• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Su Vilniuje nukritusio lėktuvo įgula jau bendrauta: Kasčiūnas papasakojo apie piloto prisiminimus

Papildyta 12:07

Vilniuje nukritusio DHL lėktuvo nuolaužos trečiadienį turėtų būti pradedamos pervežti į angarą ekspertizei, sako Nacionalinio krizių valdymo centro (NKVC) vadovas Vilmantas Vitkauskas.

Vilniuje nukritusio DHL lėktuvo nuolaužos trečiadienį turėtų būti pradedamos pervežti į angarą ekspertizei, sako Nacionalinio krizių valdymo centro (NKVC) vadovas Vilmantas Vitkauskas.

REKLAMA

Kaip teigė NKVC vadovas, „šioks toks bendravimas“ su nukentėjusia įgula yra įvykęs, tačiau jo detalių jis plačiau nekomentavo dėl neviešo informacijos pobūdžio.

„Šiandien kaip tik yra sudaryta visa tarptautinė komisija, kuri lankosi įvykio vietoje, iš trijų valstybių jau yra atvykę ekspertai, kurie kartu su Lietuvos ekspertais apžiūrės nuolaužas ir tada pradėsime tų nuolaužų evakavimą iš įvykio vietos į saugią vietovę, į angarą. Tuomet jau prasidės tų konkrečių komponentų, nuolaužų analizė“, – po trečiadienio rytą Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete vykusio informacijos pristatymo kalbėjo jis.

Jau anksčiau skelbta, kad apžiūrėti sudužusio lėktuvo „Boeing 737“ nuolaužų į Lietuvą atvyko Ispanijos, Vokietijos ir Jungtinių Valstijų tyrėjai.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak centro vadovo, komponentų nuolaužų analizė bus greitinama su duomenimis, kurie bus gaunami iš juodųjų dėžių.

Šios taip pat trečiadienį turėtų iškeliauti į kol kas neįvardytą Europos valstybę, „vieną iš artimiausių Lietuvos sąjungininkių“, tyrimams.

REKLAMA

Anot V. Vitkausko, sunku pasakyti, kiek dėžėse esančių duomenų analizė truks.

„Galbūt apie mėnesį, bet gal ir labai greitai bus galima pamatyti, kur buvo tas kažkoks techninis, vienas ar kitas gedimas“, – pažymėjo jis.

Kasčiūnas apie lėktuvo avariją: jokių ženklų, kad tai gali būti sabotažo aktas

Laikinasis krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas tikina, kad pirminė analizė rodo, jog DHL lėktuvo avarija nebuvo nulemta sabotažo akto. Pasak jo, tokią preliminarią išvadą leidžią daryti pirminė analizė ir pokalbiai su išgyvenusiais įgulos nariais.

REKLAMA
REKLAMA

„Visą tai, ką mes dabar turime ir ką žinome, jokių ženklų, kad gali būti sabotažo aktas, nėra“, – trečiadienį Seime žurnalistams sakė L. Kasčiūnas.

„Vizualiai analizė parodė, kad jokio išorinio poveikio besileidžiančiam lėktuvui nebuvo. Kas viduje galėjo atsitikti – parodys analizė juodųjų dėžių. Tačiau pirmieji pokalbiai su išgyvenusiais pilotais rodo, kad jie irgi neturėjo jokio nerimo viduje, kad kažkas vyktų – ar dūmai rūktų, ar kažkoks chaosas viduje“, – teigė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak politiko, prieš bandant šį įvykį sieti su priešiškų valstybių veikla, labai svarbu tai grįsti faktais.

„Jeigu eina atribucija į priešišką šalį, tai ta atribucija turi būt tiksli, detali, patikrinta. Bet jeigu mes šioje vietoje išsigalvosime, tai agresorius ar priešininkas laimi du kartus“, – pabrėžė L. Kasčiūnas.

„Nieko negali atmesti, bet šiai minutei aš neturiu jokio argumento kalbėti kitaip“, – pridūrė jis.

REKLAMA

Visgi, pasak jo, šis incidentas parodė, kad valstybės institucijos dirba gerai. Todėl jis viliasi, kad institucijos būtų pasirengusios tinkamai reaguoti ir į sabotažo atvejus.

„Kaip ten karinė išmintis sako – kiekvienas planas nuaidėjus šūviui eina į stalčių. Bet planavimas yra neįkainojamas. Tai aš taip ir atsakysiu – be abejo, mes planuojame ir turime algoritmus. Ir, man atrodo, vis tik tai, kas čia dabar įvyko tomis pirmomis dienomis, iš mano varpinės atrodė pakankamai solidžiai“, – teigė L. Kasčiūnas.

REKLAMA

„Įsivaizduokite, 7 ryto aš skambinu generaliniam komisarui, tai jis ne tik, kad pasiruošęs atsakyti į mano kai kuriuos klausimus, bet jis jau yra ir įvykio vietoje. Aš skambinu ugniagesių vadui, jis irgi jau yra įvykio vietoje. (...) Manau, kad tikrai buvo labai geras pasirodymas tarnybų“, – akcentavo jis.

Pirmadienį nukritusio DHL krovininio lėktuvo skrydžio duomenų ir kabinos pokalbių savirašiai (juodosios dėžės) rasti antradienį, jie išimti iš lėktuvo nuolaužų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak Teisingumo ministerijos, saugos tyrimą atliekanti tyrėjų grupė pradėjo organizuoti duomenų iš juodųjų dėžių dešifravimą.

Vilniuje prie oro uosto nukritus DHL krovininiam orlaiviui, kuriuo skrido keturių žmonių įgula, žuvo 48 metų Ispanijos pilietis, dar vienas ispanas, taip pat vokietis ir lietuvis buvo sužeisti. Vieno jų būklė sunki.

Kaip teigė NKVC vadovas, „šioks toks bendravimas“ su nukentėjusia įgula yra įvykęs, tačiau jo detalių jis plačiau nekomentavo dėl neviešo informacijos pobūdžio.

REKLAMA

Lėktuvas taip pat kliudė namą, kuriame buvo 13 žmonių, visi gyventojai išsigelbėjo.

Anot V. Vitkausko, nelaimės padarytą žalą šiuo metu pasakyti sunku.

Kol kas neaišku, dėl ko įvykio krovininio lėktuvo katastrofa, neatmetama ir sabotažo ar teroro aktų versijos.

Policijai preliminariai pasikalbėjus su Vilniuje pirmadienį sudužusio lėktuvo įgula, ši nenurodė, kad gaisras orlaivyje būtų kilęs iki jam trenkiantis į žemę, sako pareigūnai.

Sudužęs lėktuvas „Boeing 737“ priklausė Ispanijos oro bendrovei „Swift Air“, jį siuntų gabenimui naudojo DHL. Orlaivis skrido iš Vokietijos miesto Leipcigo.

Ant tiek uzsisnekejo,kad net pamirso papasakot apie piloto prisiminimus :D
Bet kodėl nieko nekomentuoja oro uostas? Tas aukštis, kurį pasakė dispečeris ir kurį pakartojo lakūnas skiriasi apie 120 metrų. Dispečeris nepataisė lakūno. Gal dėl to ir pritrūko aukščio?
Bet tu ir ištukai,kaščėjau!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų