Apie tai daugiau – TV3 žinių reportaže.
Tarp kelių dešimčių, privačiame muziejuje, išrikiuotų senovinių, vertingų automobilių jis dar ne pats seniausias. Automobilių entuziasto Šarūno Žitkevčiaus kolekcijoje daugiau kaip pusšimtis technikos šedevrų.
„Iš stovinčių mašinų 1914 m „Peugeot“ vienas iš pirmųjų automobilių, kurie jau laisvai važinėjo gatvėmis, bet yra ir senesnių – turiu 1902 metų agregatą“, – sakė Šarūnas.
Išskirtinės ir automobilių istorijos, kai kurie jų priklausė karališkųjų šeimų nariams.
„Visiškai autentiškas Austrijos princo Alberto automobilis, 1924–1925 važiavęs lenktynėse Lemane“, – kalbėjo kolekcionierius.
Pamėgti ir Holivudo elito
Ir dievinti Holivudo aktorių ar kitų garsenybių.
„Mersedesas 600“ – šitas automobilis yra konkrečiai „Playboy“ įkūrėjo Hugh Hefnerio automobilis – su šituo važinėjo pats“, – sakė Š. Žitkevičius.
Kolekcijoje ir itin retas automobilis amerikietiškasis „Chevrolet Corvette“, pagamintas 1962 metais. Tokį automobilį, tiesa, ne konkrečiai minėtą vairavo ir garsioji amerikiečių aktorė Merilyn Monroe.
Kai kurie automobiliai, kaip 1933 m. pagamintas „Avions Voisin“, slepia ir filmo vertą istoriją.
„Prieš 5 metus vienas žmogus nusipirko pilį Prancūzijoje ir nutarė ją rekonstruoti. Kai pasiėmė pilies brėžinius, jis pamatė dar vieną patalpą atitvertą plytų siena. Sieną išvertė ir rado daug meno kūrinių, vertybių ir šitą automobilį“, – sakė kolekcininkas.
Automobilio modelis šeštajame dešimtmetyje vos nesužlugdė visos „Ford“ korporacijos.
„Fordo sūnus nusprendė paleist naują markę – tai buvo „Edcelis“, deja, markė gyvavo tik tris metus“, – minėjo Šarūnas.
O kaltas yra plačiai pasklidęs gandas, apie jo išvaizdą, esą automobilio priekinė dalis, radiatorius panaši į moterišką lytinį organą ir žmonės dėl to nustojo pirkt šį automobilį. Apie kiekvieną automobilį Šarūnas gali pasakot ilgiausias istorijas, bet visada priduria, kad visi jo turimi automobiliai važiuoja. Mat tai kolekcininkui svarbiausia.
„Kam reikalingas automobilis, jei jis nevažiuoja. Aišku, su juo gal sudėtinga išvažiuot su kažkuriuo į gatvę ir dalyvaut kaip pilnateisiam eismo dalyviui“, – kalbėjo kolekcionierius.
Prikeliami naujam gyvenimui
Ir visos mašinos naujam gyvenimui prikeliamos čia pat veikiančiose dirbtuvėse. Itin daug užsakymų atkeliauja iš svetur – atnaujinti retus eksponatus jo komandai patiki ir užsienio muziejai, o restauravimo procesas kartais trunka metų metus.
„Nuo 1 metų iki 2. Automobilį nesudėtingą restauruoti, jei reikia restauruoti ypatingus, senus, vienetinius automobilius, kuriems reikia gaminti detales – jų reikia ieškoti, tai gali tęstis ir dešimtmečiais“, – sakė Šarūnas.
Šio privataus muziejaus durys atviros ir lankytojams, tik norint apžiūrėti unikalius automobilius laiką su kolekcininku reikia suderinti iš anksto.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.