Kaip nurodoma trečiadienį miesto savivaldybės išplatintame pranešime, vadinamasis Kėdainių tiltas yra laikomas strateginės reikšmės objektu visam Kauno regionui. Prireikus, jo techniniai parametrai leistų šį kelią virš Nemuno pasitelkti ir kaip alternatyvų maršrutą krašto gynybai.
Visgi Kauno meras Visvaldas Matijošaitis sukritikavo nacionalinę valdžią. Anot jo, prie tilto statybų turėtų prisidėti ir Vyriausybė.
„Šį tiltą planuojame pastatyti per trejus metus, tačiau tam reikalingas ir valstybės prisidėjimas. Kol kas iš Vyriausybės mums adresuotas apskritas nulis“, – antradienį tilto statybų pradžios renginyje pabrėžė jis.
Bendra tilto statybų vertė sieks 115 mln. eurų su PVM.
Jau atlikta apie 20 proc. tilto statybos darbų
Pasak Kauno savivaldybės, bendras tilto ilgis bus 417 metrų, o plotis – 23,2 metrų. Planuojama įrengti 4 eismo juostas ir 6,9 metrų pločio zonas pėsčiųjų bei dviračių takams.
Būsimasis tiltas per Nemuną sujungs Marvelę ir Vilijampolę – nuo Brastos iki Užnemunės gatvės. Abipus krantų įrengtos darbų aikštelės, būsimų atramų vietose įrengti pylimai statybų technikai. Lygiagrečiai vykdoma elektros ir vandentiekio tinklų rekonstrukcija.
Sutartį projektavimo darbams Kauno savivaldybė su konkursą laimėjusia architektų komanda „Processoffice“ sudarė 2018 metais. Rangos konkursą laimėjo mažesnę darbų kainą tarp dviejų pretendentų pasiūliusi statybų bendrovė „Autokausta“.
„Šiai dienai jau padaryta apie 20 proc. darbų. Teko susidurti ir su iššūkiais – stipria Nemuno tėkme. Reikėjo suvaldyti srovę, sukalti pagalbinius špuntus. Tiltas statomas ant penkių atramų. Penktosios polius jau turime, ketvirtoji – procese, likusios dar ruošiamos“, – išplatintame pranešime teigė „Autokaustos“ generalinis direktorius Juozas Kriaučiūnas.
Tiltas palengvins susisiekimą
Savivaldybės pranešime pažymima, kad statinio konstrukcijoms rangovai panaudos virš 6 tūkst. tonų aukštos kokybės plieno, apie 10 tūkst. kub. metrų aukštos klasės betono ir apie 3 tūkst. tonų armatūros. Vykdant darbus bus rekonstruota per 2 kilometrus vandentiekio trasų, paklota beveik tiek pat naujos kelio dangos bei 16 kilometrų elektros linijų.
„Prieigose suprojektuotos dvi sankryžos. Brastos gatvės pusėje – žiedinė dviejų eismo juostų, o Užnemunės gatvėje nepertraukiamą eismą užtikrins prietilčio viadukas. Čia pat numatyta vandens siurblinė, 30 metrų ilgio ir 18 metrų pločio tunelis. Abipus šių arterijų numatytos ir triukšmą slopinančios sienelės“, – rašoma pranešime.
„Objektas ilgainiui sukurs patogesnį ir greitesnį susisiekimą aplenkiant miesto centrą, ypač prisidės sumažinant transporto srautus ties senamiesčiu“, – nurodė savivaldybė, pažymėdama, kad pagerės ir susisiekimas tarp Šilainių, Vilijampolės ir kitapus Nemuno esančių Marvelės, Aleksoto bei Žemosios Fredos mikrorajonų.