gi­mu, jo va­do­vau­ja­ma įmo­nė šių me­tų ge­gu­žės mė­ne­sį su­da­rė su VMI vals­ty­bei per­duo­to kil­no­ja­mo­jo tur­to par­da­vi­mo ir sau­go­ji­mo pa­slau­gų vie­šo­jo pir­ki­mo su­tar­tį, pa­gal ku­rią rea­li­zuo­ja leng­vą­sias ir kro­vi­ni­nes trans­por­to prie­mo­nes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mes vei­kia­me kaip ko­mi­sio­nie­rius, ku­rio pa­rei­ga kuo pa­lan­kes­nė­mis vals­ty­bei są­ly­go­mis par­duo­ti per­duo­tus au­to­mo­bi­lius. Trans­por­to prie­mo­nės pas mus pa­ten­ka iš Tel­šių ir Šiau­lių ap­skri­čių“, – tei­gė bend­ro­vės di­rek­to­rius.

REKLAMA

Anot A. Rim­kaus, per šiuos me­tus pe­rim­ti par­duo­ti 106 au­to­mo­bi­liai, iš ku­rių par­duo­ti 86. Įsi­gy­ti kon­fis­kuo­tą au­to­mo­bi­lį ga­li­ma Kru­cių kai­me (Ma­žei­kių raj.) esan­čio­je aikš­te­lė­je. „Apie par­duo­da­mas trans­por­to prie­mo­nes skel­bia­me in­ter­ne­te, skel­bi­muo­se spau­do­je, nuo­sa­vo­je aikš­te­lė­je, in­for­muo­ja­me nuo­la­ti­nius klien­tus“, – pa­sa­ko­jo bend­ro­vės di­rek­to­rius.

REKLAMA

Šiaip sau nie­kas ne­kon­fis­kuo­ja

Pre­li­mi­na­ri kon­fis­kuo­to au­to­mo­bi­lio par­da­vi­mo kai­na nu­sta­to­ma kar­tu su Mo­kes­čių ins­pek­ci­jos at­sto­vais. Kar­tu da­ly­vau­ja ant­sto­lis, ku­ris vyk­do kon­fis­ka­ci­ją.

„Mo­kes­čių ins­pek­ci­ja per­duo­da mums rea­li­zuo­ti trans­por­to prie­mo­nę tur­to per­da­vi­mo ir priė­mi­mo ak­tu, ku­ria­me yra nu­ro­dy­ta kai­na. Esant ga­li­my­bei, sten­gia­mės par­duo­ti au­to­mo­bi­lį už kuo di­des­nę kai­ną, bet daž­niau­siai mums per­duo­da­mi au­to­mo­bi­liai jau bū­na įver­tin­ti ati­tin­ka­ma rin­kos kai­na, ku­ri ati­tin­ka jų būk­lę ir ver­tę, nes kon­fis­kuo­tos trans­por­to prie­mo­nės daž­niau­siai bū­na po au­toį­vy­kių, ap­ga­din­tos, pra­stos būk­lės“, – pa­sa­ko­jo A. Rim­kus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ir nie­ko nuo­sta­baus, nes daž­niau­siai kon­fis­ka­ci­ja tai­ko­ma as­me­nims, ku­rie vai­ruo­ja trans­por­to prie­mo­nes iš­gė­rę al­ko­ho­li­nių gė­ri­mų. Ši vai­ruo­to­jų gru­pė daž­niau­siai nė­ra fi­nan­siš­kai pa­jė­gi va­ži­nė­ti ge­res­nių me­tų ar pra­ban­ges­nės mar­kės au­to­mo­bi­liais.

REKLAMA

VMI duo­me­ni­mis, pa­si­tai­ko at­ve­jų, kai tas pa­ts as­muo, pa­žei­dęs ke­lių eis­mo tai­syk­les, ke­lis kar­tus pa­ten­ka į tei­sė­sau­gos aki­ra­tį kas­kart su ki­tu, bet pa­na­šios būk­lės au­to­mo­bi­liu, ku­ris pa­pras­tai bū­na re­gist­ruo­tas ki­to as­mens var­du. Re­ti at­ve­jai, kai kon­fis­kuo­ti au­to­mo­bi­liai bū­na ge­ros būk­lės ar pra­ban­ges­ni.  Ta­čiau pa­si­tai­ko ir to­kių at­ve­jų, kai au­to­mo­bi­liai kon­fis­kuo­ja­mi su vi­sais juo­se vy­ku­sios puo­tos li­ku­čiais.

