Vis dėlto, „Ford“ valdymo laikotarpiu „Volvo“ ne tik prarado dalį charizmos, bet ir buvo įveltas į masinį komponentų dalijimąsi su „
Mazda“ ir „
Ford“. Vertinant vien per markės prestižo prizmę – tai nebuvo geras sprendimas.
Nepaisant „Ford“ pastangų sumenkinti „Volvo“ markės įvaizdžio, vėliau į Kinijos „Zhejiang Geely Holding Group“ koncerno rankas patekusi „Volvo“, regis, sugebėjo prisikelti iš pelenų. Visiškai naują istorijos lapą atvertusi „Volvo“ ne tik sugebėjo atsikratyti „Ford“ eros šleifo, bet ir sugebėjo daugelyje sričių pasivyti savo konkurentus. Be to, „Volvo“ tuo pačiu sugebėjo išlaikyti principinę poziciją automobilių saugumo atžvilgiu.
Po tai kai „Volvo“ pristatė naujos kartos 90 serijos modelių gamą („
S90“, „
V90“ ir „
XC90“), švedai visų įvertinimui pateikė 60 serijos šeimą („
S60“, „
V60“ ir „
XC60“), kuri šiandien sudaro liūto dalį „Volvo“ markės pardavimų, ir dėl to nereikėtų stebėtis.
DIZAINAS
Kaip ir didesnieji 90-sios serijos modeliai, taip ir 60-osios serijos šeima buvo sulipdyta iš praktiškai tų pačių ingredientų. Platforma, pakabos sistemos, varikliai, keturių varančiųjų ratų pavara, automatinė pavarų dėžė ir dar daugelis kitų komponentų yra identiški. Visgi, tai galime laikyti privalumu, mat tai padeda išlaikyti optimalius automobilio eksploatacijos kaštus.
Panašias išvadas galima priimti vertinant automobilio dizainą. Vizualiai automobilis atrodo kaip truputėlį sumažinta „XC90“ kopija. Priekyje – „Volvo“ vizitine kortele tapusios radiatoriaus grotelės ir žibintai, kuriuose yra integruotas „Toro kūjis“. Žvelgiant toliau, pastebėsite neagresyvias, modernias ir tuo pačiu santūrumą propaguojančias formas. Visą tai vainikuoja vertikalūs galiniai žibintai, kurie simbolizuoja dar vieną faktą – „Volvo“ tradicijas, mat visi šios markės universalai nuo pat „850“ laikų turėdavo ilgus, vertikalius galinius žibintus.
Atkreipkite dėmesį:
- Buvo užfiksuota nemažai pranešimų dėl prastai suprojektuotos tarpinės tarp galinių durelių ir sparno. Dėl šio trūkumo bet kokie nešvarumai sugeba patekti į vidų. Be to, purvas ar smėlis kaupiasi vidinėje durų pusėje. Dėl to, ilgalaikėje perspektyvoje, ten gali atsirasti korozijos židiniai. Iš tiesų, pirkdami naudotą „XC60“ atkreipkite dėmesį būtent į apatinę galinių durelių būklę;
- Priekinių radiatoriaus grotelių dizainas – gražus, bet nėra praktiškas. Grotelių tarpai yra tiesiog per dideli, todėl per juos į variklio skyrių gali patekti akmenukai ar didesnį vamzdžiai, kurie, anksčiau ar vėliau, pažeis radiatorių. Verta pažymėti, jog naujesni modeliai (arba su dyzeliniu varikliu) turi aktyvias radiatoriaus groteles, kurios gali atverti ar užverti oro paėmimo angas;
- Nesandarus stoglangis – dar viena gerai žinoma problema, tad pirkdami naudotą „XC60“ įsitikinkite, jog stoglangio gumos nėra nusidėvėjusios ir ar salone nėra drėgmės požymių. Taip pat nepatingėkite pažvelgti į atsarginiam ratui skirtą vietą. Ten labai dažnai galima surasti pirmuosius drėgmės požymius;
- Atkreipkite dėmesį į priekinio ir galinio buferio bei priekinio stiklo būklę. Šių detalių pažeidimai gali neigiamai paveikti už jų sumontuotus saugos sistemos komponentus, kurių remontas ar keitimas tikrai nebus pigus;
INTERJERAS
Panaši tendencija vyrauja ir automobilio viduje. Interjero apipavidalinimas – praktiškai identiškas 90-os serijos modeliams. Prietaisų skydelis – taip pat skaitmeninis, o centrinėje konsolėje – vertikalus lietimui jautrus ekranas, o po juo keletas mygtukų, kurie leidžia įjungti avarinį signalą ir galinio lango šildymą, didžiulis bei labai malonus liesti ratukas, kurio dėka galite pagarsinti, patildyti arba sustabdyti savo mėgstamą dainą.
Vertinant vien per jaukumo prizmę, „Volvo“ specialistus reikėtų pagirti, nes sėdėdamas vairuotojo ar keleivio vietoje jautiesi, jog sėdi automobilyje, už kurį sumokėti pinigai atsiperka su kaupu. Pavyzdžiui, apatinė durelių dalis yra pagaminta iš minkšto, malonaus liesti, įbrėžimams nejautraus plastiko. Nors tai – smulkmena, bet kai kuriuose analoguose, ne akių lygyje sumontuotos detalės labiau tiktų „
Kia Ceed“, o ne prestižinės klasės modeliui.
Neišskirtiniai, bet malonūs pojūčiai apima sėdint kapitono kėdėje. „Volvo“, regis, nesistengė išradinėti dviračio iš naujo ir vietoje to susikoncentravo į funkcionalumą ir paprastumą. Pavyzdžiui, skaitmeninis prietaisų skydelis neturi gausybės personalizavimo galimybių, o ir jame rodomos informacija gausa nusileidžia „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ analogams. Ar tai privalumas, ar trūkumas, tai reikėtų įvertinti individualiai.
Tą patį reikėtų pasakyti ir apie „Sensus“ vardu pavadintą (nuo 2021 m. į „XC60“ diegiama „Android Automotive“) multimedijos sistemą. Šios multimedijos sistemos valdymas pagrįstas planšetinio kompiuterio koncepcija, todėl jos valdymo efektyvumas priklausys kaip lengvai prisijaukinate technologijas.
Pagrindiniame ekrane esantys keturi moduliai perteikia tam tikrą, pagal gamintojo sumanymą, informaciją, tačiau, vėlgi, dėl mums nesuprantamų priežasčių, „Volvo“ neleidžia pagrindiniame ekrane naudoti tik kiekvienam vairuotojui naudingus modulius. Taipogi, „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ integracija, švelniai tariant, yra tik vidutiniška.
Didžiausia „Sensus“ sistemos silpnybė – navigacijos sistema. Ji – tiesiog tragiška. Automobilyje naudojamų procesorių pajėgumai yra akivaizdžiai per maži, jog padėtų užtikrinti sklandų sistemos veikimo darbą, o pačių žemėlapių detalumas bei instrukcijų pateikimas nusileidžia net „
Dacia“ automobiliuose naudojamai navigacijos sistemai.
Klaikią navigacijos sistemą, tiesą sakant, atsveria „Volvo“ įdirbis garso sistemų departamente. Priklausomai nuo įrangos lygio, automobilyje galite rasti „Volvo High Performance“, „Harman Kardon“ arba „Bowers & Wilkins“ garso sistemas. Jeigu esate melomanas, būtinai ieškokite egzemplioriaus su „Bowers & Wilkins“ garso sistema, dėl kurios tikrai nesinorės išlipti iš automobilio. Net ir pasiekus galutinį tikslą.
Kaip ir priklauso tokios klasės automobiliui, jame sėdėsite įpareigojančiai aukštai, ant sėdynių (jos aprengtos priežiūrai reiklia medžiaga, kurios siūlo pakankamai padorų kompromisą tarp komforto ir šoninio prilaikymo.
Galinės sėdynės palieka praktiškai tokį patį įspūdį – komforto lygis pakankamas, tačiau tikrai nevertas papildomų, atskirų pagyrų, dėl kurių „XC60“ žandai pradėtų raudonuoti nuo komplimentų gausos.
Vis dėlto, dėl didesnio susitelkimo į keleivių patogumą, šiek tiek nukentėjo bagažinės tūris. 505 litrų talpos bagažinės tūris tikrai neprilygsta konkurentams, tačiau jos plotis ir forma iš dalies gali atsverti tūrio trūkumą.
Atkreipkite dėmesį:
- Elektroninių prietaisų prikimštas „Volvo XC60“ gana stipriai apkrauna automobilio akumuliatorių. Norint išvengti didesnių rūpesčių, atsižvelkite į akumuliatoriaus būklę arba, geriausia, įsigiję naudotą „Volvo XC60“, iškart pasikeiskite akumuliatorių. Ir į ne bet kokį, o gamintojo rekomendacijas atitinkantį analogą;
- Multimedijos sistema ne visuomet yra linkusi sklandžiai veikti. Lietimui jautrus ekranas gali nereaguoti į paspaudimus, retkarčiais – multimedija užstringa. Įprastai, šias problemas gali išspręsti sistemos perkrovimas arba naujos programinės įrangos įdiegimas;
DINAMIKA
Didžiausią nusivylimą, tiesą sakant, kelia „Volvo“ sprendimas paimti didesnio ir brangesnio „XC90“ variklį ir pavarų dėžę, įdėti juos į mažesnį ir lengvesnį automobilį ir nesugebėti pasiekti šios klasės standartams būdingo našumo.
Nepriklausomai ką norėsite pasirinkti, visi „XC60“ modeliai naudoja 2,0 litrų, keturių cilindrų benzininius ir dyzelinius variklius. Priklausomai nuo variklio, galite gauti priekiniais arba keturiais ratais varomą SUV. Jeigu labai gerai pasiknaisiosite po Skandinavijos naudotų automobilių rinką, taip pat rasite versijų su mechanine pavarų dėže, tačiau Lietuvoje tokį modelį surasti praktiškai neįmanoma.
Variklių techninės charakteristikos nėra prastos. Benzininiai varikliai – tylūs, skleidžia minimalias vibracijas ir pasižymi visai patenkinamu apetitu degalams. Didžiausia kliūtis yra automobilio svoris (priklausomai nuo versijos, svoris gali svyruoti nuo 1950 iki 2150 kilogramų, o tai – milžiniška masė, kurią turi patempti keturių cilindrų variklis.
Nemažą sukimo momento generuojantys benzininiai arba dyzeliniai varikliai turi patenkinamą galios pluoštą, tačiau jų galimybių neišnaudoja „Aisin“ 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Dėl „Volvo“ požiūrio į šiek tiek daugiau negu vidutinišką kiekį šiurpuliukų kiekį, jos veikimo algoritmas primena tripirščio tinginio reakciją į besikeičiančius orus. Eiklumo varžybose „Volvo XC60“ tikrai užimtų paskutinę vietą tarp kitų šios klasės atstovų. Net ir į penkis tramdomuosius marškinius įvilkta „
Jaguar F-Pace“ versija su keturių cilindrų varikliu pasižymi geresne dinamika.
Atkreipkite dėmesį:
- Jeigu svarstote įsigyti „T8“ iš tinklo įkraunamą hibridinę versiją, atidžiai patikrinkite įkrovimo laido ir kištuko būklę, ar nėra pažeidimų ar nusidėvėjimo požymių. Taip pat bandomojo važiavimo metu būtinai kelis kartus įkrovimo kištuko dangtelio atidarymo mechanizmą;
- Norėdami įsigyti hibridinę versiją, taip pat patikrinkite kaip vyksta baterijos įkrovimas. Ar baterijos įkrovimas vyksta sklandžiai, prietaisų skydelyje neatsiranda informacinių pranešimų, pažyminčių gedimą;
- Hibridinę pavarą (ne „Mild-Hybrid“) turintys modeliai kenčia nuo ankstyvų elektros motoro gedimo. Sugedus elektros motorui dažniausiai keičiamas visas „ERAD“ vardu pavadintas modulis, esanti ant galinės ašies. Prastai veikiančio elektros motoro simptomai yra gana akivaizdūs: trukčiojimas, pašalinis garsas iš galinės ašies, netolygi akceleracija ar akivaizdžiai juntamas galios pokytis;
VALDYMAS
Vairuojant „Volvo XC60“ iškart susidaro įspūdis, jog švedai nori priversti jus vairuoti atsakingai. Tolygaus, sklandaus važiavimo metu išryškėja „XC60“ stiprybė – absoliutus komfortas, puiki garso izoliacija bei preciziškai veikiančios saugumo sistemos kaip reikiant palengvina vairuotojo darbą, bet tik esant tam tikroms sąlygoms.
