• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trumpėjančios dienos ir darganoti rudens orai lemia ir sudėtingesnes vairavimo sąlygas. Tvarkingi automobilių apšvietimo žibintai ir šviesos signalizacija tampa ypač svarbiu eismo saugumo veiksniu. Automobilių techninės apžiūros žinovas atkreipia dėmesį, kuo ir kaip turėtume pasirūpinti, o automobiliams skirtų lempų gamintojai primena, kad kelyje naudojame ne tik naujas apšvietimo technologijas, bet ir senas bei nesaugias.
„Važiuodamas vairuotojas gali patirti diskomfortą dėl to, kad nepakankamai apšviečiamas kelias. Kartais netgi stebėtojas, esantis šalikelėje, gali matyti, kad pravažiuojančio automobilio šviesos skrodžia medžio viršūnes. Tokiu atveju akivaizdu, kad šviesos sureguliuotos netinkamai, o vairuotojas nebegauna išsamios informacijos apie aplinką ir kelio sąlygas tamsiuoju paros metu“, – pastebi konsultacinės bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.
Žinovas įvardija ir pagrindinius netinkamo šviesų naudojimo veiksnius:


  1. Netinkamas šviesų sureguliavimas. Įsitikinti, ar šviesos sureguliuotos tinkamai, galėtume pastatę automobilį priešais sieną ar vartus ir įjungę trumpąsias šviesas. Tvarkingi artimosios šviesos žibintai turi šviesti taip, kad būtų aiški tamsią ir šviesią zonas skirianti linija, o abiejų žibintų linijos turi būti iš esmės viename lygyje. Jei to nėra, vadinasi, reikia reguliuoti. Kartais problemos priežastis gali būti ir netinkamai į žibintą įstatyta lemputė.

  2. Netinkamas apšvietimo ir šviesos signalizacijos lempų pasirinkimas. Automobilių lempučių rinkoje dažnai pasitaiko ir nekokybiškų produktų. Dėl to prie sienos statyti automobilį ir pašviesti reikėtų kiekvieną kartą pasikeitus lemputę. Tokiu būdu galėtume įvertinti arba aiškiai pamatyti, ar abu šviesos žibintai šviečia vienodai, ar vienas iš jų nešviečia akivaizdžiai silpniau. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal galiojančius reikalavimus porą sudarantys žibintai privalėtų turėti tas pačias šviesos ryškumo ir skleidžiamos šviesos spalvines savybes. Keičiant senesnes lemputes į naujesnes, kurios galbūt sukuria stipresnę apšvietą, reikėtų keisti abi lemputes.

  3. Pažeisti žibintų gaubtai. Per ilgesnį laiką žibintų gaubtai, ypač polimeriniai, dėl įvairių pažeidimų, aplinkos poveikio ir natūralaus senėjimo tampa matiniai. Tokių šviesos gaubtų šviesos laidumas sumažėja, lemputės skleidžiama šviesa sudarkoma, dėl to pablogėja sąlygos tiek pačiam vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams. Specialistai galėtų įvertinti, ar tokius žibintų gaubtus būtų galima atnaujinti specialiomis priemonėmis, ar juos reikėtų keisti. Pasitaiko atvejų, kai praranda savo savybes atspindimieji paviršiai, kitaip vadinami reflektoriais – vietoje to, kad atspindėtų šviesą ir ją nukreiptų į kelią, šie reflektoriai šviesą sugeria. Kartais nuo reflektorių atšoka blizgi plėvelė, ir tai sudarko šviesos spindulį.


