Ta pati moteris sako jau ne kartą turėjusi nepatogumų su pašto paslaugomis. Prieš mėnesį ji siuntėsi rūbą iš Kinijos. Kai siuntinys buvo Lietuvoje, Rasa turėjo gauti trumpąją žinutę, kad siunta pristatyta į paštą. Tačiau pranešimo negavo, todėl siuntinys buvo išsiųstas atgal. Šiuo metu moteris laukia, kol siuntinys vėl grįš į Lietuvą.
Kitas skaitytojas, kurio pavardė redakcijai žinoma, skundžiasi, kad jau kelintą kartą negauna SMS žinutės, turinčios pranešti apie atkeliavusį siuntinį. Dėl to jau du siuntiniai iškeliavo atgal pas siuntėją. Vienas siuntinys - registruotas protokolas iš policijos. Vyras sako negalintis patikėti, kad „Lietuvos paštas“ sugeba pradanginti tokius svarbius siuntinius.
„Lietuvos pašto“ duomenimis, adresato nepasiekia ir siuntėjui grąžinama apie 5 proc. visų siuntinių.
Dėl nesklandumų kaltina siuntėjus
„Lietuvos pašto“ atstovas Tomas Bašarovas sako, kad vilnietės, kurios siuntinys pateko į kito žmogaus rankas, atvejis yra žinomas. „Išnagrinėjus minėtą situaciją paaiškėjo, kad siuntėjui, pateikiant išsiųsto pirkinio (siuntos) informaciją buvo suklysta ir pateiktas svetimos siuntos registracijos numeris. Minimu registracijos numeriu siunta buvo įteikta tikrajam jos gavėjui, kurio kontaktiniai duomenys buvo nurodyti ant pašto siuntos. Klientei rekomenduojame kreiptis į siuntėją dėl siuntos registracijos numerio patikslinimo“, – rašoma „Lietuvos pašto“ atstovo komentare.
T. Bašarovas atkreipia dėmesį, kad viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl pašto korespondencija nepasiekia adresato - netaisyklingai adresuota siunta.
„Neretai pasitaiko atvejų, kai pašto siuntos, atkeliavusios iš užsienio šalių, nepasiekia gavėjų, nes ant siuntos nurodomas netikslus jo adresas. Tendencijos rodo, kad tokie atvejai yra dažni siuntoms, kurios atkeliauja iš Kinijos internetinių parduotuvių. Rekomenduojame gyventojams aiškiai (didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis) ir tiksliai nurodyti adresą, kuriuo bus siunčiama siunta. Pažymime, kad Lietuvos pašto darbuotojai įteikdami siuntas, pagal nustatytą tvarką sutikrina duomenis, esančius ant pašto siuntų, lydimuosiuose dokumentuose bei patikrina siuntą priimančiojo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Registruotosios siuntos ir siuntiniai pasirašytinai yra įteikiami tik gavėjui arba jo įgaliotam asmeniui“, – teigia „Lietuvos pašto“ atstovas.
Kada paštas informuoja SMS žinutėmis
„Lietuvos pašto“ informaciją apie atkeliavusį siuntinį adresatas turi gauti trumpąja žinute arba popieriniu pranešimu pašto dėžutėje. T. Bašarovas aiškina, kada turėtumėte sulaukti SMS žinutės ir kodėl kartais ji adresatų nepasiekia.
„Elektroniniu būdu, o ne gaunamųjų laiškų dėžutėse paliekamais popieriniais pranešimais, informuojame tuos Lietuvos pašto klientus, kurių kontaktiniai duomenys yra nurodyti ant jiems siunčiamų registruotųjų pašto siuntų. Ši paslauga palengvina ir paspartina siuntų atsiėmimą, todėl pastebime, kad vis dažniau ant siuntų šalia įprastų gavėjo rekvizitų yra nurodomi ir mobiliojo telefono numeris ir elektroninio pašto adresas.
Priežastys, kodėl adresatas negavo SMS žinutės, gali būti susijusios su neteisingai pateiktu arba visai nenurodytu gavėjo kontaktiniu telefono numeriu. Norint, kad apie neįteiktą ir pašte saugomą siuntą jos gavėjas būtų informuotas SMS žinute ar el. paštu, būtina adresuojant siuntą nurodyti tikslius papildomus gavėjo kontaktinius duomenis. Pasitaiko atvejų, kai mobiliojo telefono numeris užrašomas, nurodant nepakankamą skaitmenų skaičių, tad tokiu atveju siuntos gavėjas apie gautą siuntą yra informuojamas įprastiniu popieriniu pranešimu“, – sako pašto atstovas.