Blankeforo vietovėje netoli Bordo esančią gamyklą buvo planuojama uždaryti liepos 31 dieną, tačiau „šį rytą į darbą atvykusiems darbuotojams buvo pasakyta keliauti namo ir kad grįžti nebėra prasmės“, – naujienų agentūrai AFP pareiškė profsąjungos aktyvistas Ericas Troyas.
„Žmonės verkė. Jie buvo išmesti kaip šiukšlės“, – pridūrė E. Troyas ir pažymėjo, kad 1972 metais atidarytos gamyklos vadovai, neseniai įdarbinę apie 850 žmonių, pasinaudojo tuo, jog vasaros laikotarpiu profsąjungos aktyvumas yra susilpnėjęs ir todėl anksčiau laiko uždarė gamyklą.
Pirmą kartą „Ford“ pranešė apie planus uždaryta gamyklą 2018 metų vasario mėnesį, tačiau iki šių metų vasario pabaigos dar buvo vilties, kad pavyks parduoti gamyklą Prancūzijos ir Belgijos įrangos gamintojai „Punch Powerglide“, kuri planavo išsaugoti maždaug pusę darbo vietų.
Trečiadienį „surinkimo linijos buvo tuščios, o „Ford“ nebandė duoti žmonėms darbo, todėl šie susirinko savo daiktus ir išėjo“, – pažymėjo komiteto narys Gillesas Lambersendas.
„Ford France“ atstovas spaudai pranešė AFP, kad „gamyba iš tiesų baigta“ ir pridūrė, jog gamykla ir taip jau veikė minimaliai.
Prancūzijos vyriausybė bandė rasti sprendimą ir vasarį pažadėjo priversti JAV automobilių gamintoją sumokėti kompensacijas atleistiems darbuotojams bei skirti lėšų gamyklos uždarymui ir pastangoms sukurti naują pramoninę veiklą regione.
Pastaraisiais metais „Ford“ gavo apie 15 mln. eurų vertės valstybės paramą, tačiau vyriausybė pripažino negalinti reikalauti grąžinti šias lėšas.
Tuo tarpu birželio mėnesį „Ford“ paskelbė apie planus Europoje atsisakyti maždaug 12 tūkst. darbo vietų.