Dakaro gerbėjai turbūt puikiai žino, jog N. Al-Attiyah yra gamyklinės „Toyota Gazoo Racing“ komandos pilotas. Jis, kaip ir B. Vanagas, vairuoja specialiai automobilių sportui paruoštą „Toyota Hilux“ versiją. Ir nors iš pažiūros šie automobiliai identiški, tačiau iš tiesų N. Al-Attiyah bolidas yra keliais metais naujesnis.
Taigi kuo skiriasi Baltijos šalių rekordą pasiekusio B. Vanago ir N. Al-Attiyah „Toyota Gazoo Racing Hilux“? Visų pirma, N. Al-Attiyah pilotuojamo automobilio variklis yra „pastumtas“ į automobilio vidurį maždaug 80 cm. Tai suteikia geresnį svorio pasiskirstymą tarp ašių. Tęsiant kalbą apie variklį, jis ir aušinamas geriau: mažiausiai du radiatoriai (vienas važiuojant mažesniu greičiu, o kitas – didesniu) aušina variklį ir mažina jo perkaitimo tikimybę. Taip pat skiriasi pakabos svirčių ilgis. Nors pakabos eiga išlieka tokia, kokią reglamentuoja Dakaro organizatoriai, ilgesnės svirtys lenktynių trasoje prisideda prie geresnio valdomumo. Tačiau šie skirtumai nėra vieninteliai. Kaip pasakoja pats B. Vanagas – dar daug ko ir nežinome.
Turbūt natūraliai kyla klausimas, kodėl privačios komandos neperka pačių naujausių modelių? Visų pirma, naujausias automobilis kainuotų sunkiai suvokiamą pinigų sumą. Palyginimui, „Inbank team Pitlane“ bolidą įsigijo už maždaug 450 000 Eur – ir tai nebuvo pats naujausias „Toyota Gazoo Racing“ darbas. Tačiau pagrindinė priežastis yra daug paprastesnė – gamyklinė komanda naujausių automobilių privačioms komandoms paprasčiausiai neparduoda. Kodėl taip yra? Bene vienintelis ir svariausias argumentas – nesuteikti kitoms komandoms techninių galimybių varžytis su gamyklinėmis komandomis. Todėl pastarosios į rinką automobilius išleidžia tik sukūrusios sau naujesnes versijas.
Tiesa, tai – tik vienas iš daugelio gerbėjų klausimų, į kuriuos B. Vanagas atsakė savo „Youtube“ kanalo rubrikoje „All about Dakar“. Išsamų atsakymą apie automobilių skirtumus bei atsakymus kitus į dažniausiai užduodamus klausimus apie Dakarą išgirsti galite naujausiame video „Dakaro FAQ“.