Pirmą kartą po tragedijos pasisakė ir šios superjachtos gamintojai. Tvirtina, kad tai buvo vienas saugiausių laivų pasaulyje ir tvirtina, kad jūros dugne jis atsidūrė dėl žmogiškųjų klaidų.
Daugiau apie tai – TV3 žiniose.
Gelbėtojai ir narai vieną po kito į krantą iškelia kūnus, kuriuos po dvi dienas trukusių paieškų rado prabangiame, į jūros dugną nugrimzdusiame karste – prie Palermo krantų nuskendusioje britų milijardieriaus superjachtoje.
Ten ir susikrimtę tragediją išgyvenusieji. Tarp iškeltųjų į krantą paties savininko – 59-erių technologijų magnato Mike'o Lyncho – palaikai.
Taip pat kūnai jo advokato Christopherio Morvillo su žmona Neda ir vieno amerikiečių investicinio banko vadovo Jonathano Bloomerio bei jo sutuoktinės Judy. Laivo virėjo Recaldo Thomaso kūną gelbėtojai jau buvo radę pirmadienį.
Ir vienintelė, kurios narai dar ieško, tai 18-metė milijardieriaus dukra Hannah.
„Visi čia šokiruoti, visi verkia, visi gedi žmonių, kurie žuvo. Meldžiame jiems Dievo palaimos“, – sako Portičelo gyventoja Maria Vizzo.
Turėjo būti viena saugiausių jachtų
Ekspertai sutaria – atūžusį galingą viesulą superjachta turėjo atlaikyti, tad tornadas – tikrai ne vienintelė tragedijos priežastis.
Jie dalijasi 2019-ųjų vaizdais iš Naujosios Zelandijos. Užfiksuota, kaip vandens tornadas uoste į orą pakelia ir žemyn bloškia 50 pėdų (15 metrų) katamaraną. Ir akimirksniu ant šono paguldo panašaus į „Bayesian“ dydžio superjachtą. Tačiau ji padaro tai, ką turėjo padaryti ir nuskendusioji „Bayesian“. Jachta atsistoja į pradinę padėtį.
Superjachtą stačiusią „Perini Navi“ kompaniją valdančios „The Italian Sea Group“ vadovas sako, kad „Bayesian“ buvo viena saugiausių jachtų pasaulyje.
„Tai, kad ji nuskendo, skamba kaip neįtikėtina istorija – ir kaip faktas, ir iš techninės pusės“, – teigia „The Italian Sea Group“ vadovas Giovanni Costantino.
Klaidų sąrašas ilgas
G. Costantino sako, kad tragediją nulėmusių klaidų sąrašas labai ilgas. Visų pirma, jachta neturėjo būti ant inkaro, artėjant audrai, žmonės privalėjo būti išprašyti iš kajučių, visi liukai uždaryti, o atverčiamas galinis bortas – pakeltas.
„Visiems žinoma, kad tokie laivai kaip šis, yra patys saugiausi. Visų pirma, dėl to, kad jie turi palyginti mažą paviršiaus plotą akistatoms su vėju, taip pat reguliuojamą kilį. Tai daro juos nenuskandinamus“, – aiškina G. Costantino.
Britų dienraštis „The Daily Mail“ skelbia, kad po narų apžiūros aiškėja, kad ant šono nublokšta „Bayesian“ tikriausiai negalėjo atsistatyti, nes jos 7,5 metrų falškilis buvo nuleistas tik keturis metrus.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio viršuje.