Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
„Toyota Auris" - kompaktiškas hečbekas, kuris prieš septynis metus pakeitė ilgametį „Corolla" modelį. Na iš dalies, nes edanas ir toliau dėvėjo „Corolla" vardą, kompaktiškas hečbekas gavo „Auris" vardą.
Kompanija dar 2007 metais, kai pristatinėjo pirmosios kartos „Auris" modelį, teigė, jog siekia sukurti patrauklesnio, jaunatviškesnio ir įdomesnio automobilio įvaizdį. Kompanijos įdėtos pastangos kuriant naująjį hečbeką atrodė tikrai įspūdingos. Dizainas buvo kurtas su mintimi apie senojo žemyno pirkėjus, kuriems yra pakankamai sunku įtikti. Interjeras turėjo tikrąją ta žodžio prasme atgaivinti širdį, tačiau galutinis produktas parodė, jog „Toyota" paskutinę minutę pabijojo rizikuoti ir pasirinko pakankamai konservatyvų ir saugų kelią.
Naujos kartos „Auris" išvaizda yra tikras šviežio oro gūsis
Nauja kryptis
Aštrėjant kritikos strėlėms, kompanija nusprendė paskirti naują automobilių dizaino vadovą ir žengti radikalesniu ir truputėlį rizikingesniu keliu. Puikus to pavyzdys yra bendras „Toyota" ir „Subaru" kompanijų vaisius - „GT86 / BRZ". Sulaukęs daugybės apdovanojimų ir pagyrimų, „Toyota" turėjo pradėti galvoti apie naujos kartos „Auris" hečbeką, kuriam buvo paskirta tokia pati misija, kaip ir sportiškajam „GT86". Būti jaunatvišku, patraukliu, sportišku automobiliu, tačiau neprarasti dviejų pagrindinių „Toyota" markės modelių savybių - patikimumo ir patrauklių kainų.
Praeitų metų, Paryžiaus automobilių parodoje, „Toyota" oficialiai pristatė antrosios kartos „Auris" hečbeką, kuris pateikė tikrai nemažą siurprizą. Pristatymo metu, „Toyota" kompanijos prezidentas Akio Toyoda teigė, jog pagrindiniai uždaviniai inžinieriams buvo sukurti automobilį, kuris būtų lengvesnis, dinamiškesnis, turėtų daugiau bazinės įrangos, o automobilio išlaikymas būtų dar pigesnis. Vis dėlto šie teiginiai visiems pro vieną ausį įėjo ir pro kitą išėjo, nes daugelis nagrinėjo ir apžiūrinėjo pakankamai radikalią ir „Toyota" markės modeliams nebūdinga išvaizdą.
Galime tik padėkoti „Toyota" vadovams, jog davė dizaineriams šiek tiek laisvės ir leido sukurti efektingai atrodančio automobilio dizainą. Galime tik rankomis paploti ir pagirti dizainerius, kurie sukūrė automobilio eksterjerą, kuris arba patinka arba ne. Tokį patį triuką padarė „Ford", kai 1998 metais pristatė pirmosios kartos „Focus". Tokio tipo automobiliai, kurių išvaizda yra ne konservatyvi, o šiek tiek radikalesnė, sukelia daugybę diskusijų ir traukia jaunus žmones, kurie ieško alternatyvų šio segmento populiariausiems. Mums turbūt nereikėtų priminti aštuntos kartos „Honda Civic" sėkmės istorijos jaunesnių pirkėjų tarpe?
Jeigu buvote susidūręs su pirmosios kartos „Auris" ar net su „Corolla" modeliais, turbūt prisiminsite kokie paprasti, neįdomūs, tačiau pakankamai tvirti, buvo šių modelių interjerai. Naujos kartos „Auris" interjeras bando sekti eksterjero pėdomis. Gan tradicinį centrinės konsolės išdėstymas pasikeitė. Per vidurį sumontuotas didelis, lietimui jautrus ekranas, žemiau keli mygtukai valdantys oro apipūtimą. Atrodo, jog „Toyota" dizaineriai kurdami automobilio interjerą galvojo apie paprastumą, nes surasti ir suprasti visus prietaisus yra beprotiškai lengva. Kiekvienas mygtukas yra ten, kur galima tikėtis. Tiesa, mažas pastebėjimas, jog „Auris" neatsikratė tradicinio skaitmeninio laikrodžio, kuris sumontuotas šalia oro apipūtimo angų.
Didžiausias pasikeitimas mūsų akimis yra erdvė salone. Nors ratų bazė yra tokia pati, kaip ir ankstesnio modelio. Kompanija kurdama sėdynes atsižvelgė į tai, jog vairuotojui ir keleiviams būtų pakankamai erdvės kojoms. Nesvarbu kur atsisėsite, priekyje ar gale, vietos visiems turėtų užtekti. Taip pat mažas ir malonus pakitimas, jog galinės durys atsidaro šiek tiek plačiau, todėl įlipimas į automobilį tampa lengvesnis įvairaus sudėjimo žmonėms.
Tačiau palaukite, geros naujienos dar nesibaigė. Kadangi naujos kartos modelis yra 51 milimetru ilgesnis, o galinė automobilio dalis yra truputį kampuotesnę, naujasis „Auris" turi didesnę bagažinę negu jo pirmtakas. „Auris" pasiūlys 360 litrų dydžio bagažinę. Tiek pat siūlo beveik visi šio segmento automobilio, išskyrus „Volkswagen Golf" ir „Honda Civic", kurie atitinkamai siūlo 380 ir 477 litrų dydžio bagažinę.
„GT86" genai
„Toyota" neslėpė, jog naujasis „GT86" bus pavyzdys visiems naujiems markės modeliams dinamiškumo ir valdymo savybių srityje. Norėdami įrodyti, jog kompanija nejuokauja, naujasis „Auris" turi žemesnę stogo liniją, bendras automobilio svoris yra 40 kilogramų mažesnis, automobilio aukštis nuo žemės yra 10 milimetrų mažesnis, o gravitacijos centras taip pat žemiau.
Atrodo, jog visi šie patobulinimai duos nemažai grąžos valdymo savybių srityje. Neįprastai lengvas ir greitas vairo mechanizmas leidžia automobiliui keisti važiavimo kryptį žaibiškai. Esant net ir nelabai lygiai kelio dangai ir automobilį spaudžiant prie ribos, „Auris" išlieka stabilus ir neišduoda silpnumo požymių. Reikėtų tik pasidžiaugti, jog „Auris" dabar bent jau galės stoti į kovą su segmento geriausiais ir iškart nepasiduoti. Prie informatyvaus vairo mechanizmo darbo prisideda ir pakankamai tiksli mechaninę pavarų dėžė. Gali nuskambėti kvailai, tačiau „Auris" pavarų dėžė jaučiasi mechaniška, o ne dirbtinė, kaip daugelyje šio segmento automobilių.
Pats pakabos darbas mūsų nenustebino. Kaip ir daugelis šio segmento automobilių, „Auris" važiuoklės nustatymai yra kažkur per viduriuką tarp komforto ir standumo.
Ekologija
Tokiu principu, daugelis automobilių gamintojų kuria naujus automobilius. „Toyota" nėra išimtis, nes pasak kompanijos atstovų, senajame žemyne tikimasi, kad net 2/3 visų parduotų „Auris" automobilių sudarys hibridai ir modeliai su dyzeliniais agregatais. Benzininiai turėtų sudaryti labai mažą dalį pardavimų.
„Auris" yra komplektuojamas su dviem benzininiais ir dviem dyzeliniais agregatais. Benzininių variklių gamą sudaro 1,33 ir 1,6 litro agregatai, kurie išvysto 99 arba 132 arklio galias. Dyzelinių variklių gamą sudaro 1,4 ir 2 litrų motorai, kurių galia svyruoja nuo 90 iki 126 arklio galių. Tuo tarpu hibridinė modifikacija yra aprūpinta 1,8 litro benzininiu motoru, kuris išvysto 136 arklio galias.
Mūsų bandytas automobilis turėjo 1,4 litro dyzelinį agregatą, kuris išvysto 90 arklio galių ir 205 NM sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/h gali įsibėgėti per 12,5 sekundės, sugebėtų pasiekti 180 km/h maksimalų greitį, išmes vos 109 g/km CO2 ir turėtų sunaudoti vos 4,2 litro degalų šimtui kilometrų.
Pirmi įspūdžiai tikrai neblogi. Regis, jog „Toyota" inžinieriai šį variklį konstravo tiems pirkėjams, kurie 99,9 % laiko praleidžia mieste. Variklio nereikia gręžti iki maksimumo, kad spėtume su srautu, nes 205 NM sukimo momentas apie save primena ties 1800 sūkių riba. Reikalai pakrypsta ne į gerąją pusę, kai su automobiliu reikia išvažiuoti į užmiestį. Jeigu dažnai keliaujate greitkeliu, užteks pasiekti norimą greitį ir to užteks, tačiau jeigu esate neramaus būdo vairuotojas ir mėgstate aplenkti lėtesnius eismo dalyvius, pasiūlysime rinktis galingesnį 2 litrų agregatą.
Variklis tokiai aplinkai tiesiog nėra skirtas. Nesvarbu, jeigu ir įjungsite žemesnį bėgį ir paspausti akceleratoriaus pedalą kiek leidžia grindų gylis. 1,4 litro agregatas stengiasi iš visų jėgų, kaip lenktynėms skirtas vėžlys. Visgi toks nelabai azartiškas variklio charakteris turėtų patikti tiems, kas mėgsta keliauti taupiai.
Praktiškoji „Auris" pusė yra viena stipriausių
Nors gamintojas oficialiai deklaruoja, jog šis dyzelinis agregatas suvartos 4,2 litro degalų šimtui kilometrų, mūsų bandymo metu pavyko pasiekti 4,9 litro vidutines sąnaudas. Važiavome ir mieste ir greitkelyje ir užmiesčio keliais, tačiau borto kompiuteris niekaip nenorėjo išjudinti vidutinių kuro sąnaudų rodiklių.
Mūsų manymu, norint pasivyti konkurentus ir suvartoti panašų kiekį kuro, reikėtų rinktis brangesnį ir galingesnį 2 litrų dyzelinį agregatą.
Žūtbūtine kova
„Toyota" vienintelis tokio tipo automobilis turi pakankamai sunkią užduotį - išsikovoti vietą po saulę tarp itin stiprių varžovų. Kad ir koks geras būtų automobilis, viską nulemia kainų politika.
Mūsų bandytas automobilis su „Active" įrangos lygiu kainuoja nuo 67,350 litų. Tuo tarpu bazinis modelis su 1,4 litro dyzeliniu agregatu kainuoja nuo 64,080 litų. Modelis su galingesniu 2 litrų dyzeliniu agregatu kainuoja nuo 72,700 litų, hibridinis modelis nuo 78,360 litų, o pati pigiausia „Auris" modifikacija su 1,33 litro benzininiu agregatu kainuoja nuo 52,260 litų.
Mygtukų margumynas
Naujasis „Auris" atspindi naują kompanijos dizaino kalbą
Konkurentai
Taigi, kas pagrindiniai šio modelio konkurentai? Be abejo aršusis „Volkswagen Golf". Taip pat pasirinkimų sąraše gali būti „Citroen C4", „Ford Focus", „Hyundai i30/Kia Cee'd", „Opel Astra", „Peugeot 308" ar „Renault Megane".
Trumpai pažvelkime į tris pagrindinius į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį.
„Toyota Auris" - kompaktiškas hečbekas, kuris prieš septynis metus pakeitė ilgametį „Corolla" modelį. Na iš dalies, nes edanas ir toliau dėvėjo „Corolla" vardą, kompaktiškas hečbekas gavo „Auris" vardą.
Kompanija dar 2007 metais, kai pristatinėjo pirmosios kartos „Auris" modelį, teigė, jog siekia sukurti patrauklesnio, jaunatviškesnio ir įdomesnio automobilio įvaizdį. Kompanijos įdėtos pastangos kuriant naująjį hečbeką atrodė tikrai įspūdingos. Dizainas buvo kurtas su mintimi apie senojo žemyno pirkėjus, kuriems yra pakankamai sunku įtikti. Interjeras turėjo tikrąją ta žodžio prasme atgaivinti širdį, tačiau galutinis produktas parodė, jog „Toyota" paskutinę minutę pabijojo rizikuoti ir pasirinko pakankamai konservatyvų ir saugų kelią.
Naujos kartos „Auris" išvaizda yra tikras šviežio oro gūsis
Nauja kryptis
Aštrėjant kritikos strėlėms, kompanija nusprendė paskirti naują automobilių dizaino vadovą ir žengti radikalesniu ir truputėlį rizikingesniu keliu. Puikus to pavyzdys yra bendras „Toyota" ir „Subaru" kompanijų vaisius - „GT86 / BRZ". Sulaukęs daugybės apdovanojimų ir pagyrimų, „Toyota" turėjo pradėti galvoti apie naujos kartos „Auris" hečbeką, kuriam buvo paskirta tokia pati misija, kaip ir sportiškajam „GT86". Būti jaunatvišku, patraukliu, sportišku automobiliu, tačiau neprarasti dviejų pagrindinių „Toyota" markės modelių savybių - patikimumo ir patrauklių kainų.
Praeitų metų, Paryžiaus automobilių parodoje, „Toyota" oficialiai pristatė antrosios kartos „Auris" hečbeką, kuris pateikė tikrai nemažą siurprizą. Pristatymo metu, „Toyota" kompanijos prezidentas Akio Toyoda teigė, jog pagrindiniai uždaviniai inžinieriams buvo sukurti automobilį, kuris būtų lengvesnis, dinamiškesnis, turėtų daugiau bazinės įrangos, o automobilio išlaikymas būtų dar pigesnis. Vis dėlto šie teiginiai visiems pro vieną ausį įėjo ir pro kitą išėjo, nes daugelis nagrinėjo ir apžiūrinėjo pakankamai radikalią ir „Toyota" markės modeliams nebūdinga išvaizdą.
Galime tik padėkoti „Toyota" vadovams, jog davė dizaineriams šiek tiek laisvės ir leido sukurti efektingai atrodančio automobilio dizainą. Galime tik rankomis paploti ir pagirti dizainerius, kurie sukūrė automobilio eksterjerą, kuris arba patinka arba ne. Tokį patį triuką padarė „Ford", kai 1998 metais pristatė pirmosios kartos „Focus". Tokio tipo automobiliai, kurių išvaizda yra ne konservatyvi, o šiek tiek radikalesnė, sukelia daugybę diskusijų ir traukia jaunus žmones, kurie ieško alternatyvų šio segmento populiariausiems. Mums turbūt nereikėtų priminti aštuntos kartos „Honda Civic" sėkmės istorijos jaunesnių pirkėjų tarpe?
Jeigu buvote susidūręs su pirmosios kartos „Auris" ar net su „Corolla" modeliais, turbūt prisiminsite kokie paprasti, neįdomūs, tačiau pakankamai tvirti, buvo šių modelių interjerai. Naujos kartos „Auris" interjeras bando sekti eksterjero pėdomis. Gan tradicinį centrinės konsolės išdėstymas pasikeitė. Per vidurį sumontuotas didelis, lietimui jautrus ekranas, žemiau keli mygtukai valdantys oro apipūtimą. Atrodo, jog „Toyota" dizaineriai kurdami automobilio interjerą galvojo apie paprastumą, nes surasti ir suprasti visus prietaisus yra beprotiškai lengva. Kiekvienas mygtukas yra ten, kur galima tikėtis. Tiesa, mažas pastebėjimas, jog „Auris" neatsikratė tradicinio skaitmeninio laikrodžio, kuris sumontuotas šalia oro apipūtimo angų.
Didžiausias pasikeitimas mūsų akimis yra erdvė salone. Nors ratų bazė yra tokia pati, kaip ir ankstesnio modelio. Kompanija kurdama sėdynes atsižvelgė į tai, jog vairuotojui ir keleiviams būtų pakankamai erdvės kojoms. Nesvarbu kur atsisėsite, priekyje ar gale, vietos visiems turėtų užtekti. Taip pat mažas ir malonus pakitimas, jog galinės durys atsidaro šiek tiek plačiau, todėl įlipimas į automobilį tampa lengvesnis įvairaus sudėjimo žmonėms.
Tačiau palaukite, geros naujienos dar nesibaigė. Kadangi naujos kartos modelis yra 51 milimetru ilgesnis, o galinė automobilio dalis yra truputį kampuotesnę, naujasis „Auris" turi didesnę bagažinę negu jo pirmtakas. „Auris" pasiūlys 360 litrų dydžio bagažinę. Tiek pat siūlo beveik visi šio segmento automobilio, išskyrus „Volkswagen Golf" ir „Honda Civic", kurie atitinkamai siūlo 380 ir 477 litrų dydžio bagažinę.
„GT86" genai
„Toyota" neslėpė, jog naujasis „GT86" bus pavyzdys visiems naujiems markės modeliams dinamiškumo ir valdymo savybių srityje. Norėdami įrodyti, jog kompanija nejuokauja, naujasis „Auris" turi žemesnę stogo liniją, bendras automobilio svoris yra 40 kilogramų mažesnis, automobilio aukštis nuo žemės yra 10 milimetrų mažesnis, o gravitacijos centras taip pat žemiau.
Atrodo, jog visi šie patobulinimai duos nemažai grąžos valdymo savybių srityje. Neįprastai lengvas ir greitas vairo mechanizmas leidžia automobiliui keisti važiavimo kryptį žaibiškai. Esant net ir nelabai lygiai kelio dangai ir automobilį spaudžiant prie ribos, „Auris" išlieka stabilus ir neišduoda silpnumo požymių. Reikėtų tik pasidžiaugti, jog „Auris" dabar bent jau galės stoti į kovą su segmento geriausiais ir iškart nepasiduoti. Prie informatyvaus vairo mechanizmo darbo prisideda ir pakankamai tiksli mechaninę pavarų dėžė. Gali nuskambėti kvailai, tačiau „Auris" pavarų dėžė jaučiasi mechaniška, o ne dirbtinė, kaip daugelyje šio segmento automobilių.
Pats pakabos darbas mūsų nenustebino. Kaip ir daugelis šio segmento automobilių, „Auris" važiuoklės nustatymai yra kažkur per viduriuką tarp komforto ir standumo.
Ekologija
Tokiu principu, daugelis automobilių gamintojų kuria naujus automobilius. „Toyota" nėra išimtis, nes pasak kompanijos atstovų, senajame žemyne tikimasi, kad net 2/3 visų parduotų „Auris" automobilių sudarys hibridai ir modeliai su dyzeliniais agregatais. Benzininiai turėtų sudaryti labai mažą dalį pardavimų.
„Auris" yra komplektuojamas su dviem benzininiais ir dviem dyzeliniais agregatais. Benzininių variklių gamą sudaro 1,33 ir 1,6 litro agregatai, kurie išvysto 99 arba 132 arklio galias. Dyzelinių variklių gamą sudaro 1,4 ir 2 litrų motorai, kurių galia svyruoja nuo 90 iki 126 arklio galių. Tuo tarpu hibridinė modifikacija yra aprūpinta 1,8 litro benzininiu motoru, kuris išvysto 136 arklio galias.
Mūsų bandytas automobilis turėjo 1,4 litro dyzelinį agregatą, kuris išvysto 90 arklio galių ir 205 NM sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/h gali įsibėgėti per 12,5 sekundės, sugebėtų pasiekti 180 km/h maksimalų greitį, išmes vos 109 g/km CO2 ir turėtų sunaudoti vos 4,2 litro degalų šimtui kilometrų.
Pirmi įspūdžiai tikrai neblogi. Regis, jog „Toyota" inžinieriai šį variklį konstravo tiems pirkėjams, kurie 99,9 % laiko praleidžia mieste. Variklio nereikia gręžti iki maksimumo, kad spėtume su srautu, nes 205 NM sukimo momentas apie save primena ties 1800 sūkių riba. Reikalai pakrypsta ne į gerąją pusę, kai su automobiliu reikia išvažiuoti į užmiestį. Jeigu dažnai keliaujate greitkeliu, užteks pasiekti norimą greitį ir to užteks, tačiau jeigu esate neramaus būdo vairuotojas ir mėgstate aplenkti lėtesnius eismo dalyvius, pasiūlysime rinktis galingesnį 2 litrų agregatą.
Variklis tokiai aplinkai tiesiog nėra skirtas. Nesvarbu, jeigu ir įjungsite žemesnį bėgį ir paspausti akceleratoriaus pedalą kiek leidžia grindų gylis. 1,4 litro agregatas stengiasi iš visų jėgų, kaip lenktynėms skirtas vėžlys. Visgi toks nelabai azartiškas variklio charakteris turėtų patikti tiems, kas mėgsta keliauti taupiai.
Praktiškoji „Auris" pusė yra viena stipriausių
Nors gamintojas oficialiai deklaruoja, jog šis dyzelinis agregatas suvartos 4,2 litro degalų šimtui kilometrų, mūsų bandymo metu pavyko pasiekti 4,9 litro vidutines sąnaudas. Važiavome ir mieste ir greitkelyje ir užmiesčio keliais, tačiau borto kompiuteris niekaip nenorėjo išjudinti vidutinių kuro sąnaudų rodiklių.
Mūsų manymu, norint pasivyti konkurentus ir suvartoti panašų kiekį kuro, reikėtų rinktis brangesnį ir galingesnį 2 litrų dyzelinį agregatą.
Žūtbūtine kova
„Toyota" vienintelis tokio tipo automobilis turi pakankamai sunkią užduotį - išsikovoti vietą po saulę tarp itin stiprių varžovų. Kad ir koks geras būtų automobilis, viską nulemia kainų politika.
Mūsų bandytas automobilis su „Active" įrangos lygiu kainuoja nuo 67,350 litų. Tuo tarpu bazinis modelis su 1,4 litro dyzeliniu agregatu kainuoja nuo 64,080 litų. Modelis su galingesniu 2 litrų dyzeliniu agregatu kainuoja nuo 72,700 litų, hibridinis modelis nuo 78,360 litų, o pati pigiausia „Auris" modifikacija su 1,33 litro benzininiu agregatu kainuoja nuo 52,260 litų.
Mygtukų margumynas
Naujasis „Auris" atspindi naują kompanijos dizaino kalbą
Konkurentai
Taigi, kas pagrindiniai šio modelio konkurentai? Be abejo aršusis „Volkswagen Golf". Taip pat pasirinkimų sąraše gali būti „Citroen C4", „Ford Focus", „Hyundai i30/Kia Cee'd", „Opel Astra", „Peugeot 308" ar „Renault Megane".
Trumpai pažvelkime į tris pagrindinius į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį.