Pirmadienį „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis apie tai kalbėjo „Žinių radijui“.
„Nulis visiškas. Ir Lietuvai, ir tarptautiniu (mastu). Labai keista, kodėl čia tiek daug buvo skirta dėmesio ir kodėl mes čia tiek daug laiko skiriame demonstruoti, kad neturime vieningos pozicijos ir esame susipriešinę“, – kalbėjo ekonomistas.
Jo vertinimu, dėl viešų diskusijų apie tranzitinių krovinių labiausiai išlošė Kremliaus režimas.
„Tai čia laimėjo tiktai Rusijos propaganda. Kažkas Lietuvoje gal susirinko politinių dividendų bet tai yra politinis žingsnis, bandymas vienašališkai pritaikyti griežtesnes sankcijas ne visiškai suderinus su Europos Sąjungos pozicija.
Bet ekonominės pasekmės čia visiškai niekinės. Neverta apie jas net kalbėti“, – komentavo N. Mačiulis.
Lietuva pradėjo taikyti Europos Sąjungos sankcijas daliai tranzitu gabenamų krovinių birželio mėnesio pabaigoje.
Rusų propagandininkai tai pavadino Kaliningrado „blokada“ ir reikalavo atšaukti ribojimus.
Praėjusią savaitę Europos Komisija išplatino gaires, pagal kurias Lietuva turėtų atšaukti ribojimus geležinkeliu vežamoms sankcionuotoms prekėms.
Premjerė Ingrida Šimonytė paaiškino, kad Lietuva galėtų nepaklusti Europos Komisijos paskelbtoms gairėms, tačiau to nedarys. Taigi, rusiški kroviniai turėtų toliau važiuoti per Lietuvą.
Vyriausybė slepia ankstesnį Europos Komisijos išaiškinimą dėl tranzitinių krovinių gabenimo ir sankcijų Rusijai taikymo.