Pagalbos tarnybai dažniausiai skambinama mobiliaisiais telefonais, o nustatyti jų koordinates yra kur kas sunkiau negu fiksuoto ryšio telefonų. Dėl to vėluojama suteikti pirmąją pagalbą, rašo JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“.
Startuolis „RapidSOS“ sukūrė technologiją, kuri leidžia informaciją apie naudotojo buvimo vietą iš jo išmaniojo telefono arba kito su internetu sujungto įtaiso tiesiogiai nukreipti į programinę įrangą, kuri naudojama pagalbos tarnybos skambučių centruose.
„RapidSOS“ technologija bus įtraukta į operacinę sistemą „iOs 12“, kuri „iPhone“ naudotojams taps prieinama vėliau šiais metais, pranešė „Apple“.
„Apple“ nėra vienintelė išmaniųjų telefonų gamintoja, bandanti technologiją, kuri leidžia perduoti duomenis apie naudotojų buvimo vietą jiems skambinant skubios pagalbos numeriu 911. Pavyzdžiui, „Google“, bendradarbiaudama su „RapidSOS“ ir įmone „West Corp“, pernai pradėjo testuoti šios informacijos perdavimo iš „Android“ pagrindu veikiančių įrenginių technologiją.
JAV pagalbos tarnyba 911, turinti 50 metų istoriją, buvo sukurta remiantis sistema, kurioje nustatoma fiksuoto ryšio telefonų buvimo vieta. Tačiau iš 240 mln. skambučių, kurių kasmet sulaukia ši pagalbos tarnyba, maždaug 80 proc. atvejų skambinama mobiliuoju telefonu.
JAV reguliavimo institucijų skaičiavimais, jeigu skubi pagalba būtų suteikiama viena minute greičiau, tai leistų papildomai išgelbėti apie 10 tūkst. gyvybių per metus.