Tačiau kai kurios klaidos nėra tokios akivaizdžios ir jų išvengti sunkiau, bet jos gali lemti, ar gausite darbo pasiūlymo, ar jūsų paraiška bus atmesta, rašo portalas CNBC.
Lauren Gardner, „Microsoft“ pasaulinio talentų paieškos skyriaus vadovė, puikiai supranta šias klaidas. Per 31-erius darbo technologijų milžinėje metus, ji įvertino tūkstančius kandidatų ir „CNBC Make It“ pasakojo, kad darbo ieškantieji dažniausiai daro vieną pagrindinę klaidą.
Pasak L. Gardner, blogiausia, ką gali padaryti kandidatas, tai pasinaudoti „bendromis paraiškomis“.
„Jie išsiunčia tūkstantį gyvenimo aprašymų ir tikisi, kad vienas iš jų atitiks. Nerekomenduoju siųsti tik vieną ar dvi paraiškas, bet jei jų išsiųsite per daug, žmonės pradės abejoti, kas iš tiesų yra jūsų aistra“, – aiškina ji.
Vietoj to L. Gardner rekomenduoja ieškoti darbo tikslingai, pradedant nuo 10–15 jus dominančių įmonių sąrašo ir, jei rezultatų nesulaukta, paiešką plėsti.
„Verta įsitikinti, kad parodote tikrą susidomėjimą kelioms atsirinktoms įmonėms“, – priduria ji.
Mažiau yra daugiau
Taip pat svarbu, kad jūsų gyvenimo aprašymas būtų glaustas ir tilptų viename puslapyje. „Žmonės dažnai pateikia juokingai ilgus gyvenimo aprašymus, tačiau niekas neturi laiko peržiūrėti visą šią informaciją“, – sako L. Gardner.
Jūsų gyvenimo aprašymas yra tarsi jūsų „idėjos pristatymas“: jei turėtumėte 30 sekundžių darbdavių dėmesio, ką norėtumėte, kad jie apie jus sužinotų?
„Esu mačiusi puikių gyvenimo aprašymų, kuriuose žmonės ne tik pateikia savo įgūdžius ir patirtį, bet ir trumpą interesų skyrių, kuriame pabrėžia savo pomėgius ir aistras, ir visa tai telpa į mažiau nei minutę. Tai maždaug tiek, kiek žmogus gali skirti dėmesio peržiūrai – tad čia reiktų greitai išskirti tai, kas jums labiausiai būdinga“, – aiškina pašnekovė.
Ji rekomenduoja panašų tikslingą požiūrį taikyti ir kitiems darbo paieškos aspektams: „Nereikia parašyti šimto motyvacinių laiškų – išprotėsite“.
Turėkite susidarę pagrindinę motyvacinio laiško struktūrą, skirtą prašymams dėl darbo, ir paprasčiausiai pritaikykite informaciją kiekvienai įmonei ar pareigoms, į kurias kandidatuojate.
„Žinome, kad tai karšta rinka ir žmonės kreipiasi į daugybę skirtingų įmonių. Tačiau išskirkite, kodėl kreipiatės būtent į mūsų įmonę ir kas jus dirbant čia domina labiausiai?“ – sako Gardner.