REKLAMA

„Dau­giau­sia ten­ka rea­li­zuo­ti 1988-1993 m. ga­my­bos „Au­di 80“, „VW Golf“ ar „VW Pas­sat“ mar­kių au­to­mo­bi­lius. Ne­pa­vy­kus per 30 die­nų jų par­duo­ti už nu­sta­ty­tą kai­ną, krei­pia­mės į Mo­kes­čių ins­pek­ci­ją, kad ši su­ma­žin­tų kai­ną. Pap­ras­tai ver­tė su­ma­ži­na­ma 15-25 pro­cen­tų“, – pa­sa­ko­jo bend­ro­vės di­rek­to­rius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, nau­jau­sias par­duo­tas au­to­mo­bi­lis bu­vo pa­ga­min­tas 2005 m., se­niau­sias – 1978 m. Bran­giau­siai au­to­mo­bi­lis par­duo­tas už  8000 Lt, pi­giau­siai – tik už 250 Lt. To­kį nu­si­pir­kęs ir par­da­vęs me­ta­lo lau­žo su­pirk­tu­vė­je ne­tgi už­si­dirb­tum. Ned­rau­džia­ma kon­fis­kuo­tų trans­por­to prie­mo­nių iš­si­pirk­ti anks­tes­niems jų šei­mi­nin­kams.

REKLAMA

Nu­kai­no­ja tol, kol rea­li­zuo­ja ar­ba nu­ra­šo

Anot Vir­gi­li­jaus Ja­nuš­kos, Šiau­lių ap­skri­ties vals­ty­bi­nės mo­kes­čių ins­pek­ci­jos Per­so­na­lo ir ad­mi­nist­ra­vi­mo sky­riaus ve­dė­jo, ne­par­da­vus per­duo­to tur­to per 30 die­nų, šis ga­li bū­ti nu­kai­no­ja­mas, bet ne dau­giau nei 30 pro­c. tur­to ver­tės. „Nu­kai­no­ji­mas vyks­ta iki vi­siš­kos tur­to rea­li­za­ci­jos ar­ba nu­ra­šy­mo, ku­ris įfor­mi­na­mas tur­to pri­pa­ži­ni­mo at­lie­ko­mis do­ku­men­tu“, – tei­gė jis.

REKLAMA

„Ne­tu­rė­jo­me at­ve­jo, kad ne­rea­li­zuo­tu­me au­to­mo­bi­lio, ta­čiau esant to­kiai si­tua­ci­jai Mo­kes­čių ins­pek­ci­ja tu­rė­tų spręs­ti klau­si­mą dėl au­to­mo­bi­lio nu­ra­šy­mo į at­lie­kas, – tei­gė kon­fis­kuo­tus au­to­mo­bi­lius par­duo­dan­čios bend­ro­vės „Au­to­bas­tio­nas“ di­rek­to­rius. – Au­to­mo­bi­liai nu­ra­šo­mi pa­gal Eksp­loa­ta­ci­jai ne­tin­ka­mų trans­por­to prie­mo­nių su­nai­ki­ni­mo tai­syk­les.“

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, iš­skir­ti­nių au­to­mo­bi­lių per bend­ro­vės su­tar­ties su Mo­kes­čių ins­pek­ci­ja lai­ko­tar­pį ne­bu­vo, tie­sa, ne­se­niai te­ko pe­rim­ti par­duo­ti „Au­di 100“ nu­pjau­ta ga­li­ne da­li­mi. „Pa­na­šu, kad mė­gin­ta iš „Au­di“ pa­da­ry­ti „Gol­fą“, – šyp­so­jo­si A. Rim­kus.

Gir­tas va­de­lio­to­jas – kon­fis­kuo­tas ve­ži­mas?

Be­ne la­biau­siai ne tik dy­džiu, bet ir kai­na iš kon­fis­kuo­tų trans­por­to prie­mo­nių ša­ly­je iš­si­sky­rė ke­lei­vi­nis au­to­bu­sas „Neop­lan 208“, pri­klau­sęs bend­ro­vei „Jo­na­vos au­to­bu­sai“. Jį par­duo­ti „gar­bės tu­rė­jo“ kon­fis­kuo­tais au­to­mo­bi­liais Kau­no ap­skri­ty­je pre­kiau­jan­ti įmo­nė. Ta pa­ti ke­lei­vių ve­ži­mo bend­ro­vė au­to­bu­są at­pir­ko už 20 tūkst. Lt. Pa­si­ro­do, bend­ro­vė bu­vo priė­mu­si į dar­bą vai­ruo­to­ją, ku­ris tuo me­tu jau bu­vo pra­ra­dęs tei­sę vai­ruo­ti. Net­ru­kus po­li­ci­ja jį vėl už­klu­po ne­blai­vų prie au­to­bu­so vai­ro. Au­to­bu­so ke­lei­viai, pa­ju­tę nuo vai­ruo­to­jo sklin­dan­tį al­ko­ho­lio kva­pą, apie tai pra­ne­šė po­li­ci­jai. Tai bu­vo jau ant­ras toks nu­si­žen­gi­mas, to­dėl po­li­ci­jai ne­li­ko nie­ko ki­to, tik kon­fis­kuo­ti au­to­bu­są.

REKLAMA

O jei po­li­ci­ja su­stab­do gir­tą va­de­lio­to­ją? Ne­gi kon­fis­kuo­ja jo ra­tus su vi­su ark­liu? „Gir­tam va­de­lio­to­jui yra su­ra­šo­mas ad­mi­nist­ra­ci­nio tei­sės pa­žei­di­mo pro­to­ko­las, jis nei­zo­liuo­ja­mas nuo vi­suo­me­nės. Ark­lys yra per­duo­da­mas iš­kvies­tiems va­de­lio­to­jo ar­ti­mie­siems ar­ba pri­glau­džia­mas po­li­ci­jos įstai­go­je, kol va­de­lio­to­jas iš­si­blai­vys“, – tei­gė Šiau­lių ap­skri­ties vy­riau­sio­jo po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to at­sto­vė spau­dai Gai­la Smag­riū­nie­nė.

Gal rei­kia stik­lo?

Šiau­lių ap­skri­ty­je kon­fis­kuo­tas pra­mo­ni­nes, ūki­nes, elekt­ros ir kt. pre­kes par­duo­da KB „Ino­ves­ta“. Bend­ro­vė rea­li­zuo­ja ava­ly­nę, rū­bus, plas­ti­ko dir­bi­nius, dar­bo įran­kius, tarp ku­rių pa­si­tai­kė kir­vių, mo­to­ri­nių pjūk­lų, taip pat ry­šio prie­mo­nes (pa­vyz­džiui, mo­bi­lio­jo ry­šio te­le­fo­nai), kom­piu­te­rius ar jų da­lis, spaus­din­tu­vus ir kt.

Vals­ty­bi­nės mo­kes­čių ins­pek­ci­jos at­sto­vės L. Oli­šaus­kie­nės tei­gi­mu, šiuo me­tu vyk­do­mas 184 vie­ne­tų (22 to­nų svo­rio) kon­fis­kuo­to ar­muo­to stik­lo pa­ke­tų pe­rė­mi­mas. Stik­lo pa­ke­tai yra kon­fis­kuo­ti, o me­di­niai kon­tei­ne­riai, ku­riuo­se su­pa­kuo­tas stik­las, bus su­nai­kin­ti, ka­dan­gi juo­se bu­vo įreng­tos ci­ga­re­čių slėp­tu­vės. „Dėl šios prie­žas­ties tur­to pe­rė­mi­mas ir per­da­vi­mas rea­li­zuo­ti pa­slau­gų tie­kė­jui yra ga­na su­dė­tin­gas. To­kiam tur­tui ga­ben­ti rei­ka­lin­gas spe­cia­lus trans­por­tas, o san­dė­liuo­ti – pa­tal­pos. „Ino­ves­tai“ teks ne­leng­va už­duo­tis – rei­kės ras­ti 700 kv. m ar­muo­to (prieš­gais­ri­nio, su tink­le­liu) stik­lo pir­kė­ją“, – tei­gė ji.

Po­vi­las LUN­GĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų