• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Išmanieji šviesoforai – technologija, galinti padėti mažinti spūstis keliuose. Tiesa, į vieną transporto priemonę šie šviesoforai reaguoja ne visada. Vairuotojai priversti rinktis: pažeisti KET arba keisti kelionę. Policija siūlo tiesiog rinktis kitą kelią.

Išmanieji šviesoforai – technologija, galinti padėti mažinti spūstis keliuose. Tiesa, į vieną transporto priemonę šie šviesoforai reaguoja ne visada. Vairuotojai priversti rinktis: pažeisti KET arba keisti kelionę. Policija siūlo tiesiog rinktis kitą kelią.

REKLAMA

Motociklininkė Živilė Kulėšė pateko į išskirtinę situaciją: sustojusi prie raudono šviesoforo signalo, žalios šviesos taip ir nesulaukė.

„Važiavau keliu Šiauliai–Kuršėnai. Ties Amalių kaimu norėjau apsisukti. Ten yra įrengtas išmanusis šviesoforas. Persirikiavau į trečiąją juostą, skirtą apsisukti, privažiavau prie pat stop juostos, tačiau šviesoforas nesuveikė“, – pasakoja Živilė.

Supratusi, kad žalio šviesoforo signalo sulaukti greičiausiai nebepavyks, motociklininkė buvo priversta imtis veiksmų: pastumdžiusi savo plieninį žirgą sankryžoje, pakeitė eismo juostą ir nuvažiavo ta kryptimi, kuria degė žalias šviesoforo signalas.

REKLAMA
REKLAMA

„Kai supratau, kad šviesoforas nebesuveiks, persirikiavau į antrąją juostą ir nuvažiavau beveik iki Kuršėnų, kur prie degalinės galėjau apsisukti“, – istorija dalijasi Živilė.

REKLAMA

Skundų gavę nėra

Už šį kelią ir šio šviesoforo kokybę yra atsakinga bendrovė „Kelių priežiūra“, o įmonės komunikacijos skyriaus vadovė Giedrė Čekavičienė sako, kad šviesoforas yra puikios kokybės. „Kolegos šiandien tikrino: davikliai yra veikiantys“, – teigia G. Čekavičienė.

Komentuodama motociklininkės Živilės situaciją, G. Čekavičienė sako galinti tik spėti tokio šviesoforo elgesio priežastis.

REKLAMA
REKLAMA

„Kolegos, šiandien apžiūrėję šviesoforą, spėja, kad motociklininkė pravažiavo daviklius“, – kalba G. Čekavičienė.

G. Čekavičienė sako, kad minimas šviesoforas ties Amalių kaimu buvo pastatytas 2015 m. Jis buvo įrengtas „Kelių priežiūra“ užsakymu. Įmonė teigia, kad spręsti situaciją jau ėmėsi ir šiuo metu aiškinasi galimus šviesoforo gedimus.

„Lauksime išvadų, jei kažkas bus negerai, dėl remonto darbų kreipsimės į kitą įmonę“, – pasakoja „Kelių priežiūra“ komunikacijos skyriaus vadovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rekomenduoja rinktis kitą kelią

Šiaulių apskrities policijos komisariato specialistė Kristina Strelcovienė sako, kad patekusi į tokią situaciją motociklininkė pasielgė teisingai.

„Taip rekomenduojame elgtis ir kitiems motociklininkams: nesuveikus išmaniųjų šviesoforų detektoriams, persirikiuoti į kitą eismo juostą, o apsisukti esant galimybei bei nepažeidžiant KET“, – sako K. Strelcovienė.

REKLAMA

Už šviesoforo signalų nepaisymą gresia baudos nuo 60 iki 90 eurų ir teisės vairuoti atėmimas nuo 1 iki 6 mėnesių.

Naudojama jutiklių technologija

Lietuvos automobilių kelių direkcijos komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas sako, kad išmaniuosiuose šviesoforuose yra įrengtos naujoviškos jutiklių technologijos.

„Naudojama indukcinių jutiklių sąsaja, kurių veikimas yra paremtas elektromagnetiniu lauku, kuris susidaro, kai metalinės transporto priemonių dalys „pravažiuoja“ virš asfalto dangoje įrengtos indukcinės zonos. Tam tikrais labai retais atvejais sistema gali „nepajausti“ transporto priemonės ir tai gali būti susiję su tuo, jog šiuolaikinių motociklų gamintojai naudoja vis mažiau metalinių detalių – dažniau naudojami įvairūs lydiniai, plastmasės ir kitos medžiagos“, – sako S. Jansonas.

Automobilių kelių direkcija sako, kad nuo 2018 m. gavo tik vieną motociklininko skundą dėl išmaniųjų šviesoforų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų