• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Viršijančius greitį erelius, gaidelius ar visokius kitokius plunksnuotus pažeidėjus tikimasi, jog sustabdys naujieji greičio matuokliai – trikojai. Policija išleido nemenką pinigų sumą su tikslu kovoti su šio tipo KET pažeidėjais ir tam tikslui į pareigūnų gretas buvo priimti nauji kolegos, tačiau ne biologiniai, bet trikojai – robotai.

Viršijančius greitį erelius, gaidelius ar visokius kitokius plunksnuotus pažeidėjus tikimasi, jog sustabdys naujieji greičio matuokliai – trikojai. Policija išleido nemenką pinigų sumą su tikslu kovoti su šio tipo KET pažeidėjais ir tam tikslui į pareigūnų gretas buvo priimti nauji kolegos, tačiau ne biologiniai, bet trikojai – robotai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jie neima kyšių, neatsikalbinėja, dirba prie didelio minuso ir didelio pliuso, kai lyja ar sninga ir jiems net nereikia mokėti algos. Policijos departamentas visuomet svajojo apie tokius pareigūnus, o bet kuri privataus kapitalo įmonė Lietuvoje – apie tokius darbuotojus.

REKLAMA

Ne veltui 21 amžius už lango – žmones pakeis robotai, dirbantys dar geriau ir pigiau nei Kinijos darbo jėga, o policija negali atsilikti nuo laikmečio. Tačiau bent kol kas policijos pareigūnai visgi reikalingi – jie prižiūri naujuosius kolegas. Nes šie silpni ir patys savęs neapsigins vandalizmo atveju, be to, dar nemoka nuspręsti, kur matutoti greitį, nemoka savarankiškai judėti.

REKLAMA
REKLAMA

Gal ateityje trikojis pareigūnas sugebės daugiau, technologijos progresuoja nesustabdomu greičiu. Visgi tuo pat metu policijos vadai nuolat skundžiasi, jog pareigūnų trūksta, kad jų nevalia trukdyti menkaverte informacija apie smulkius pažeidimus tokius kaip, pavyzdžiui, netinkamas parkavimas. Patekote į eismo įvykį, niekas nenukentėjo iš žmonių? Pildote deklaraciją, policijos nereikia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš policininkų atėmė greičio matuoklius (dirbančius senoviniais metodais), dauguma vairuotojų stabdomi reidų metu –mažai vietos saviveiklai, mažiau ir policijos. Miestuose įkurtos miestų savivaldybių viešosios policijos, o ir nusikalstamumas sumažėjęs drastiškai. Galbūt tos algos ir neatrodo įspūdingos, bet jos kyla, o pats policininkų darbas kasmet tik lengvėja, tačiau jie vis tiek ir toliau labai stipriai ,,koncentruojasi" ties sunkiausiais pažeidimais.

REKLAMA

Parkavimas – antraeilis pažeidimas. O kas yra svarbiausias KET pažeidimas? Greičio viršijimas? O gal KET numatyta, kokie pažeidimai gali būti netiriami arba tiriami kada nors?

Pateiksiu kasdienį pavyzdį: X mokykla mieste ir pėsčiųjų perėja šalia jos. Pėsčiųjų perėja iš abiejų pusių užstatyta automobiliais ir vaikai tampa nematomi eismo dalyviams. Pažeistos KET, tačiau pagal policijos logiką tai menkavertis pažeidimas. Jei vaikas žengs žingsnį ir jo nepastebės vairuotojas – vaikas gali būti sužeistas. Tuomet tai jau nebūtų tik eilinis KET pažeidimas, tačiau kalčiausias ir vėl būtų ,,kelių erelis" lakstęs prie mokyklos – nors net ir neidelio greičio užtektų kokiai nors traumai gauti.

REKLAMA

Policija sako, kad miestų savivaldybės turi pasitelkti savo darbuotojus blogai besiparkuojančių KET pažeidėjų medžioklei. Visgi savivaldybė pasakys, kad jie nesuspėja ir pajėgumai lyginant su policijos per maži, berods Vilniuje tėra 2 ekipažai tam reikalui. Galime daryti prielaidą, kad pajėgumai net ir neturint statistikos, bus policijos pusėje – tai didžiulė organizacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš ties sunku suprasti, kiek dar policijos funkcijų reikėtų nuimti, kad angelų sargų darbas taptų lengvesnis, kad jie visur galėtų suspėti? Ir kaip tai derinasi su savo naujųjų kolegų pasaugojimu? Įsivaizduokite, stovi 2 policijos pareigūnai ir saugo ,,trikojį". Ir taip kelias valandas, gal net visą dieną. Reiškia, kad kiekvienas trikojis iš darbo eliminuoja taip trūkstamus policijos pajėgumus.

REKLAMA

Trikojo biologiniai kolegos – stacionarūs ir vidutinio greičio matuokliai – savo darbą atlieka savarankiškai, tačiau policija nori įrodyti, jog jie kontroliuoja padėtį. Nes avaringiausi gatvių ruožai, atkarpos, jei yra tikrai tokie žinomi – senokai turėjo būti kontroliuojami stacionariais greičio matuokliais. Ir tai jau nebe pirmas kartas, kai policija švaistosi ir taip menkais savo žmogiškaisiais resursais, nors skundžiasi, jog pareigūnų turi per mažai, o darbo per daug.

REKLAMA

Keli pareigūnai ,,kontroliuoja" kaip vairuotojai važinėja per žiedines ir kitokias sankryžas Vilniuje, nors galbūt tas sankryžas tiesiog reikėjo modernizuoti ir įrengti estakadas, šviesoforus ar kitas priemones. Tačiau jie parodo, kad tikrai dirba, nors naudos iš to darbo – nėra tiek daug. Visuomenė būtų kur kas saugesnė, jei sostinėje būtų dirbama ties parkavimo problemomis, patruliuojant.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Miestas atrodo labai apleistas, netgi lyginant jį su Ryga ar Talinu, tačiau didžiulė organizacija, kaip policija su gan nemažu biudžetu ir daugybe pareigūnų siūlo miesto savivaldai pasiraitoti rankoves ir kibti į darbus turint juokingus pajėgumus. Arba dar pasiūlo piliečiams patiems imti telefonus/fotoaparatus į rankas ir eiti fiksuoti pažeidėjų. Kuo tai gali baigtis?

REKLAMA

Taip, kaip baigėsi tam piliečiui iš Vilniaus Šeškinės mikrorajono – buvo užpultas ir paviešinta jo asmenybė internete, kviečiant susidoroti su juo. Jei būtų pažeidimus fiksavęs policijos pareigūnas – to nebūtų buvę. Bet gi policija pataria – pamačius pažeidimus, fiksuoti ir siųsti jiems internetu.

REKLAMA

Žmogus ir užfiksavo – dabar tapo smurto auka, be to, pažeidėjams visuomet tampa žinoma to fiksuotojo asmenybė. Paprasti piliečiai turi atlikti policijos darbą nemokamai, tačiau su rizika savo sveikatai ir gyvybei. Jie saugo save ir bendruomenes nuo KET pažeidėjų, tačiau rizikuoja savo sveikata. Taigi galime konstatuoti liūdną faktą – Vilniuje, o turbūt ir visoje Lietuvoje, KET pažeidžiantys parkuotojai turi didelę laisvę tai daryti, kadangi: policija tai vertina kaip labai, labai mažą pažeidimą (alaus butelio vagystė iš parduotuvės turbūt būtų didesnis pažeidimas), todėl siūlo kreiptis į savivaldybės tarnautojus, kad tie fiksuotų pažeidimus (nors teturi p orą automobilių ir tikrai nesuspės) arba patiems fiksuoti (ir tapti smurto auka).

REKLAMA
REKLAMA

Gyvename Laisvoje Lietuvoje – laisvė daryti KET pažeidimus ir likti nenubaustam (trikojis gal ir nubaus, bet dvikojis – ne). Ginkimės, saugokimės patys ir padėkime vieni kitiems, nes policija nepadės.

Turite nuomonę šiuo ar kitais klausimais? Parašykite mums:

TURI NUOTRAUKŲ AR VIDEO MEDŽIAGOS ŠIA TEMA?
Atsiųsk mums!
SIŲSTI

Dėkojame! Medžiaga sėkmingai išsiųsta redaktoriui.

Peržiūrėjus, ji bus patalpinta į straipsnį.

SIŲSTI
arba
PRIDĖTI
Klaida: nuotrauka, kurią bandote įkelti, užima per daug vietos ... (kažkas panašaus)
Įkelkite savo turimas nuotraukas ar video medžiagą ir nurodykite savo kontaktinius duomenis, kad prireikus galėtume su jumis susisiekti.
PUBLIKUOTI
PUBLIKUOTI

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų