„Meta“, parduodama „Facebook“ ir „Instagram“ platformų naudotojų duomenis reklamuotojams, gauna didelę finansinę naudą, tačiau dėl savo verslo modelio JAV įsikūrusi įmonė susidūrė su ES reguliavimo institucijomis dėl duomenų privatumo.
Lapkritį „Meta“ pradėjo taikyti „mokėk arba sutik“ (angl. pay or consent) sistemą, pagal kurią naudotojai už mėnesinį mokestį gali atsisakyti suteikti leidimą naudoti jų duomenis tikslinei reklamai – šiam modeliui vartotojų teisių gynėjai jau paskelbė du ieškinius.
Europos vartotojų organizacija (BEUC), paskelbusi apie naujausią ieškinį, pavadino šią sistemą „priedanga, kuria siekiama paslėpti tikrąją problemą, susijusią su masiniu ir neteisėtu naudotojų duomenų tvarkymu, kuris vyksta neatsižvelgiant į naudotojų pasirinkimą“.
Čekijos, Danijos, Prancūzijos, Graikijos, Nyderlandų, Norvegijos, Slovėnijos ir Ispanijos vartotojų grupės teikia skundus vietinėms už duomenų apsaugą atsakingoms institucijoms, sakoma Briuselyje įsikūrusios jas koordinuojančios organizacijos pranešime.
Grupės tvirtina, kad „Meta“ vis dar pažeidžia ES bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą, dėl kurio prieš interneto milžinę buvo pradėta ES teismų bylų.