Tačiau, anot mamos, Švietimo agentūra pusmetį teikė vilties, kad dalis užduočių bus testo forma, kaip įpratęs vaikas, bet prieš pat patikrinimą sužinojo, kad turi laikyti kaip visi. Agentūra spragų savo darbe neįžvelgia.
Cerebrinio paralyžiaus į vežimėlį įsodintas vilnietis Jokūbas atvažiavo laikyti matematikos Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, arba, kaip sako mokinai ir mokytojai – laikyti PUPPų. Virš 9 balų vidurkiu besimokančio dešimtoko mama Irma Mickevičiūtė netrukus sužinojo, kad dalies užduočių jis negalės atlikti. Tik ne dėl to, kad nemoka skaičiuoti, o dėl to, kad jos ne testo formos, kaip jis mokykloje atsiskaitinėjo 10 metų.
„Iš visų, kiek buvo, man atrodo, 31, tiksliai nepasakysiu – dvi užduotis, kurioms turėjo galimybes, Jokūbas atliko“, – sakė Irma.
Jokūbo mama nuo rugsėjo su mokykla iš Švietimo agentūros bandė sužinoti, ar tik „Taip“ arba „Ne“ atsakinėjančiam sūnui, užduotys gali būti pateiktos testo forma.
„Nežadėjo visko pritaikyti, bet dalį lietuvių kalbos ir matematikos užduočių pritaikyti, o kurių užduočių nepavyks pritaikyti, tada pritaikys koeficientą“, – tikino moteris.
Pavasarį mama sužinojo, kad Švietimo agentūra užduočių į testo formą nekeis.
„Suprato, kad negali, nes neturi specialistų, ir tiesiog nusprendė, kad nieko nedarys“, – sakė Irma.
Agentūros atsakymas pribloškė
Mokykla raštą iš Švietimo agentūros, kad užduočių neadaptuos, gavo vos dieną prieš pat pirmąjį – lietuvių kalbos – patikrinimą.
Vos gavusi raštą, kad testo nebus, mokyklos administracija puolė skambinti Švietimo agentūrai. Ką išgirdo – pribloškė.
„Garsiakalbis buvo įjungtas, mes visi girdėjom. Tiesiog Nacionalinio švietimo agentūros specialistė pasakė, kad mama paskambino ir atsisakė“, – pasakojo Irma.
„Šitas atsakymas buvo, nustebino ir mus“, – patvirtino Vytauto Didžiojo gimnazijos direktoriaus pavaduotoja Elza Griškevič.
Jokūbo mama tvirtina, kad ji agentūrai nesakė, jog sūnus patikrinimo nelaikys. Irma dėl pagalbos skambino ir agentūros direktoriui.
„Jis pasakė man, kad tikrai nesikiš ir nieko nedarys“, – tikino moteris.
„Negaliu komentuoti ir šiuo atveju nemanau, kad agentūra turėtų komentuoti“, – nedaugžodžiavo Nacionalinės švietimo agentūros direktorius Simonas Šabanovas.
Ministrė žada situacija pasidomėti
Irmai skaudu, kad gražiai apie įtraukųjį ugdymą suokiantys švietimo klerkai, atėjus atsiskaitymo laikui, anot mamos, pamiršta, kad pagal specialią metodiką besimokiusiam Jokūbui reikia ir specialaus atsiskaitymo.
„Mes, kaip įgyvendinančioji institucija remiamės patvirtinta tvarka. – Bet ar tinka jums ta tvarka? – Tai, kaip ir minėjau, man atrodo, universalaus dizaino principai“, – sakė S. Šabanovas.
Šią istoriją išgirdusi švietimo ministrė Raminta Popovienė žadėjo ja pasidomėti giliau.
„Tai nėra normalu. Aš nepakomentuosiu dabar, ką pasakėte, kad jeigu vienaip sakė, po to buvo nepadaryta, o po to vėl kitaip traktuojama. Tikrai tokios situacijos jos neturi būti“, – kalbėjo ministrė.
Tačiau dėl užduoties formos ministrė dar linkusi pasvarstyti.
„Ar atsiskaitymo metodas turi būti adaptuotas, ar turi su visais vienodai? Kadangi siekiama to pačio bendro išsilavinimo, tai priimtas sprendimas buvo toks. Bet, kaip aš sakau, priimti sprendimai ne visada gali būti tokie, kokie jie yra, juos galima keisti“, – sakė R. Popovienė.
Dabar pagal galiojančią tvarką specialių poreikių turintiems vaikams patikrinimui duodama daugiau laiko, gali talkinti švietimo pagalbos specialistas, pavyzdžiui, perskaityti užduotį, o vertinant atsakymus pritaikomas koeficientas.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:























































































































































































































