Pasak Nijolės Kvietkauskaitės, UAB „IKI Lietuva“ generalinės direktorės, inovacijų diegimas yra išskirtinis „Iki“ bruožas, kuris pirkėjams atneša didžiulių teigiamų pokyčių ir padeda apsipirkti dar lengviau bei maloniau.
„Nuo pat savo veiklos pradžios ėmėmės pažangių technologijų lyderystės, tad įdiegtas naujoves skaičiuojame dešimtimis. Inicijavome ir išpopuliarinome savitarnos kasas, pirmieji Europoje į judrias miesto centro gatves išleidome autonominių automobilių flotilę, taip pat vis dar vieninteliai Lietuvoje valdome autonominių parduotuvių tinklą, siūlantį visiškai kitokią savarankiško apsipirkimo patirtį. Jis tapo pirmuoju parduotuvių be darbuotojų tinklu ne tik Lietuvoje, bet ir trijose Baltijos šalyse. Tokie lygių regione neturintys mūsų žingsniai kelia inovacijų kartelę visai rinkai, o į ją bandant lygiuotis ir kitiems žaidėjams, iš to išlošia pirkėjai. Juk pasiryžus kurti ir diegti naujoves, galutinio taško nėra – tą labai aiškiai matome nuolatos tobulindami šias pažangias parduotuves, leidžiančias apsipirkti ypač greitai ir patogiai“, – sako N. Kvietkauskaitė.
Pati pirmoji autonominė parduotuvė Lietuvoje duris atvėrė dar 2022-ųjų vasarį. Iš viso „IKI GO“ atidarytos jau penkiose gyventojams patogiose vietose sostinėje: prie Žaliojo tilto viešojo transporto stotelės, Fabijoniškių mikrorajone, Savanorių prospekte, netoli Vilniaus rotušės ir ant Baltojo tilto.
Prekių nereikia net skenuoti – iškart galima dėtis į savo krepšį
Sprendimas pirkėjus pakviesti į iki tol dar nematytas parduotuves buvo drąsus ir šiek tiek rizikingas. Tačiau lietuviai įrodė, kad jie labai imlūs inovacijoms, kurios lengvina jų kasdienybę, sako „Iki“ strategijos departamento vadovas Mikas Jovaišas.
„Poreikis apsipirkti itin greitai, patogiai ir sklandžiai – kaip niekada didelis. Dabar esame įpratę prekes ir paslaugas gauti ilgai nedelsiant – tada, kai vos jų prireikia. Autonominės parduotuvės visiškai išpildo tokius pirkėjų lūkesčius – reikalingais pirkiniais paprasta apsirūpinti bet kuriuo paros metu. Nuolat augantis jų populiarumas rodo, kad pirkėjai netruko įvertinti tokį patogumą. Be to, labai džiugina, kad sulaukiame įvairiausių klientų: tokią personalizuotą apsipirkimo patirtį išbando ne tik technologijoms paprastai imlesnis jaunimas, bet ir vyresni pirkėjai, kurie tiesiog nori paprastesnio kasdienio apsipirkimo“, – sako M. Jovaišas.
Atviros visą parą, net ir šventinėmis dienomis – tiek vienas iš autonominių parduotuvių privalumų. Ypač patogu ir greita, kad jose apsiperkant nereikia nei skenuoti prekių, nei naudotis pirkinių krepšeliu ar kasa.
Pirkėjams įeinant į parduotuvę tereikia prie vartelių specialiame terminale nuskenuoti banko kortelę. Apsipirkimo metu visas prekes galima dėti tiesiai į savo maišelį ar kuprinę. Patogiai ir greitai išsirinkus pirkinius, išeinant pro vartelius teliks patvirtinti mokėjimą.
Sistema veikia didelės raiškos kamerų ir itin tikslių svorio jutiklių pagalba – taip identifikuojama, kokią prekę klientas pasiėmė ar grąžino atgal į lentyną. Be to, visą procesą spartina nuolatos tobulėjantis dirbtinis intelektas, kuris gauna iš visų „Iki“ autonominių parduotuvių renkamus duomenis ir vis geriau atskiria pirkėjų veiksmus.
„Mažesnėse autonominėse parduotuvėse klientai vidutiniškai vieno apsipirkimo metu praleidžia mažiau nei 2 minutes. Didesnėse, kuriose yra gausesnis asortimentas – apie pustrečios. Tai liudija, kad pirkėjams visas procesas yra aiškus, sklandus, o technologijos padeda apsipirkti lengvai ir itin greitai“, – sako M. Jovaišas.
Atskleidė, ką žmonės perka autonominėse parduotuvėse
Technologijoms vis intensyviau tampant neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi, nuolat auga ir autonominių parduotuvių populiarumas. Tai ypač ryšku vasaros sezono metu, kai pasikeičia gyventojų ritmas, apsipirkti norisi vėlesniu paros metu ar prie pat populiarių laisvalaikio leidimo vietų, sako Gintarė Kitovė, „Iki“ komunikacijos vadovė.
„Toliau nuo centro nutolusios parduotuvės paklausios ištisus metus, tuo tarpu kai kurios pasižymi dideliu sezoniškumu. Pavyzdžiui, naujausia „IKI GO“ prie Žaliojo tilto šią vasarą sulaukė dvigubai daugiau pirkėjų nei žiemą. O pačioje populiariausioje, įkurtoje Upės gatvėje ant Baltojo tilto, srautai vasarą išauga net iki 8 kartų. Ši autonominė parduotuvė labai pamėgta prie tilto pramogaujančių vilniečių, taip pat tų, kurie juo pasiekia verslo rajoną, ieško greitų dienos pietų“, – sako G. Kitovė.
Bendrai klientų srautas „Iki“ autonominėse parduotuvėse, lyginant su praėjusia vasara, augo 33 proc. Be to, vasaros sezono metu mieste vakarojantys pirkėjai vis dažniau užsuka į šias parduotuves nakties metu, kai galimybės apsipirkti mieste yra ribotos.
„Dažniausiai klientai autonominėse parduotuvėse apsiperka nakties metu – apie 22-23 valandą, kada kitos prekybos vietos jau uždarytos. Taip pat ir grįžtant po darbo, 17-18 valandą, kai norisi pakeliui namo greitai apsirūpinti pirkiniais, tiesiog užkąsti, atsigaivinti, arba pagriebti puodelį kavos bei gardų užkandį vykstant į darbą ryte apie 8 valandą. Asortimentą autonominėse parduotuvėse kuriame atsižvelgdami į pirkėjų lūkesčius, analizuodami jų įpročius. Pastebime, kad šias vietas apsipirkti ypač vertina skubantys, kai prireikia tik užkandžio ar gėrimo atsigaivinimui. Tad natūralu, kad tarp populiariausių prekių rikiuojasi gėrimai, ledai, užkandžiai, „Pagaminta IKI“ sumuštiniai, bandelės, taip pat šokoladas ir kiti saldumynai“, – pasakoja „Iki“ komunikacijos vadovė.
Tarptautinei „Rewe“ grupei priklausantis prekybos tinklas „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. Turėdamas 244 parduotuves visoje Lietuvoje, „Iki“ yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas turi atidaręs 5 autonomines parduotuves, taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ ir nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.