R. Vėlavičius atkreipia dėmesį, kad ne mažiau svarbu yra ir tvarkinga šviesos signalizacijos įranga, kurios paskirtis yra informuoti kitus eismo dalyvius apie transporto priemonės buvimą kelyje bei apie tam tikrus vairuotojo atliekamus veiksmus arba ketinimus. Nustojus veikti kuriai nors posūkio rodiklio lemputei, posūkio rodikliai dažniausiai ima veikti didesniu nei įprasta dažnumu. Tokiu atveju patartina apžiūrėti automobilio posūkių rodiklius iš išorės. Analogiškai apžiūrimi ir  gabaritiniai, stabdžių signalo žibintai bei valstybinio numerio ženklo apšvietimo žibintai.
„Jeigu posūkių rodiklių ar stabdžių signalų žibintai  yra su skaidriais gaubtais, juose turi būti naudojamos lemputės su šviesos filtrais, kad skleistų atitinkamai oranžinę arba raudoną šviesą. Kartais vietoje lemputės su filtru įstatoma lemputė su skaidriu gaubtu. Tada lemputės mirksi baltai, o balta šviesa gali klaidinti arba neatkreipti dėmesio laiku. Dėl baltos šviesos eismo dalyviai gali ne laiku sureaguoti į keičiamą automobilio judėjimo kryptį, tai savo ruožtu gali sukelti avarijos riziką. Yra įrodyta, kad geltona šviesa kur kas labiau atkreipia žmonių dėmesį“, – perspėja R. Vėlavičius.
Sukūrė 2,5 karto ryškesnes ir neakinančias lemputes
Tuo metu, kai saugaus eismo ir automobilių techninės apžiūros žinovai dalija patarimus apie tinkamą automobilių šviesų priežiūrą, gamintojai kuria ir pristato rinkai vis naujus automobilių lempučių modelius ir modifikacijas. Halogeninės lemputės pastaruoju metu yra dominuojantis automobilio šviesų tipas. Populiariausi modeliai yra H4 ir H7, o jų apšvietimo rodikliai yra nuolat tobulinami.
Viena naujausių šių populiariausių lempučių modifikacijų buvo šiemet „Philips“ pristatytos ryškesnės ir mažesnės halogeninės lemputės H18 ir H19. Neseniai šis gamintojas pristatė ir antrosios kartos halogeninių lempučių H1, H11 ir HIR 2 tipų atitikmenis. Jie išsiskiria šalta, balta šviesa, jos spalvos temperatūra yra 5800 K. Šios modifikuotos lemputės yra iki 250 proc. ryškesnės, palyginti su minimaliais reikalavimais halogeninėms lemputėmis. Akinimo efektas buvo pašalintas naudojant unikalią technologiją „Philips SafeBeam“, o lempučių eksploatacijos laikas siekia 12 metų.
Modifikacijos – išeitis senesniems automobiliams

„Šiuolaikiniai automobiliai pasižymi vis geresnėmis savybėmis, be to, transporto priemonių keliuose nuolat daugėja. Vis dėlto didelę esamo transporto priemonių parko dalį sudaro senesni automobiliai, kurie bus naudojami ne vienerius metus. Todėl būtini skubūs šiuolaikiniai sprendimai, kuriuos būtų galima lengvai pritaikyti originalioms lemputėms skirtose vietose – tai kompensuotų su automobilių amžiumi susijusius šviesos sprendimų trūkumus. Lempučių modifikavimas yra vienas iš tokių būdų pagerinti matomumą ir saugumą kelyje“, – teigia „Philips“ apšvietimo sprendimus Lietuvos rinkai pristatanti „Lumileds Poland“ rinkodaros vadovė Centrinei Europai Wioletta Pasionek.
Ji atkreipia dėmesį, kad efektyvesnių automobilio šviesų sprendimų paieškų  rezultatas yra ir „Philips“ ksenono lemputės, patentuotos 1990-aisiais, arba LED diodai, šiuo metu pritaikyti montuoti į lempų lizdus, skirtus halogeninėms lemputėmis. Dabar H4 ir H7 modeliai turi ir juos atitinkančias H1, H11 ir HIR2 modifikacijas. Tai pagrindiniai priekiniai ir rūko žibintai su integruota pasyvia „AirFlux“ ir aktyvia „AirCool“ aušinimo sistema, neutralizuojančia aukštą temperatūrą, reikalingą efektyvumui pasiekti. „Philips“ sukūrė visą papildomo apšvietimo ir galinių žibintų LED modifikacijų rinkinį. Remiantis galiojančiais reikalavimais, viešuose keliuose šiuo metu galima naudoti tik salono interjero apšvietimui skirtas šio LED asortimento lemputes.