Jeigu automobilis dėvi 19-20 colių skersmens ratlankius ir važiuoja prastesne kelio danga arba bando įveikti aštresnius sujungimus, tuomet esi priverstas suabejoti pakabos smūgių slopinimo galimybėmis. Situaciją šiek tiek pagerina galinė orinė pakaba, tačiau net ir ši pagalbinė priemonė nesugeba sukurti skrajojančio kilimo efekto.
Antroji „Volvo XC60“ modelio karta yra tokia populiari ne veltui. Daugeliu aspektų, „Volvo XC60“ yra toks aukštesnės klasės SUV, kokio ir tikisi daugelis: patogus, komfortiškas, nesunkiai valdomas ir saugus.
Vis dėlto, nors daugelis „XC60“ savybių įtiks daugeliui, tačiau automobilio pulsą siekiantys pajusti vairuotojai iš „XC60“ išlips žiovaudami. Benzininiai varikliai – tylūs, bet flegmatiški, kaip ir automatinė pavarų dėžė. Automobilio pakaba, akivaizdžiai, labiau orientuota į komfortą, o ne fejerverkų kupiną pasivažinėjimą.
Atkreipkite dėmesį:
- „Volvo XC60“ savininkams nėra svetimi vairo stiprintuvo gedimai. Tinkamai veikianti vairo stiprintuvo sistema turėtų leisti vairą sukioti ypatingai lengvai. Net ir stovint vietoje;
- Programinės įrangos atnaujinimai daro teigiamą įtaką automobilyje įdiegtų saugumo sistemų darbui. Programinės įrangos atnaujinimai taip pat pagerina visų funkcijų veikimą, tad jeigu turite progą, pasirūpinkite, jog „XC60“ naudotų naujausią programinės įrangos versiją;
- Pirkdami automobilį, įsitikinkite, jog važiuodami didesniu nei 110 km/val. greičiu nejaučiate vibracijų. Šias vibracijas gali iššaukti netinkamas ratų suvedimas, nusidėvėję pusašiai ar „AWD“ sistemos movos;
- Jeigu perkate automobilį su daline keturių varančiųjų ratų pavara, būtinai įsitikinkite ar buvęs savininkas laiku atliko „Haldex“ sistemos aptarnavimus. Nors „Volvo“ teigia, jog alyvą „Haldex“ movoje nereikia keisti, tačiau tai tiesiog privaloma daryti kas 30 000 - 40 000 kilometrų;
Versija | Gamybos metai | Varantieji ratai | Galia |
2.0 B4 | 2020- | Priekiniai/Visi | 197 AG |
2.0 B5 | 2019- | Priekiniai/Visi | 235 AG |
2.0 B5 | 2019- | Priekiniai/Visi | 250 AG |
2.0 B6 | 2019- | Visi | 300 AG |
2.0 D3 | 2017-2021 | Priekiniai | 150 AG |
2.0 D4 | 2017-2021 | Priekiniai/Visi | 190 AG |
2.0 D5 | 2018-2019 | Visi | 235 AG |
2.0 T4 | 2018-2020 | Priekiniai | 190 AG |
2.0 T5 | 2017-2019 | Priekiniai/Visi | 250 AG |
2.0 T6 | 2020- | Visi | 253 AG |
2.0 T6 | 2017-2019 | Visi | 310 AG |
2.0 T8 | 2018-2019 | Visi | 303 AG |
2.0 T8 | 2017-2018 | Visi | 320 AG |
2.0 T8 | 2018-2021 | Visi | 318 AG |
2.0 T8 | 2021- | Visi | 310 AG |
Gamintojo atšaukimai
- 2021 metais „Volvo“ atšaukė 2020 metų gegužės ir rugpjūčio mėnesio laikotarpiu pagamintus modelius dėl galimų turbokompresoriaus gedimų;
- 2021 metais „Volvo“ atšaukė 2019 ir 2020 metais pagamintus modelius dėl galimo 15A (žemo slėgio degalų siurblio) saugiklio perdegimo;
- 2021 metais „Volvo“ atšaukė 2020 metų rugsėjį pagamintus modelius dėl galimo „SRS“ valdymo bloko defektų;
- 2020 metais „Volvo“ atšaukė 2017 gegužės mėn. ir 2020 metų gegužės mėn. laikotarpiu pagamintus modelius dėl netinkamai priveržtos priekinių valytuvų dalies;
- 2020 metais „Volvo“ atšaukė 2019 ir 2020 modelinių metų automobilius dėl netinkamos „ASDM“ programinės įrangos, kuri gali paveikti automatinės stabdymo sistemos veikimą;
- 2019 metais „Volvo“ atšaukė 2017 ir 2018 metais pagamintus modelius dėl trūkstamų priekinių sėdynių bėgių jungties. Susidūrimo iš galo atveju gali būti paveikta sėdynės padėtis ir sutrikti transporto priemonėje esančių asmenų apsaugos funkcija;
- 2019 metais „Volvo“ atšaukė 2017 gruodžio mėn. ir 2018 spalio mėn. laikotarpiu pagamintus automobilius dėl galimo bagažinės amortizatorių defektų. Esant žemoms temperatūroms jie gali užstrigti ar net sulinkti;
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Automobilio pakaba subalansuota komfortui
- Interjero stilius ir ergonomika nekelia streso
- Patogus naudoti mieste ir užmiestyje
- Benzininiai varikliai tyliai ir sklandžiai
- Išliekamoji vertė
- Puiki garso sistema
O KODĖL NE?
- Galinis valytuvas – beviltiškas. Jis nuvalo pernelyg mažą galinio lango plotą
- Navigacijos sistema – antrarūšė. Ji veikia pernelyg lėtai, o ir žemėlapių tikslumas neprilygsta aukštesnės klasės automobilių standartų
- Benzininių arba dyzelinių variklių apetitas mieste – per didelis
- Nėra nei vienos versijos, kurią galėtume pavadinti ekonomiška
- Automatinė pavarų dėžė veikia sklandžiai, bet jai nepatinka bet kokie raginimai priversti automobilį judėti entuziastingiau
- Turėsite kruopščiai pasirūpinti automobilio odinėmis sėdynėmis, nes kitaip jos labai greitai pradeda nusidėvėti
DETALIŲ KAINOS
- Alyvos filtras ~ 8 eurai
- Alkūninio veleno riebokšlis ~ 15 eurų
- Stabilizatoriaus traukė ~ 30 eurų
- Galinės svirties įvorė ~ 25 eurai
- Salono filtras ~ 30 eurų
- Amortizatorius ~ 100 eurų
- Uždegimo ritė ~ 40 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 70 eurų
- Stabdžių diskas ~ 60 eurų
- ABS daviklis ~ 25 eurai
- Alyvos radiatoriaus tarpinė ~ 10 eurų
- Aušinimo skysčio temperatūros daviklis ~ 12 eurų
- Termostatas ~ 30 eurų
- Radiatorius ~ 400 eurų
- Alyvos radiatorius ~ 200 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Volvo XC60“ su dyzeliniu varikliu – D4 „Inscription“ su automatine pavarų dėže
Sunkiems automobiliams dyzelinis variklis visuomet yra tinkamiausias pasirinkimas. Ypač „XC60“, kuris sveria beveik dvi tonas.
„Volvo“ siūlė keletą skirtingo galingumo dyzelinio variklio versijų, tačiau 190 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą generuojanti versija yra pats optimaliausias pasirinkimas.
Pavyzdžiui, galingesnė versija nesiūlo ženklaus dinamikos prieaugio, dėl kurio reikėtų mokėti didesnę sumą, o štai silpnesnė (150 AG) modifikacija priverčia jaustis, jog automobilis paskui save tempia dar vieną tokį patį sunkiasvorį.
„Volvo XC60“ su benzininiu varikliu – T6 „Inscription“
Kaip ir brangesnis bei didesnis „XC90“, populiariausias „Volvo“ SUV buvo komplektuojamas tik su 2,0 litrų, keturių cilindrų benzininiu varikliu, kurio galia svyravo nuo 190 iki 320 arklio galių.
Iš pirmo žvilgsnio, gali susidaryti įspūdis, jog „T4“ versija galės patenkinti jūsų poreikius, kaip tai yra su „D4“, tačiau „T4“ ir „T5“ versijos išvysto vos 300 - 350 Nm sukimo momentą, kuris tokio svorio automobiliui nėra pakankamas. Kaip ir degalų sąnaudos.
„T6“ versija išvysto 310 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą, padeda automobiliui iki 100 km/val. spurtuoti per mažiau nei 6 sekundes bei 100 kilometrų suvartos praktiškai tokį patį degalų kiekį kaip ir silpnesnės „T4“ ir „T5“ versijos.