Ketvirtadienį Vilniuje padėtas kertinis akmuo pirmajam Baltijos šalyse švedų baldų prekybos milžinės „IKEA“ prekybos centrui. Sostinės valdžia džiaugiasi didelėmis investicijomis ir naujomis darbo vietomis, prekybininkai ir baldininkai įžvelgia didelės konkurencijos pavojų.
Trejus metus viliota į Lietuvą pagaliau ateina viena iš didžiausių pasaulio baldų prekybos įmonių – „IKEA“. Vilniaus savivaldybei greitai parengus detalųjį planą ir pažadėjus nutiesti infrastruktūrą, pirmąjį Baltijos šalyse prekybos centrą netoli oro uosto pradeda statyti „IKEA“ franšizę turinti, t.y. šio prekybos tinklo ženklą ir veiklos strategiją naudojanti islandų įmonė „Felit“.
„Mes įsigijome franšizę veikti visose trijose Baltijos šalyse 40 metų. Nors Lietuvos rinka maža, tikimės pritraukti pirkėjų ir iš aplinkinių šalių, nes galiu pažadėti – mūsų kainos bus žemesnės, negu dabar yra Lenkijoje“, – tikino UAB „Felit“ valdybos pirmininkas Sigurduras Palmasonas.
Su „IKEA“ vardu veikianti įmonė „Felit“ į naująjį prekybos centrą investuos 370 mln. litų. Jame bus prekiaujama toli gražu ne vien baldais. Daugiau kaip 25 tūkst. kvadratinių metrų prekybos centre bus galima rasti iki 75 tūkst. pavadinimų namų apyvokos prekių.
Lietuvos verslininkai pasaulyje pripažinto baldų prekybos ženklo atėjimą į Lietuvos rinką vertina kaip lazdą, turinčią du galus.
„Iš vienos pusės pirkėjai gaus didesnį pasirinkimą kokybės ir kainos santykiu. Tai, manau, yra teigiamas aspektas. Iš kitos pusės,būtent prekybininkams konkurencinės sąlygos labai stipriai paintensyvės, bent jau šiame regione, kur bus šis prekybos tinklas. Nežinia, kiek dabartinių rinkoje esančių žaidėjų atsilaikys prieš tokią konkurenciją“, – svarstė Prekybos įmonių asociacijos direktorius Laurynas Vilimas.
Lietuvos baldininkai, jau seniai tiekiantys savo produkciją „IKEA“ tinklams, būsimajame centre mato naujų prekybos galimybių, tačiau supranta, kad naujasis konkurentas sukels rūpesčių jau veikiančioms baldų parduotuvėms.
„Tokio lygio mažmeninio prekybos centro, prekiaujančio baldais, atsiradimas Lietuvoje, mano įsitikinimu, yra geras ženklas. Aišku, tai – konkurencija, bet žiūrint iš vartotojų pozicijų, ji visada yra sveikintinas dalykas. Jeigu žiūrėtume iš lietuviškų kompanijų pozicijos, gyvenimas joms tikrai nepalengvės“, – kalbėjo „Lietuvos medienos“ asociacijos direktorius Raimundas Beinortas.
Baldų gamintojų nuomone, Lietuvos rinka baldininkams visada buvo per sekli, todėl neatsitiktinai tiek daug šios rūšies produkcijos eksportuojama. O kaip seksis į Lietuvą koją keliančiam didžiuliam baldų prekybos tinklui, aiškės tik „IKEA“ prekybos centrui kitų metų vasarą atvėrus duris.
Aurelija MALAKAUSKAITĖ