Trumpėjančios dienos ir darganoti rudens orai lemia ir sudėtingesnes vairavimo sąlygas. Tvarkingi automobilių apšvietimo žibintai ir šviesos signalizacija tampa ypač svarbiu eismo saugumo veiksniu. Automobilių techninės apžiūros žinovas atkreipia dėmesį, kuo ir kaip turėtume pasirūpinti, o automobiliams skirtų lempų gamintojai primena, kad kelyje naudojame ne tik naujas apšvietimo technologijas, bet ir senas bei nesaugias.
„Važiuodamas vairuotojas gali patirti diskomfortą dėl to, kad nepakankamai apšviečiamas kelias. Kartais netgi stebėtojas, esantis šalikelėje, gali matyti, kad pravažiuojančio automobilio šviesos skrodžia medžio viršūnes. Tokiu atveju akivaizdu, kad šviesos sureguliuotos netinkamai, o vairuotojas nebegauna išsamios informacijos apie aplinką ir kelio sąlygas tamsiuoju paros metu“, – pastebi konsultacinės bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.
Žinovas įvardija ir pagrindinius netinkamo šviesų naudojimo veiksnius:


  1. Netinkamas šviesų sureguliavimas. Įsitikinti, ar šviesos sureguliuotos tinkamai, galėtume pastatę automobilį priešais sieną ar vartus ir įjungę trumpąsias šviesas. Tvarkingi artimosios šviesos žibintai turi šviesti taip, kad būtų aiški tamsią ir šviesią zonas skirianti linija, o abiejų žibintų linijos turi būti iš esmės viename lygyje. Jei to nėra, vadinasi, reikia reguliuoti. Kartais problemos priežastis gali būti ir netinkamai į žibintą įstatyta lemputė.

  2. Netinkamas apšvietimo ir šviesos signalizacijos lempų pasirinkimas. Automobilių lempučių rinkoje dažnai pasitaiko ir nekokybiškų produktų. Dėl to prie sienos statyti automobilį ir pašviesti reikėtų kiekvieną kartą pasikeitus lemputę. Tokiu būdu galėtume įvertinti arba aiškiai pamatyti, ar abu šviesos žibintai šviečia vienodai, ar vienas iš jų nešviečia akivaizdžiai silpniau. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal galiojančius reikalavimus porą sudarantys žibintai privalėtų turėti tas pačias šviesos ryškumo ir skleidžiamos šviesos spalvines savybes. Keičiant senesnes lemputes į naujesnes, kurios galbūt sukuria stipresnę apšvietą, reikėtų keisti abi lemputes.

  3. Pažeisti žibintų gaubtai. Per ilgesnį laiką žibintų gaubtai, ypač polimeriniai, dėl įvairių pažeidimų, aplinkos poveikio ir natūralaus senėjimo tampa matiniai. Tokių šviesos gaubtų šviesos laidumas sumažėja, lemputės skleidžiama šviesa sudarkoma, dėl to pablogėja sąlygos tiek pačiam vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams. Specialistai galėtų įvertinti, ar tokius žibintų gaubtus būtų galima atnaujinti specialiomis priemonėmis, ar juos reikėtų keisti. Pasitaiko atvejų, kai praranda savo savybes atspindimieji paviršiai, kitaip vadinami reflektoriais – vietoje to, kad atspindėtų šviesą ir ją nukreiptų į kelią, šie reflektoriai šviesą sugeria. Kartais nuo reflektorių atšoka blizgi plėvelė, ir tai sudarko šviesos spindulį.


R. Vėlavičius atkreipia dėmesį, kad ne mažiau svarbu yra ir tvarkinga šviesos signalizacijos įranga, kurios paskirtis yra informuoti kitus eismo dalyvius apie transporto priemonės buvimą kelyje bei apie tam tikrus vairuotojo atliekamus veiksmus arba ketinimus. Nustojus veikti kuriai nors posūkio rodiklio lemputei, posūkio rodikliai dažniausiai ima veikti didesniu nei įprasta dažnumu. Tokiu atveju patartina apžiūrėti automobilio posūkių rodiklius iš išorės. Analogiškai apžiūrimi ir  gabaritiniai, stabdžių signalo žibintai bei valstybinio numerio ženklo apšvietimo žibintai.
„Jeigu posūkių rodiklių ar stabdžių signalų žibintai  yra su skaidriais gaubtais, juose turi būti naudojamos lemputės su šviesos filtrais, kad skleistų atitinkamai oranžinę arba raudoną šviesą. Kartais vietoje lemputės su filtru įstatoma lemputė su skaidriu gaubtu. Tada lemputės mirksi baltai, o balta šviesa gali klaidinti arba neatkreipti dėmesio laiku. Dėl baltos šviesos eismo dalyviai gali ne laiku sureaguoti į keičiamą automobilio judėjimo kryptį, tai savo ruožtu gali sukelti avarijos riziką. Yra įrodyta, kad geltona šviesa kur kas labiau atkreipia žmonių dėmesį“, – perspėja R. Vėlavičius.
Sukūrė 2,5 karto ryškesnes ir neakinančias lemputes
Tuo metu, kai saugaus eismo ir automobilių techninės apžiūros žinovai dalija patarimus apie tinkamą automobilių šviesų priežiūrą, gamintojai kuria ir pristato rinkai vis naujus automobilių lempučių modelius ir modifikacijas. Halogeninės lemputės pastaruoju metu yra dominuojantis automobilio šviesų tipas. Populiariausi modeliai yra H4 ir H7, o jų apšvietimo rodikliai yra nuolat tobulinami.
Viena naujausių šių populiariausių lempučių modifikacijų buvo šiemet „Philips“ pristatytos ryškesnės ir mažesnės halogeninės lemputės H18 ir H19. Neseniai šis gamintojas pristatė ir antrosios kartos halogeninių lempučių H1, H11 ir HIR 2 tipų atitikmenis. Jie išsiskiria šalta, balta šviesa, jos spalvos temperatūra yra 5800 K. Šios modifikuotos lemputės yra iki 250 proc. ryškesnės, palyginti su minimaliais reikalavimais halogeninėms lemputėmis. Akinimo efektas buvo pašalintas naudojant unikalią technologiją „Philips SafeBeam“, o lempučių eksploatacijos laikas siekia 12 metų.
Modifikacijos – išeitis senesniems automobiliams

„Šiuolaikiniai automobiliai pasižymi vis geresnėmis savybėmis, be to, transporto priemonių keliuose nuolat daugėja. Vis dėlto didelę esamo transporto priemonių parko dalį sudaro senesni automobiliai, kurie bus naudojami ne vienerius metus. Todėl būtini skubūs šiuolaikiniai sprendimai, kuriuos būtų galima lengvai pritaikyti originalioms lemputėms skirtose vietose – tai kompensuotų su automobilių amžiumi susijusius šviesos sprendimų trūkumus. Lempučių modifikavimas yra vienas iš tokių būdų pagerinti matomumą ir saugumą kelyje“, – teigia „Philips“ apšvietimo sprendimus Lietuvos rinkai pristatanti „Lumileds Poland“ rinkodaros vadovė Centrinei Europai Wioletta Pasionek.
Ji atkreipia dėmesį, kad efektyvesnių automobilio šviesų sprendimų paieškų  rezultatas yra ir „Philips“ ksenono lemputės, patentuotos 1990-aisiais, arba LED diodai, šiuo metu pritaikyti montuoti į lempų lizdus, skirtus halogeninėms lemputėmis. Dabar H4 ir H7 modeliai turi ir juos atitinkančias H1, H11 ir HIR2 modifikacijas. Tai pagrindiniai priekiniai ir rūko žibintai su integruota pasyvia „AirFlux“ ir aktyvia „AirCool“ aušinimo sistema, neutralizuojančia aukštą temperatūrą, reikalingą efektyvumui pasiekti. „Philips“ sukūrė visą papildomo apšvietimo ir galinių žibintų LED modifikacijų rinkinį. Remiantis galiojančiais reikalavimais, viešuose keliuose šiuo metu galima naudoti tik salono interjero apšvietimui skirtas šio LED asortimento lemputes.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų